Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
carter tunen https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2893 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Nollie [ za feb 25, 2006 9:30 pm ] |
Berichttitel: | carter tunen |
Hallo, ik zit nu te twijfelen of ik mijn carters ga tunen... Maar mijn vraag is, wat doen jullie er aan en is er een beetje winst uit te halen? En wat doen jullie er aan om die winst te behalen. ik zelf was van plan om: -spoel kanaal te verbreden (voor mn 70cc). -inlaat te poleisten. Groetjes, Arnold van Zelst |
Auteur: | Daan88 [ za feb 25, 2006 9:41 pm ] |
Berichttitel: | |
ja als je je carter aanpast presies aan je cilinder zal het echt wel schelen, betere flow, hou er wel rekening mee dat je misschien ooit weer een 50cc er op wilt zetten en daar is hij dan weer niet pas mee |
Auteur: | Nollie [ za feb 25, 2006 9:43 pm ] |
Berichttitel: | |
dat klopt, alleen een dan begrenst hij hem op de cillinder dus maakt het als nog weinig uit... |
Auteur: | rain man [ za feb 25, 2006 10:46 pm ] |
Berichttitel: | |
hmm ik zou voor jou cilinder niet je carters gaan bewerken omdat dat niet echt veel gaat schelen, alleen de boost poortje van je gila zijn gedeeltelijk afgesloten met standaart carter's , voor de rest komen de spoelpoorten best goed overeen met de carters. maar als je een echt snelle cilinder neemt waar de poorten zegmaar op het carterligt zou ik het overwegen, maar nu zijn het alleen de boostpoortjes die een beetje geknepen worden, maar daar verlies je niet veel vermogen op |
Auteur: | Robert [ zo maart 05, 2006 9:56 pm ] |
Berichttitel: | |
als je je karter de spoelkanalen op maat van de cilinder maakt, kan je dat best wat schelen. Inlaat poleisten win je niets mee, tenzij hij echt te ruw is. |
Auteur: | Veenstra [ di jul 11, 2006 9:57 am ] |
Berichttitel: | |
Ik zou de inlaat ook niet polijsten kan ook helemaal verkeerd werken. En je carters aan te passen op de spoelpoorten van de cilinder scheelt wel maar dat het heel veel is betwijfel ik. Er moet niet te veel weerstand zijn bij de overgang van blok naar cilinder. |
Auteur: | lagel [ di jul 11, 2006 2:15 pm ] |
Berichttitel: | |
je kunt beter je inlaat bewerken dan polijsten |
Auteur: | Broezz [ di jul 11, 2006 2:56 pm ] |
Berichttitel: | |
beemsterkaas schreef: ja als je je carter aanpast presies aan je cilinder zal het echt wel schelen, betere flow, hou er wel rekening mee dat je misschien ooit weer een 50cc er op wilt zetten en daar is hij dan weer niet pas mee Ik heb gehoord dat als je je carters pas maakt aan je 70cc (of een extreme 50) en je er nadien je 50cc er terug opzet, je brommert begint te stotteren als een gek in sommige gevallen.. Klopt dit? |
Auteur: | peteRS [ di jul 11, 2006 4:44 pm ] |
Berichttitel: | |
Er zullen vast gevallen zijn waarbij dat is gebeurd maar denk niet dat je dan kan stellen dat dat bij alle bewerkingen zal gebeuren... |
Auteur: | LLLoonY [ di aug 22, 2006 3:41 pm ] |
Berichttitel: | |
mij hebben ze wijsgemaakt om zo weinig mogelijk volume uit de carters te verwijderen.. dus zwaar in gaan dremelen heeft niet veel zin, de flow lichtjes verbeteren zal wel een goed effect hebben, op 70cc en 50cc. Maar ik ken zelfs 50cc racers (fems en bk) waar het cartervolume verkleind is met een soort ringen, in combinatie met afgedraaide cillinder om abnormal hoge compressies te verkrijgen. En dus beter te presteren. |
Auteur: | razor [ wo sep 06, 2006 4:50 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik heb zelf me carter ook bewerkt. Ik heb een Hebo NG 50cc en daar zag je duidelijk dat een deel van de boosterpoortkanaal wat tegenhoud en ook delen van de spoelpoortkanalen. Ik heb dat weggefreest en mee laten lopen met de rest van het schuine gedeelte van het carter. Niet overdreven veel wegfrezen want dan verlies je alleen maar carterdruk. kijk hier voor foto's beetje onderaan.. http://www.brommerforum.nl/showtopic/34239 edit: zie dat t beetje oud topic is maar ja .. |
Auteur: | lagel [ wo sep 06, 2006 5:35 pm ] |
Berichttitel: | |
jah je kunt het beste zo min mogelijk weg halen |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |