Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Voorontsteking Top performances icm Polini ontsteking
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=9353
Pagina 1 van 2

Auteur:  Royal Club [ do maart 13, 2008 7:38 pm ]
Berichttitel:  Voorontsteking Top performances icm Polini ontsteking

even simpel gezegd

ik wil een polini onsteking

en ik heb een top performances 86.bla bla cc

in het bijgeleverde boekje van TPR staat dat er een voorontsteking van 1~1.2mm "before TDC" nodig is

dit is op een ori ontsteking te doen door een bijgeleverd spietje. maar, kan ik er nu met polini ontsteking ook gewoon vanuit gaan dat de voorontsteking tussen de 1 en 1.2mm moet?

(p.s. staat 17Graden bij, voor de geinterreseerden)


Keiji

Auteur:  Erik drd [ do maart 13, 2008 8:18 pm ]
Berichttitel: 

de ontsteking op zich bepaald de voorontsteking, een een polini is heel wat anders dan een orginele.. hpi moet je bijv 4mm zetten en malossi 2,3.. niet te vergelijken dus

dus gewoon in t boekje van polini kijken voor richtlijn, en beste is gewoon op testbank testen

Auteur:  Royal Club [ do maart 13, 2008 9:23 pm ]
Berichttitel: 

ja, was al bang voor zon antwoord. testbank is niet echt een optie. maar wat het boekje zegt is dus 1 tot 1.2mm voorontsteking. bij een polini rotor hoef ik dus niet hier vanauit te gaan?

Auteur:  Erik drd [ do maart 13, 2008 9:31 pm ]
Berichttitel: 

nee bij polini rotor is ook weer anders. maar polini zelf heeft ook vast wel een richtlijn (zal best in boekje van polini erbij staan)

ps scheen wel een enorm lichte rotor te zijn (van horen zeggen)

Auteur:  Royal Club [ do maart 13, 2008 9:37 pm ]
Berichttitel: 

t schijnt een uber rotor te zijn 80w aan licht geeftie af, en de gasreactie is beter dan die van een hpi :D

Auteur:  Erik drd [ do maart 13, 2008 10:55 pm ]
Berichttitel: 

ja omdat die zo licht is, maar dat hoeft niet altijd een voordeel te wezen, kan ook te licht worden, maar ben meer benieuwd naar de curve van de polini

Auteur:  Royal Club [ vr maart 14, 2008 8:57 am ]
Berichttitel: 

k zou je graag vertellen hoe die eruit ziet als ik m koop. maar zal dat in een boekje staan of ?:P

Auteur:  mean red rs [ ma apr 14, 2008 2:51 pm ]
Berichttitel: 

hehe gaan wind tegen hebben anders heb je toeren daler als geak

Auteur:  razor [ ma apr 14, 2008 5:47 pm ]
Berichttitel: 

hpi is denk ik wel beter aangezien hpi niet 6 maal weerstand ondervind van de spoelen. Alhoewel dit puur mijn theorie/mening/verwachting is..


boekje zegt voor polini voor am6:

1,4mm from the U.D.C. voor GAUGE
en STROBOSCOOP 18 graden +-2 at 4500 RPM

Auteur:  Royal Club [ di apr 15, 2008 9:13 pm ]
Berichttitel: 

ja. 1,4mm voor bdp.. is dat niet veeeeeeels te laat? gezien ik me hpi nu op 3mm vooronsteking heb staan:|

Auteur:  rs joost [ di apr 15, 2008 9:40 pm ]
Berichttitel: 

als polini dat adviseerd ,

is toch compleet andere ontstekking als hpi

Auteur:  Royal Club [ di apr 15, 2008 10:23 pm ]
Berichttitel: 

ja, naja, ik zal het zien.

top performances adviseert om een voor ontsteking van 1 tot 1.2 mm..

wat moet ik nou? ik zet m nu op 3mm. gezien het blok eerst even met hpi gaat draaien..

Auteur:  razor [ di apr 15, 2008 10:29 pm ]
Berichttitel: 

ik heb hem op een kreidler laatst pas gemaakt. En daarna gecontroleerd met de stroboscoop. Uit m'n hoofd hadden we hem daar op 1,5mm vooronsteking gezet en dat liep prima. Dus daarna niets meer aan gedaan.

Dus denk dat je zeker wel in die richting moet.

Auteur:  Royal Club [ di apr 15, 2008 10:31 pm ]
Berichttitel: 

oke. dankje :)

Auteur:  ruud [ di apr 15, 2008 11:57 pm ]
Berichttitel: 

kreidlijk heeft n iets langere slag ook, hou gewoon die 1,2 aan ofzo dat in dat boekje staat, en dik voor elkaar!

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/