Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Powervalve AM6
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=18659
Pagina 1 van 5

Auteur:  frishh [ do mei 19, 2011 12:01 pm ]
Berichttitel:  Powervalve AM6

http://adrenalinpedstop.blogspot.com/20 ... valve.html

Ben hier wel benieuwd naar eigenlijk, theoretisch gezien zit het wel grappig in elkaar, maar de meeste motor powervalves zijn toch elektrisch gestuurd? Hoe zou zo'n systeem uitpakken in de praktijk denken jullie?

Auteur:  PeteRSchouten [ do mei 19, 2011 12:17 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

facking vet

ik wil hem voor derbi

Auteur:  RonnyRacingTeam [ do mei 19, 2011 12:32 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

Ik denk dat het in dit geval eerder een verkoop fantasietje is.

Een powervalve die opent op de druk van de uitlaatgassen.....

En denk er ook aan, topvermogen win je niet met een power valve.
Enkel krijg je onderin wat meer vermogen.

Dit ga je dus ook enkel goed merken als de cilinder zeer hoog getimed staat, lees race gebruik.
Cilinders die op de baan gebruikt worden zijn meestal niet zo hoog getimed en extreem getuned
dat het verschil met of zonder powervalve miniem zal zijn.

Auteur:  RonnyRacingTeam [ do mei 19, 2011 12:34 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

Ook het feit dat een powervalve snel vanaf een bepaald toerental hoort open te gaan missen ze hier.
Vanaf een bepaald toerental is het de bedoeling dat deze openschiet. Anders zit je met obstructie
in de uitlaat poort wat natuurlijk alleen maar nadelig is.

Auteur:  af1special [ do mei 19, 2011 12:40 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

Het ziet er leuk uit, alleen dat hij opent op de druk van de uitlaatgassen is niet geweldig.

Hij gaat 499,- kosten btw in de 50 cc versie. De 80 cc 25,- meer

Auteur:  SuMo-rider [ do mei 19, 2011 1:02 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

Ja, maar gezien men hier hartstikke handig is, valt er vast wel wat te fabriceren dat die valve gewoon met je gashendel opent?

Auteur:  SuMo-rider [ do mei 19, 2011 1:02 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

nee, wacht, dat gaat niet op :|

Auteur:  frishh [ do mei 19, 2011 1:23 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

Dat het op uitlaatgassen moet kost gewoon energie die je goed kan gebruiken, ik vraag me af of er überhaupt vermogensverschil is met dezelfde cilinder zonder valve, en zo ja hoeveel.

Auteur:  af1special [ do mei 19, 2011 1:54 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

powervalve aansturing via de ontsteking

Auteur:  RonnyRacingTeam [ do mei 19, 2011 2:16 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

frishh schreef:
Dat het op uitlaatgassen moet kost gewoon energie die je goed kan gebruiken, ik vraag me af of er überhaupt vermogensverschil is met dezelfde cilinder zonder valve, en zo ja hoeveel.


Zoals ik eerder heb vermeld.
Jij krijgt er niet meer top vermogen meer.
De powervalve zorgt er alleen maar voor dat in lage toeren de motor toch iets meer vermogen geeft als zonder.

Hij verschil zal nooit groot zijn, omdat enkel de timing van de uitlaatpoort veranderen ook negatief is voor de rest van de spoeling
en een uitlaat die daar niet op berekend word.

Een powervalve is leuk als het goed afgesteld is en goed doordacht.
Maar ook zoals eerder vermeld heeft dit voor straatgebruik weinig toegevoegde waarde.

Auteur:  RonnyRacingTeam [ do mei 19, 2011 2:16 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

af1special schreef:
powervalve aansturing via de ontsteking

Of mechanish op het toerental.

Auteur:  piotrSMX [ do mei 19, 2011 2:18 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

Ja, maar je blijft toch ergens kracht kwijtraken door die klep die verder moet worden opgemaakt, of valt dat mechanisch dan wel mee?

Auteur:  SuMo-rider [ do mei 19, 2011 2:22 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

piotrSMX schreef:
Ja, maar je blijft toch ergens kracht kwijtraken door die klep die verder moet worden opgemaakt, of valt dat mechanisch dan wel mee?


als je voor een veel groter bruikbaar vermogen een klein deel topvermogen moet inleveren is dat toch niet zo erg?
en anders bewerk je de cilinder gewoon :P

Auteur:  frishh [ do mei 19, 2011 2:24 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

RonnyRacingTeam schreef:
frishh schreef:
Dat het op uitlaatgassen moet kost gewoon energie die je goed kan gebruiken, ik vraag me af of er überhaupt vermogensverschil is met dezelfde cilinder zonder valve, en zo ja hoeveel.


Zoals ik eerder heb vermeld.
Jij krijgt er niet meer top vermogen meer.
De powervalve zorgt er alleen maar voor dat in lage toeren de motor toch iets meer vermogen geeft als zonder.

Hij verschil zal nooit groot zijn, omdat enkel de timing van de uitlaatpoort veranderen ook negatief is voor de rest van de spoeling
en een uitlaat die daar niet op berekend word.

Een powervalve is leuk als het goed afgesteld is en goed doordacht.
Maar ook zoals eerder vermeld heeft dit voor straatgebruik weinig toegevoegde waarde.

Jaa dat weet ik, gaat ook niemand 500 euro uitgeven aan een straatcilinder mag ik hopen. :P Maar hoe lastig is het om hier de electronica van een motor aan te verbinden? Wil ook wel weten hoe die cilinder er qua poorten uit ziet.

Auteur:  piotrSMX [ do mei 19, 2011 2:52 pm ]
Berichttitel:  Re: Powervalve AM6

Maar, ik zie op die foto niet eens een losse binnenkop... Als je zo'n cilinder maakt en voor die prijs mag je dat toch ook nog wel verwachten?

Pagina 1 van 5 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/