Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
50cc sprintsetup https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=7447 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | BKD [ vr sep 07, 2007 9:46 pm ] | ||
Berichttitel: | 50cc sprintsetup | ||
ik ben de laatste tijd veel aan het nadenken over een 50cc sprinter met am6 blok. ik hoef er geen duur kant en klaar spul onder te wat mij veel geld gaat kosten. ik kan zelf tunen, uitlaat maken, kop maken. ik verdiep mij de laatste tijd veel in de cilinderkop, en probeer een optimale kop te maken. ma ik vraag van jullie kant hoe jullie over dingen denken mijn idee: cilinder: ik wou een doppler cilinder en die zelf max tunen. uitlaat poort 200 graden spoel 140 graden blowdown 30 uitlaat: een zelf berekende of laten berekenen door luc de uitlaat moet zijn meeste kracht geven bij 12000 toeren je ziet al dat de setup niet hoogtoerig wordt, ik wil meer het karakter van een crossmotor hebben en kijken of dat sneller is op de baan cilinderkop: compression ratio 1:16 met euro 98 trapped compression ratio 1:8,2 squish band 50% de radius van de verbrandingskamer is 13.9 radius van de zuiger neem ik 150 de radius van squishband naar verbrandingskamer is 2 totaal aantal cc is 3.34 mijn msv waarde bij deze kop is 30.4m/s bij 12000 toeren lijkt dit zo wat, ik hoop dat jullie je mening hierover kunnen geven hoe jullie over tunen ,uitlaat maken, kop berekenen
|
Auteur: | Racekees [ vr sep 07, 2007 10:31 pm ] |
Berichttitel: | |
ik denk dat je je eerst wat meer moet verdiepen in de sprint wereld. uitlaat berekenen door luc betekent vele malen aanpassen voordat ie daadwerkelijk presteert!, (zelf ervaring mee, en 2 anderen die foekema uitlaten hadden ook) uitlaatpoort timing van 200graden is niet laagtoerig maar hoogtoerig!, hoge timingen heb je vooral nodig, 50cc moet flink toeren draaien om goede tijden te zetten |
Auteur: | BKD [ za sep 08, 2007 1:15 am ] |
Berichttitel: | |
okeej, weet je ook een beetje hoe dat zal presteren op deze 12000 toeren kop en uitlaat. zal 200 beter presteren als bijv. 190 graden poort, want als ik veel meer toeren als 12000 toeren ga draaien wordt mij msv te hoog, en als ik mijn blowdown laag hou word mijn karakter van de cilinder tog ook lager,teminste wat ik van de topics begrijp. correct me if i'm wrong |
Auteur: | Racekees [ za sep 08, 2007 1:54 am ] |
Berichttitel: | |
ik denk dat de beste manier is dat je er zelf achter moet komen, bouw eerst de basis met de sprinter op , zoals cilinder, berekende uitlaat, std kop met goede squish afstelling ga daar eerst wat runs mee rijden, dan pas je de kop aan, dan de timingen en uitlaat, zo kom je stapsgewijs veel beter te weten of je vooruit gaat, dat merk je dan ook praktisch.. en dat (vind ik) toch wel de kick van het tunen/sprinten! trouwens je noemt in de startpost de doppler er1 er staat op brommerforum toevallig een bidalot race tekoop, en een MKprosjees 50.. beide cilinders goed voor 15/16 pk.. is maar een tip |
Auteur: | ruud [ za sep 08, 2007 1:15 pm ] |
Berichttitel: | |
bezint eer ge begint, je cilinder timingen zo zijn echt superhoog, evenals je compressie verhouding. Vergeet nie dat de carburateurs slechts 16 mm mogen zijn in de 50 cc klasse! Denk dus ook goed na over je carburateur en de rest van je inlaat. |
Auteur: | sbk replica [ ma sep 10, 2007 3:31 pm ] |
Berichttitel: | |
heb jij het nu niet over de sobw ? dr is toch geen carb limiet met sprinten ? Gr |
Auteur: | Racekees [ ma sep 10, 2007 3:39 pm ] |
Berichttitel: | |
nee niet over de sobw.. met 50cc is het limiet gesteld op 16mm |
Auteur: | sbk replica [ ma sep 10, 2007 4:59 pm ] |
Berichttitel: | |
das ook saai de open sprints enzo zoals genemuide ook ? |
Auteur: | Racekees [ ma sep 10, 2007 5:15 pm ] |
Berichttitel: | |
die bedoel ik juist |
Auteur: | BKD [ ma sep 10, 2007 8:05 pm ] |
Berichttitel: | |
hmmm das wel minder, ik heb ook nog een pro race cilinder liggen van piaggio, alleen tis wel wat lastiger pas te maken dan een min. hor. het is een 70cc, miss dat ik hier wat verder op in ga, weet een van jullie wat de slag is van een piaggio blok?? |
Auteur: | BKD [ ma sep 10, 2007 8:19 pm ] |
Berichttitel: | |
slag al gevonden, ik ben een ophoogplaat van ongeveer 10mm nodig zo op het oog gezien, ik zal binnen kort kijken hoe dik de ophoogplaat moet wezen en of er nog wat van het hempt af moet, als 1 van jullie dit al eens geprobeert heeft hoor ik het graag |
Auteur: | rs-power [ di sep 11, 2007 12:50 am ] |
Berichttitel: | |
Pia slag = 39,3mm Mina slag = 39,2mm AM5/6 slag = 39mm |
Auteur: | ruud [ di sep 11, 2007 6:20 pm ] |
Berichttitel: | |
verkoop dat ding en koop er een am6 cilinder voor in de plaats, scheelt uren werk, en word veel mooier. |
Auteur: | mean red rs [ di okt 30, 2007 7:21 pm ] |
Berichttitel: | |
idd, maar zou het toch bij 50cc houden is weer een wat anders als al die pr :s |
Auteur: | lucf [ wo feb 10, 2010 3:41 pm ] |
Berichttitel: | Re: |
Racekees schreef: ik denk dat je je eerst wat meer moet verdiepen in de sprint wereld. uitlaat berekenen door luc betekent vele malen aanpassen voordat ie daadwerkelijk presteert!, (zelf ervaring mee, en 2 anderen die foekema uitlaten hadden ook) hoge timingen heb je vooral nodig, 50cc moet flink toeren draaien om goede tijden te zetten Onzin!! |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |