Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
gilardoni 1 max tunen https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=3964 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | cittaghostracer [ wo jul 19, 2006 9:31 pm ] |
Berichttitel: | gilardoni 1 max tunen |
hallo, ik wil graag mee doen @ brommersprint genemuiden @ 50cc klasse, vooralsnog alleen voor de gein, en om te kijken of ik nou echt ver onder niveau lig, of dat ik opzich best eme zou kunnen komen ik heb een gilardoni 1 cilinder gloednieuw liggen. ding komt zo dus waarschijnlijk voor geen flikker vooruit met zo'n uitlaatpoort... heeft iemand toevallig een berekening liggen, of een poortmap, of gewoon wat maten over hoe hij zo'n cilinder heeft getuned. zou er uit deze cilinder wel iets te halen zijn, aangezien de uitlaatpoort dus erg laag ligt? zou hij het max tuned beter doen dan een top performence onbewerkt die er nu op zit?? en dan nog iets(ik heb nog geen ervaring met cilinders tunen, maar je moet toch ergens beginnen:P) waar kan ik beter mee gaan hakken? een dremeltje, of met veilen? ik d8 zelf met veilen omdat je daar meer controle over hebt volgens mij?? |
Auteur: | RS_Patrick [ wo jul 19, 2006 10:20 pm ] |
Berichttitel: | |
het is niet alleen de uitlaat poort, ook de boosterpoort tegen over de uitlaat poort ligt mega laag, verder denk ik dat je ook een hogere druk cilinder kop moet hebben. Gilardoni 1 kopje is is een lage druk cilinderkop. |
Auteur: | cittaghostracer [ do jul 20, 2006 5:33 pm ] |
Berichttitel: | |
ik heb er geen cilinderkop op, maar d8 dat ik misschien wel de kop van de cilinder kan gebruiken die ik momenteel dr op heb(top perfomence). maar booster poort moet ik die dan ook (veel) hoger leggen dan? en je hebt het er zo over... heb je toevallig al eens een gilardoni 1 ECHT snel gemaakt dan? of alleen gewoon sneller dan "zo-traag-als-en-slak" |
Auteur: | RS_Patrick [ do jul 20, 2006 6:43 pm ] |
Berichttitel: | |
Gilardoni 2 cilinder is presies het zelfde begrenst... Boosterpoortje moet net ietsje hoger als de rest, weet niet zo uit mijn hooft hoeveel hij omhoog moet, het is maar 2mm of zo dacht ik. Standaard uitlaatpoortje breng je een flink stuk omhoog, 10mm scheelt al een hele hoop angezien hij normaal maar 10mm is, je kan hem ook wat breder maken maar daar moet je wel mee uit kijken dan dat je niet te breed gaat want dan kan het zuigerveertje er in blijven hangen. Ben er mee bezig geweest maar heb hem er nu weer onder zitten met alleen de uitlaat poort breder en hoger, dat gaf al meer als 20 kilometer winst. Lekker veel koppel op laag toeren ook nu. |
Auteur: | cittaghostracer [ ma jul 24, 2006 9:23 pm ] |
Berichttitel: | |
coowl:) maar denk je dat ik er ook echt een snel cilindertje van kan maken?? of zit het onderste punt van de uitlaat poort gewoon echt te laag?? hoe hoog ik hem op z'n hoogste punt ook leg? |
Auteur: | RS_Patrick [ ma jul 24, 2006 11:47 pm ] |
Berichttitel: | |
Onderste rand van de uitlaat poort zit niet te laag, bovenste rand zit veel te laag + dat je booster poortje ook te laag zit, haal je die bijden omhoog dan heb je een heel leuk cilindertje. Ik heb wel ergens wat poortmapjes liggen op papier die ik voor de duidelijkheid wel ff op de computer na maak binnen kort, heb het nu alleen giga druk met werk en nu ook nog ff een weekje cursus er bij + mijn verjaardag vrijdag |
Auteur: | cittaghostracer [ di jul 25, 2006 5:17 pm ] |
Berichttitel: | |
ghehe:P jij voelt je vast oud:P... sterkte dr mee man;) maar als je ff mooi poort mapje voor me wilt maken... en dan is dat nog geen extreme cilinder denk ik he? ik kan waarschijnlijk nog wel wat verder gaan voor een sprint? |
Auteur: | Furia Master [ di jul 25, 2006 5:43 pm ] |
Berichttitel: | |
als het voor sprint is weet ik nog een leuke doppler te koop, lekker vlinderpoortjes |
Auteur: | RS_Patrick [ di jul 25, 2006 6:03 pm ] |
Berichttitel: | |
Voor sprinten kan je inderdaad beter een vlinderpoort nemen of zo + een close ratio gearbox (versnelingsbak) van bvb Doppler: http://www.opvoeren.nl/shop/onderdelen_ ... Vertanding |
Auteur: | cittaghostracer [ wo jul 26, 2006 3:30 pm ] |
Berichttitel: | |
jah, maar het gaat mij er om om gewoon met zo'n klein mogelijk budget eens mee doen aan een sprint om te kijken of het misschien iets voor mij is, voordat ik er dik geld in zou gaan pompen... anders ist zonde van me geld. en die cilinder ligt er anders tog maar...kan hem iig beter ff wat sneller maken zodat ik hem ook nog zou kunnen verkopen... slome gilardoni 1 wil niemand:) |
Auteur: | ruud [ wo jul 26, 2006 7:31 pm ] |
Berichttitel: | |
laat m dan voor een tientje bewerken door iemand die er wel verstand van heeft... overigens is de inschrijving voor genemuiden al volop aan de gang, dus je moet je snel in schrijven wil je nog mee doen... |
Auteur: | cittaghostracer [ do jul 27, 2006 5:32 pm ] |
Berichttitel: | |
ben net bij me dealer geweest, die zei dat er in de klasse waar ik aan mee doe (50cc schakel) nog maar 3 inschrijvingen zijn, en hij altijd wel een plekje voor mij kan regelen. maar het gaat mij er niet om dat ik een snelle cilinder krijg, het gaat mij er om om wat ervaring op te doen, en met een beetje mazzel dan ook nog eens een redelijk snelle hebben:) als ik echt een super snelle cilinder zou willen zou ik echt niet met een gilardoni 1 aan komen, maar aangezien die er nog ligt, en ik er niks mee doe, EN het mij wel geinig lijkt om er wat in te hakken(ook wel tunen genoemd), EN ik wel mee wil doen in my city genemuiden, EN ik een klein (eigenlijk GEEN) budget heb... duzzz:) als RS patrick zo vriendelijk zou willen zijn om die poortmap een keertje voor mij te willen inscannen heb ik een beetje een richtlijn. |
Auteur: | Broezz [ do jul 27, 2006 5:58 pm ] |
Berichttitel: | |
ruud schreef: laat m dan voor een tientje bewerken door iemand die er wel verstand van heeft... overigens is de inschrijving voor genemuiden al volop aan de gang, dus je moet je snel in schrijven wil je nog mee doen... Ik persoonlijk vind dat je,als je aan sprintwedstrijden wil meedoen, alles zelf moet doen, dus ook tunen. Het tunen is net het moeilijkste en als je dat gaat laten uitbesteden kan je evengoed een 600cc blok onder je brommer hangen en daarmee gaan racen, dan laat je al die 70cc's achter je. Dus ik zou zeggen cittaghostracer, doe het gwn zelf |
Auteur: | RS_Patrick [ do jul 27, 2006 6:07 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik heb het echt mega druk en heb die poortmapjes geloof ik bij mijn Ma liggen omdat ik daar altijd sleutel. Ik zal straks wel ff kijken of ik ze toavalig hier heb. |
Auteur: | Bullet [ do jul 27, 2006 9:37 pm ] |
Berichttitel: | |
Broezz schreef: ruud schreef: laat m dan voor een tientje bewerken door iemand die er wel verstand van heeft... overigens is de inschrijving voor genemuiden al volop aan de gang, dus je moet je snel in schrijven wil je nog mee doen... Ik persoonlijk vind dat je,als je aan sprintwedstrijden wil meedoen, alles zelf moet doen, dus ook tunen. Het tunen is net het moeilijkste en als je dat gaat laten uitbesteden kan je evengoed een 600cc blok onder je brommer hangen en daarmee gaan racen, dan laat je al die 70cc's achter je. Dus ik zou zeggen cittaghostracer, doe het gwn zelf het is leuk dat je dan alles zelf wil doen, maar probeer je der dan eerst wat meer in te verdiepen ipv: cittaghostracer schreef: EN het mij wel geinig lijkt om er wat in te hakken(ook wel tunen genoemd), hier leer je helemaal niks van, en groot kans dat je de cilinder verneukt ipv verbeterd |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |