Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Cillinder laten tunen , maar door welk bedrijf ? https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=19010 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | MelandriRS [ vr jul 01, 2011 9:48 pm ] |
Berichttitel: | Cillinder laten tunen , maar door welk bedrijf ? |
hee mede forum genoten ik wil mijn cillinder + carters laten tunen en ben al beetje wezen googlen , Kwam op Scooterpower , AS-tuning , Twins , ST tuning(startrick) eerst wou ik aan een hpi beginnen maar na lang zitten twijfelen toch maar niet , maar wil toch nog wat meer power uit mijn Metrakit pro race halen Rij nu met doppler endurance krukas Dellorto 28mm VHST , Conti CRX Membraam + spruitstuk en pro race pijp nou vond ik AS-Tuning met zijn prijs tegen over Scooterpower veel beter ( en doet precies et zelfde werk ) Zat zelf te denken aan Force 2 combo deal , Force 2 cilinder tuning * Uitlaatpoort egalizeren * Spoelpoorten egalizeren * Bevels aanbrengen * Zuiger afwerken & evt verbeteren * Timing uitlaatpoort aanpassen * Timing Spoelpoorten aanpassen * Spoelpoorten gelijkleggen * Hemd aanpassen * Algehele flow in de cilinder verbetere Force 2 Carter * Opmaatmaken spoelers op Cilinder * Afwerken en egaliseren * Aanpassaen flow Wat raden jullie mij aan ?? alles is welkom als et maar ontopic is .. |
Auteur: | MartinW0527 [ vr jul 01, 2011 10:39 pm ] |
Berichttitel: | Re: Cillinder laten tunen , maar door welk bedrijf ? |
Die force 2 deal klinkt wel leuk, maar wat ik lees, is dat ze vooral de boel afwerken. Tunen is wel maatwerk natuurlijk. Ik denk dat je beter van te voren vast kunt stellen wat je wensen zijn. Daarvoor kun je op internet informatie verzamelen, maar bv ook naar 2 of meer tuners gaan, om je goed advies te laten geven. Dan kun je bij de tuners gaan vragen wat voor prijskaartje daar aan hangt, en zien bij wie je het meest vertrouwen hebt. Binnenrotor is wel leuk trouwens, zou niet weten waarom je dan niet doet |
Auteur: | team-rs [ za jul 02, 2011 1:07 am ] |
Berichttitel: | Re: Cillinder laten tunen , maar door welk bedrijf ? |
twins en anders ddl tuning in klaaswaal niet |
Auteur: | frishh [ za jul 02, 2011 1:12 am ] |
Berichttitel: | Re: Cillinder laten tunen , maar door welk bedrijf ? |
Onze forumtuner? Mister Racekees. |
Auteur: | *Vincent* [ za jul 02, 2011 2:45 am ] |
Berichttitel: | Re: Cillinder laten tunen , maar door welk bedrijf ? |
Ja OF, je brengt hem eerst zoals hij is naar de testbank, kijkt naar de fabriek en laat het op basis daarvan bewerken. Kijk, je denkt te makkelijk over tunen: De reden dat een cilinder word gemaakt zoals hij wordt gemaakt, neem de Pro Race cilinder, is de manier waarop de vulling van de cilinder plaats vindt. Als je in een keer alles vol gooit en alles leeg gooit, is de druk naar binnen altijd gelijk. De reden dat de inlaatpoort van een Pro Race iets lager ligt dan de rest van de spoelpoorten is zodat het gelijk vult en de spoelpoorten springen later bij, waardoor je een betere vulling hebt. Als je alles gelijk legt kun je in principe wel meer mengsel naar binnen gooien, maar de manier van vullen is minder optimaal. Hetzelfde geldt voor de uitlaatpoort. Als je eerst kijkt naar je grafiek weet je wat je mist. Zo weet ik van mijn cilinder dat de powerband HOGER zit dan de uitlaat, terwijl die met standaard flens op de testbank stond destijds. Wat je daarvoor kan doen voor een significante toename van het vermogen is een kortere flens erop zetten (dat kan je niet zo een twee drie doen, dat moet je met testen doen), en dan ligt je powerband hoger. Dat betekent dan natuurlijk ook weer dat je onderin minder kracht hebt... Nou goed je snapt het geloof ik wel aangezien je het hebt over tunen. Kracht over een kleiner gebied = meer kracht, minder lang kracht. Kracht over een groter gebied = minder kracht over een groter gebied. Idealiseren is dan om je kracht EXACT even lang te hebben als je versnelling. Dat wil zeggen, zodra je aan het einde van je powerband bent schakel je op naar de volgende versnelling waar je powerband weer precies vanaf het begin begint. Dan snap je ook weer, dat als je te vroeg schakelt je uit de powerband valt, wat je tijd kost, en te laat schakelen is hetzelfde verhaal. Ik hoop dat ik hiermee heb duidelijk gemaakt dat tunen niet altijd beter is, zeker niet voor straat gebruik... |
Auteur: | MelandriRS [ za jul 02, 2011 11:20 pm ] |
Berichttitel: | Re: Cillinder laten tunen , maar door welk bedrijf ? |
hee vincent ik heb racekees ff een pbtje gestuurd met mijn wensen , ik hou jullie op de hoogte |
Auteur: | *Vincent* [ za jul 30, 2011 1:34 pm ] |
Berichttitel: | Re: Cillinder laten tunen , maar door welk bedrijf ? |
heb je ook al gebankt zonder tunen? Of wil je niet weten of je geld wel goed besteedt is? |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |