Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
meer vermogen uit een 50cc https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=16558 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | jos vd bel [ do aug 12, 2010 3:01 pm ] |
Berichttitel: | meer vermogen uit een 50cc |
hallo, een vraagje: een vriend van mij heeft een rs50. hij rijdt met de volgende setup: 50cc orgineel (afgedraaid en uitlaatpoort licht bewerkt) 19mm dellorto membraan getuned yasuni hrm/2 (met ingekorte tailpijp) squich 0.75mm nu willen we er iets meer vermogen uit halen. de reden daarvoor: iemand anders is het dorp rijd met een dr80, blok net gereviceerd nieuwe zuiger enz. als ze een sprintje gaan trekken wint de 80cc het net aan van die 50. nu leek het ons leuk om hem in te halen met een 50cc, omdat hij altijd stond eigenwijs is en denkt dat hij harder gaat, en alles altijd weet. maar hoe kunnen we er wat meer vermogen uit halen? ik dacht zelf aan de spoelpoorten gelijk leggen o.i.d. uitlaatpoort is al op maximale breedte. setup moet wel ongeveer het zelfde blijven. nog iemand een idee? gr jos. |
Auteur: | *Vincent* [ do aug 12, 2010 3:20 pm ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
gewoon een grotere carb erop, bespaar jezelf de moeite. Als je dan toch per se je cilinder wil tunen, al je spoelpoorten 1mm ophogen voor een hogere blowdown, en als dat mogelijk is je HMR bij de cilinderpoort zo ver mogelijk verkorten voor een hogere powerband. |
Auteur: | jos vd bel [ vr aug 13, 2010 9:56 am ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
*Vincent* schreef: gewoon een grotere carb erop, bespaar jezelf de moeite. Als je dan toch per se je cilinder wil tunen, al je spoelpoorten 1mm ophogen voor een hogere blowdown, en als dat mogelijk is je HMR bij de cilinderpoort zo ver mogelijk verkorten voor een hogere powerband. is een 19mm niet al groot genoeg? en de blowdown verandert toch alleen het toerengebied, dan is er verlies onderin, en bovenin toeren vermogenswinst en een 50cc heeft al zo weinig onderin, dus dat lijkt mij geen geschikte oplossing. |
Auteur: | *Vincent* [ vr aug 13, 2010 1:52 pm ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
maar daar ga je wel harder van, en dat is wat je vraagt. en, de "max" op 50cc is 24mm. Daarmee heb je dan toch die 5mm extra, zal toch wel wat koppel extra leveren en dat is wat je nodig hebt om sneller door je toeren te komen. |
Auteur: | P.O.C. Tom [ vr aug 13, 2010 10:03 pm ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
Tja ik rijd met een 24mm, en het is geen probleem. En gewicht besparen op je rs. Accu er uit en je startmotor. Als je je blok uit elkaar wil halen, zuiger verlichten, en blowdown ophogen. |
Auteur: | RS 746 [ vr aug 13, 2010 10:09 pm ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
jos vd bel schreef: *Vincent* schreef: gewoon een grotere carb erop, bespaar jezelf de moeite. Als je dan toch per se je cilinder wil tunen, al je spoelpoorten 1mm ophogen voor een hogere blowdown, en als dat mogelijk is je HMR bij de cilinderpoort zo ver mogelijk verkorten voor een hogere powerband. is een 19mm niet al groot genoeg? en de blowdown verandert toch alleen het toerengebied, dan is er verlies onderin, en bovenin toeren vermogenswinst en een 50cc heeft al zo weinig onderin, dus dat lijkt mij geen geschikte oplossing. 19mm carbje is speelgoed Beter neem je idd 21 t/m 24mm. carb! |
Auteur: | *Vincent* [ vr aug 13, 2010 10:13 pm ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
Mwah, 19mm is best groot hoor, ik rijd met MHR TEAM 50 en dat soort grapjes, maar wel met 9mm carb (ging 44 op de rollerbank, maar als ik m doortrek gaat hij toch over de 100, wat voor mij wel leuk is aangezien ik in de stad woon) |
Auteur: | RS 746 [ vr aug 13, 2010 10:16 pm ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
21mm kan best op een standaard 50cc. 24mm voor de heftigere 50's. Leg eens een 19mm naast een 24PWK ofzo... Het is idd zeer te betreuren dat je woon locatie je setup beperkt. Maar ik blijf bij ''mijn'' persoonlijke mening dat 21mm best kan met die cilinder van hem. Tenzij hij naast een politiebureau woont... |
Auteur: | *Vincent* [ vr aug 13, 2010 10:20 pm ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
Mwah, voor de overstap van 19 naar 21mm zou ik dat geld nou ook weer niet over hebben hoor maar wat ik nou weer wel leuk vind, is om een echt goeie carb erop te zetten. Mikuni 24, Keihin 24, ergens in die trand. Zijn echt super leuke carburateurs. had een geflowde Mikuni 20mm op een 74cc setup, dat was een mikuni (die ik nog steeds heb trouwens), en dat reed echt FANTASTISCH. Zou hem aan je verkopen, als ik er zelf niet zo aan gehecht was (en ik er het een en ander aan moet doen omdat hij nu lekt) |
Auteur: | RS 746 [ vr aug 13, 2010 10:25 pm ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
Tja ik heb zelf die ''overstap'' nooit gemaakt. Altijd op alles dikke carbs gehad Eén van mijn persoonlijke eisen... Heb meteen een 24mm PWK aangeschaft toendertijd, en nu heb ik de DellOrto VHST 26mm maar eigenlijk was die PWK ook gewoon goed. (Op 74cc roze Top met die losse binnekop) |
Auteur: | *Vincent* [ vr aug 13, 2010 10:28 pm ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
tsja, ik moet kiezen tussen 45 minuten naar werk fietsen of een kwartiertje rijden, het is 12 km heen, 12 km terug. dan heb ik liever een lekker zuinig 50cc'tje waarmee ik prima de weg op kan zonder boetes te pakken dan een knallende brommer met een draaikolk in de tank. al is een draaikolk in de tank wel leuk met plezier ritjes (tegenwoordig fiets ik dagelijks) |
Auteur: | Washandje [ vr aug 13, 2010 10:30 pm ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
Laten we het hier weer houden over hoe we meer vermogen uit een 50cc cilinder kunnen halen. Niet hoe we hem minder maken. |
Auteur: | RS 746 [ vr aug 13, 2010 10:37 pm ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
En zelfs bij de incidentele plezier-ritjes (die ik alleen nog maar doe) kan je nog zuinig rijden, met heftige setup ook. Omdat je niet constant hoeft te toeren beuken om hard te gaan. Met een iets heftigere setup kun je lekker kwart-gas tuffen, waar je met normale setup gewoon moet toeren beuken dus ook meer verbruik. Is hier door de jaren heen ook al vaker besproken dat een goed afgestelde grote carb niet perse meer verbruikt dan een kleinere die minder is afgesteld. Maar goed we zijn verschillende mensen met verschillende wensen. En wonen in verschillende gebieden. Zo, ik heb mijn zegje weer gedaan... Mijn laatste (persoonlijke) toevoeging aan dit onderwerp: als zuinigheid en verbruik zo belangrijk zijn, kan je inderdaad beter gaan fietsen Dat kan af en toe trouwens ook nog leuk zijn... I'm out! PEACE! |
Auteur: | Rubin [ za aug 14, 2010 8:21 pm ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
21mm erop andere kleppen in het membraam stuffer maken korter spruitstuk (home made) berekende kop dat soort dingen? |
Auteur: | Schumon [ zo aug 15, 2010 12:39 am ] |
Berichttitel: | Re: meer vermogen uit een 50cc |
Heeft die gast waar het over gaat toevallig mijn oude hmr/2 want die had ook een, door rubin, ingekorte tailpipe |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |