HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr feb 07, 2025 12:15 am




Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 nx/nos/lachgas/NO2.. op schakels?? 
Auteur Bericht
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Antwoord met een citaat
Bericht nx/nos/lachgas/NO2.. op schakels??
hey

ik heb zitten denken aan lachgas op mn brommer
het komt voorlopig zowiezo nog niet, maar ben een beetje aan het kijken naar wat er allemaal bij komt kijken enzo...

en ik vraag me af:
kan je nog schakelen als je lachgas gebruikt?? of komt er dan gewoonweg teveel vermogen in 1 klap vrij dat het kapot ( kan ) draait/draaien

als je niet meer kan schakelen met het gebruik ervan, kan het wel in de laatste versnelling? ik dacht altijd dat je die niet zou mogen overbelasten? kan het mis hebben uiteraard....

ik heb deze vraag ook gesteld in mijn project topic maar daar krijg je minder snel een reactie erop :) dus bij deze
MaD L

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


wo jul 19, 2006 3:11 pm
Profiel
lagel
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm
Berichten: 918
Woonplaats: hoeven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik vind nos alleen maar kut, je vernield zo makelijk je blok. als je hem net iets verkeerd heb afgesteld ofzo. en je kan dan gewoon schakelen jah

_________________
Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
Afbeelding


wo jul 19, 2006 5:01 pm
Profiel
Patrick V
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma apr 03, 2006 8:44 pm
Berichten: 104
Woonplaats: Zwammerdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
dat is niet waar, je zal dan een onderbreker moeten maken (electrisch) dat als je overschakelt je lachgas oid onderbroken wordt. Want hij zal dan onbelast draaien en veel te hoge toeren draaien. Voor de rest moet je beginnen met een grote benzine sproeier, en nos sproeier. Dan kan je vervolgens steeds kleinere sproeiers monteren zo dat de brommer beter loopt.

_________________
Gpr


wo jul 19, 2006 5:53 pm
Profiel
Matthijn
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm
Berichten: 8434
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Marknesse
Antwoord met een citaat
Bericht 
idd en die gasflessen kosten ook niet niks ;)

_________________
[s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD
[s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD
[s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica


wo jul 19, 2006 5:54 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Patrick V
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma apr 03, 2006 8:44 pm
Berichten: 104
Woonplaats: Zwammerdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
ze worden steeds goedkoper, wat zal het zijn een jaar anderhalf jaar geleden betaalde je tegen de 1000 er voor en nu kan je een mooi kitje 2de hands krijgen voor 400/500, en vervolgens moet je ook nog een adres zien te vinden waar ze de juiste nippels hebben om die gasfles te vullen

_________________
Gpr


wo jul 19, 2006 5:57 pm
Profiel
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja maar als je schakelt met nos..gebeurd erdan niet zown beetje het zelfde als je zou schakelen maar het gas erop houd..dus als je de koppeling intrekt .hoog in toeren zit :00/: ?

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


wo jul 19, 2006 6:04 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik zou er een andere (close ratio) versnelingsbak in gooien en de booster alleen gebruiken als je hem in zijn hoogste versneling hebt.
erg lekker is het niet hoe dan ook voor je versnelingsbak maar met een sterkere versnelingsbak er in kan hij wel wat meer hebben.

Wat PatrickV zij werkt ook niet zo wand je moet om te schakelen inderdaad de gas toevoer heel eventjes afsluiten met bvb een magneetklep maar ook je ontsteking moet heel even onderbroken worden omdat hij all een heel klijn beetje mengsel in het systeem heeft zitten en alles wat voorbij de magneetklep zit nog gewoon de motor in gezogen word.


wo jul 19, 2006 6:28 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
THAI-fight
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do dec 15, 2005 7:26 pm
Berichten: 394
Woonplaats: ja
Antwoord met een citaat
Bericht 
volgens mij is het mogelijk om no2 setjes te kopen die alleen toevoeren zolang je die knop ingedrukt houdt...scheelt een hoop moeite om heel heel apart systeem eromheen te bouwen.

_________________
met heroïne ga je heel hard achteruit,het is zelfs dodelijk...met brommer rijden ga je heel hard vooruit,alleen je betrekt er andere mensen bij...

...it´s not a game , it´s real...


wo jul 19, 2006 7:26 pm
Profiel
Patrick V
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma apr 03, 2006 8:44 pm
Berichten: 104
Woonplaats: Zwammerdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
daar heb je gelijk in @ rs patrick

_________________
Gpr


wo jul 19, 2006 8:24 pm
Profiel
theo_tamada
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 06, 2006 4:56 pm
Berichten: 213
Woonplaats: Beemster
Antwoord met een citaat
Bericht nos,
ja die zijn er,, volgens mij zijn alleen die leverbaar,
ik zou het persoonlijk niet doen.

tenzij, je een blok echt heb op gebouwd,

zowieso niet denken dat je alles zo ff kan,
in de tuning gaat dat zomaar niet,,
je moet eigenlijk al je heele motor er op aanpassen,



lees hier:

Een lachgas injectie ofwel NOS
Dat is Power uit de fles.


De scheikundige naam voor een lachgas injectie is distikstofmonoxide (N2O) ook wel NOS genoemd. NOS ofwel Nitrous Oxide Systems is een merknaam van de grootste fabrikant ( Nitrous Oxide System) dat in 1978 als eerste is begonnen met het op de markt brengen van lachgas injectie systemen. Nos is een mengsel van 2/3 deel stikstof en 1/3 deel zuurstof wat onder hoge druk wordt ingespoten, er onstaat een chemische reactie, waarbij veel zuurstof vrijkomt. hoe meer zuurstof des te beter de verbranding en dus meer power.



Nitro is een brandstof waar dragracers mee rijden. Het spul is licht ontvlambaar tot explosief, best gevaarlijk dus en daardoor impopulair geworden. Tegenwoordig staat 'nitro' veel vaker synoniem voor het relatief onschuldige (onbrandbaar, wordt ook gebruikt als narcosegas) Nitro oxide ofwel lachgas (N2O). De NOS kit is zeer beroemd geworden na de eerste echte tuning film "the Fast and the Furious". Nitrous Express is sponsor van de film en heeft een F&F lachgas injectie kit op de markt gebracht. Deze set is in zeer mooi groen uitgevoerd.



Er zijn 3 verschillende NOS injectie: Dry, wet en direct port.
Bij het droge systeem wordt alleen lachgas ingespoten via de air intake. Om een juist mengsel te vormen moet de motor verleid worden om meer benzine in te spuiten. Gebeurt dit niet dan krijg je een te arm mengsel, met rampzalige gevolgen. Bij een NOS kit wordt meestal een computer bijgeleverd die op het originele motormanagement wordt aangesloten en die het juiste mengsel van lachgas en benzine vormt. Bij het natte systeem wordt het gas via eenzelfde inspuiter samen met de benzine in de luchtinlaat gespoten.

De 3de mogelijkheid, direct port, houdt in dat zowel het NOS als de extra brandstof per cilinder direct ingespoten wordt. Dit systeem geeft verreweg het meeste vermogen, maar dit wordt eigenlijk alleen maar gebruikt in racemotoren, die bestand zijn tegen enorme krachten. Voor straatauto's wordt alleen gebruik gemaakt van de droge of natte lachgas injectie.

Het belangrijkste kenmerk van een Nos injectie is de enorme vermogensboost. Voor bijna elk type motor bestaat een kit. Kies de juiste kit, dan beperk je de slijtage aan je motor. Bij een 4 cilinder motor kun je al snel extra vermogen van 40 - 60 pk krijgen, een 6 cilinder al snel 75 - 100 pk en een V8 wel tot 140 pk. Voorwaarde is wel dat de motor tiptop in orde is.


Een lachgas injectie is een relatief goedkope manier om je motor aan een flinke dosis extra power te helpen. De belasting is echter fors. Het monteren van een NOS syteem op een motor die vele kilometers gedraaid heeft, is schreeuwen om moeilijkheden. Lachgas injectie is alleen verantwoord bij een motor die tiptop in orde is.

Tips:
De onsteking moet meestal één tot anderhalve graad trager gezet worden per elke 50 PK.
Een benzinepomp met hogere druk kan nodig zijn
Benzine van een hoger octaangetal is aan te raden(Super 98).
Het kan zijn dat je de bougies moet vervangen door één tot twee stappen koudere vonkentrekkers.
Gebruik de lachgas injectie alleen voor acceleratie of kortstondig gebruik ( 15 seconden) dit om schade aan je motor te voorkomen. Alleen bij volgas inschakelen bij niet te lage toerentallen. ( bij een niet al te hoogtoerige motor is 2500 tpm het minimum)
Een Nos kit is in combinatie met chip tuning niet aan te raden, omdat deze chips niet geprogrammeerd zijn op NOS. Hypertech maakt wel chips die speciaal voor NOS geprogrammeerd zijn.



De uitstootwaarden blijven gelijk, dus bij de APK keuring heb je niets te vrezen. In Nederland wordt lachgas gezien als hulpmiddel en is het niet verboden. Maar de wet stelt dat het vermogen met niet meer dan 30% mag toenemen en de fles mag op de openbare weg niet gekoppeld zijn aan het brandstofsysteem. Tevens moet de fles een keurmerk hebben. Krijg je een ongeluk of iets dergelijks dan is het de vraag hoe de politie en je verzekeringsmaatschappij reageren op zo'n fles in de auto.

Op zoek naar een NOS systeem, surf dan naar dbmengineering.nl. Een specialiteit van DBM Engineering is het brengen van meer pk's onder een drukknop. Power uit de fles!

Er zijn complete lachgas injectie kits leverbaar voor elk type motor en elk aantal cilinders. DBM levert verschillende NOS kits. En voor bijna elke auto is er wel een geschikte nos kit, hierbij zijn vermogens winsten tot wel 150pk haalbaar. DBM is importeur van NX Nitrous systemen, en heeft diverse accessoires & upgrades en grotere of kleinere formaat flessen om je nos kit uit te breiden. DBM Engineering heeft een professioneel vulstation. en heeft het gas altijd op voorraad!!

Een groter of kleiner formaat fles nodig of wil je je set uitbreiden?
Je kunt je systeem uit breiden of upgraden naar deze zeer exclusieve Chrome flessen - Lichtgewicht flessen of Composiet flessen. Voor professionele lachgas injectie systemen of wanneer absolute perfectie gewenst is, is er voor de liefhebbers een fles gemaakt van composiet materiaal. Deze fles is voorzien van een chrome kraan.



Exclusieve
Chrome flessen
Composiet
lichtgewicht fles
Lichtgewicht
fles



Indien je de aanwijzingen van de fabrikant nauwkeurig volgt, is een lachgas injectie kit zelf goed te monteren, gebruik alleen een goedgekeurde fles, een NOS kit werkt namelijk onder een druk van 80 bar.


wo jul 19, 2006 8:35 pm
Profiel
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik weet dat dat niet zo 1 2 3 erop zit, en 1 2 3 afgesteld is.... en dat het ook meteen goed gaat, en ik denk egt niet dat ik alles ff kan doen..
dat is weer heel ander terrein de nos

voordat ik er uberhaupt aan begin wil ik eerst veel info erover zoeken...
met wat nodig is, en hoe en wat... en of het wel te doen is met een schakel brommert zonder hem naar de ratsmoedee te rijden...

er is volgens mij ook "NOG" geen schakel die nos heeft of wel?? zoja wie dan??

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


wo jul 19, 2006 9:27 pm
Profiel
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
naar mijn mening een beetje onzinnig op een 150m schakel sprinter, ik zou dat geld liever aan iets anders besteden om de vaste vermogen omhoog te krikken.

der is een gozer die een NX kit op zn senda heeft, niet echt een geweldig if you ask me

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


do jul 20, 2006 3:33 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Je kan beter gewoon de motor op Nitromethanol laten draaien, dan hoef je niet eens echt veel te veranderen.
Weet alleen niet of dat mag met sprint races, maar als je lachgas injectie mag gebruiken zou ik niet waten waarom je hem niet gewoon op nitro mag laten lopen.


do jul 20, 2006 5:08 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Antwoord met een citaat
Bericht 
dan zou je in een speciale klasse moeten dacht ik...

enne het is meer voor de lol dan een sprint als je het in de laatste versnelling pas kan gebruiken... de winst ermee is dan egt maar minimaal volgens mij...
als je op de 100 meter al in de 6 rijd zou je er wel profijt mee hebben... maar denk eerder dat het wat later word...

maarjah.. we zien nog wel;)

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


do jul 20, 2006 5:35 pm
Profiel
VerCouter
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 20, 2007 4:34 pm
Berichten: 55
Woonplaats: Den Burg
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zoekt er iemand gas flessen :^^: :^^: :^^: :^^:


http://tbn0.google.com/images?q=tbn:IrF ... g/4594.gif

_________________
Opzoek naar een dubbele uitlaat voor me Motohispaina.. uitlaat links en een uitlaat rechts..


vr maart 16, 2007 8:36 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron