Auteur |
Bericht |
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
carter tunen
Hallo,
ik zit nu te twijfelen of ik mijn carters ga tunen...
Maar mijn vraag is, wat doen jullie er aan en is er een beetje winst uit te halen?
En wat doen jullie er aan om die winst te behalen.
ik zelf was van plan om:
-spoel kanaal te verbreden (voor mn 70cc).
-inlaat te poleisten.
Groetjes,
Arnold van Zelst
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
za feb 25, 2006 9:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
ja als je je carter aanpast presies aan je cilinder zal het echt wel schelen, betere flow, hou er wel rekening mee dat je misschien ooit weer een 50cc er op wilt zetten en daar is hij dan weer niet pas mee
|
za feb 25, 2006 9:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
dat klopt, alleen een dan begrenst hij hem op de cillinder dus maakt het als nog weinig uit...
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
za feb 25, 2006 9:43 pm |
Persoonlijk album
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
hmm ik zou voor jou cilinder niet je carters gaan bewerken omdat dat niet echt veel gaat schelen, alleen de boost poortje van je gila zijn gedeeltelijk afgesloten met standaart carter's , voor de rest komen de spoelpoorten best goed overeen met de carters. maar als je een echt snelle cilinder neemt waar de poorten zegmaar op het carterligt zou ik het overwegen, maar nu zijn het alleen de boostpoortjes die een beetje geknepen worden, maar daar verlies je niet veel vermogen op
|
za feb 25, 2006 10:46 pm |
|
|
Robert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: zutphen
|
als je je karter de spoelkanalen op maat van de cilinder maakt, kan je dat best wat schelen.
Inlaat poleisten win je niets mee, tenzij hij echt te ruw is.
_________________ Wat niet past, lassen we vast! Mijn Cross RX Jägermeister RX zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl
|
zo maart 05, 2006 9:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
Veenstra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 03, 2006 11:24 am Berichten: 16 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: Klazienaveen
|
Ik zou de inlaat ook niet polijsten kan ook helemaal verkeerd werken. En je carters aan te passen op de spoelpoorten van de cilinder scheelt wel maar dat het heel veel is betwijfel ik. Er moet niet te veel weerstand zijn bij de overgang van blok naar cilinder.
_________________ Plat maar dan ook echt plat
|
di jul 11, 2006 9:57 am |
Persoonlijk album
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
je kunt beter je inlaat bewerken dan polijsten
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
di jul 11, 2006 2:15 pm |
|
|
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
beemsterkaas schreef: ja als je je carter aanpast presies aan je cilinder zal het echt wel schelen, betere flow, hou er wel rekening mee dat je misschien ooit weer een 50cc er op wilt zetten en daar is hij dan weer niet pas mee
Ik heb gehoord dat als je je carters pas maakt aan je 70cc (of een extreme 50) en je er nadien je 50cc er terug opzet, je brommert begint te stotteren als een gek in sommige gevallen..
Klopt dit?
|
di jul 11, 2006 2:56 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Er zullen vast gevallen zijn waarbij dat is gebeurd maar denk niet dat je dan kan stellen dat dat bij alle bewerkingen zal gebeuren...
|
di jul 11, 2006 4:44 pm |
Persoonlijk album
|
|
LLLoonY
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2005 1:10 pm Berichten: 2 Woonplaats: België
|
mij hebben ze wijsgemaakt om zo weinig mogelijk volume uit de carters te verwijderen..
dus zwaar in gaan dremelen heeft niet veel zin, de flow lichtjes verbeteren zal wel een goed effect hebben, op 70cc en 50cc.
Maar ik ken zelfs 50cc racers (fems en bk) waar het cartervolume verkleind is met een soort ringen, in combinatie met afgedraaide cillinder om abnormal hoge compressies te verkrijgen. En dus beter te presteren.
|
di aug 22, 2006 3:41 pm |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
Ik heb zelf me carter ook bewerkt. Ik heb een Hebo NG 50cc en daar zag je duidelijk dat een deel van de boosterpoortkanaal wat tegenhoud en ook delen van de spoelpoortkanalen.
Ik heb dat weggefreest en mee laten lopen met de rest van het schuine gedeelte van het carter. Niet overdreven veel wegfrezen want dan verlies je alleen maar carterdruk.
kijk hier voor foto's beetje onderaan..
http://www.brommerforum.nl/showtopic/34239
edit: zie dat t beetje oud topic is maar ja ..
|
wo sep 06, 2006 4:50 pm |
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
jah je kunt het beste zo min mogelijk weg halen
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
wo sep 06, 2006 5:35 pm |
|
|
|