Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
standaard cilinder gat bij boren? https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=18515 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | marien [ za apr 30, 2011 12:36 pm ] |
Berichttitel: | standaard cilinder gat bij boren? |
hey een maatje van mij heeft laatst een cilinder van hem (honda mt5, luchtgekoeld) bewerkt door 2 verbindingen bij te boren vanaf de inlaatpoort naar de spoelpoorten. mijn vraag is: wat is je winst hiermee, en is dit ook mogelijk met een am6 cilinder (gilardoni2, watergekoeld dus) |
Auteur: | PeteRSchouten [ za apr 30, 2011 12:44 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
je totale opp van de spoelpoorten is groter. Je zult dus meer bezinemengsel in je cilinder krijgen. Daardoor krijg je sterkere pulsen in je uitlaat en dus meer vermogen. overigens zou ik niet lukraak ergens gaan boren. |
Auteur: | marien [ za apr 30, 2011 12:48 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
hmm nee dat dacht ik al.... hoe kun je bepalen waar je zou moeten boren? (zijn daar richtlijnen/vuistregels voor) ik kijk het sws eerst nog een tijdje aan bij die maat van mij, als dat binnen een week vastnaait doe ik t niet |
Auteur: | frishh [ za apr 30, 2011 1:13 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
Haha, dekselse beunhaas. |
Auteur: | marien [ za apr 30, 2011 1:31 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
ff voor de duidelijk heid: je boort dus niet in de wand bij deze methode |
Auteur: | frishh [ za apr 30, 2011 4:22 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
Oh, ik snap nu pas wat je bedoelt. Je verneukt op deze manier alleen de flow, creƫert geen extra weg of ruimte voor gas van de carters naar de verbrandingskamer. |
Auteur: | PeteRSchouten [ za apr 30, 2011 10:01 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
jah idd. dan vergroot je het opp van je spoelpoorten dus neit. |
Auteur: | marien [ za apr 30, 2011 10:03 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
hmm vreemd.... hij ging met zjin standaard cil eerst 40, toen 80, en toen naaide hij vast omdat hij dacht dat ie niet in hoefde te rijden.... |
Auteur: | frishh [ za apr 30, 2011 10:09 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
Dat zal andere oorzaken hebben gehad dan. |
Auteur: | marien [ za apr 30, 2011 10:15 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
dat van die 80 km/u of dat van die vastloper? |
Auteur: | frishh [ za apr 30, 2011 10:17 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
Beiden. |
Auteur: | MAD L [ zo mei 01, 2011 3:11 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
je zal er niet veel mee winnen op deze manier, maak je daadwerkelijk in de wand ook meer spoelpoorten levert dit wel winst. zoals jij beschrijft kan je wel wat winst maken. maar niet veel. je flow kan verbeteren ligt net aan hoe het int carter loopt. als je dit doet bij am6 koop ook ffies kneedbaar metaal, dit zal je wel nodig hebben aangezien je carters vrij dun zijn |
Auteur: | kenny77 [ zo mei 01, 2011 4:05 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
Bij cilinder met membraan op de cilinder, levert de zogenaamde aux-poorten (dus die 2 kanalen) meer vermogen voor de powerband Je moet er wel rekening mee houden dat beide kanalen even groot, even lang en onder de zelfde hoek staan, anders krijg je een ongelijke spoeling. |
Auteur: | marien [ zo mei 01, 2011 10:25 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
wat bedoel je precies met ''membraan op de cilinder?'' edit; dit idee? |
Auteur: | RonnyRacingTeam [ zo mei 01, 2011 10:26 pm ] |
Berichttitel: | Re: standaard cilinder gat bij boren? |
Een motor die zijn inlaat op de cilinder staat ipv op het carter. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |