Auteur |
Bericht |
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: beetje hulp
Ja zoiets. Maar ik zal kijken of ik een am6 blokje kan bouwen om te gaan testen in de winter
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo dec 01, 2010 7:21 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: beetje hulp
P.O.C. Tom schreef: Maup: Dit gebeurt exact het zelfde bij een standaard 2 takt, deelte gaat er in maar komt dankzij de drukgolf er weer terug in. Er is nog niet zo veel bekend in de werking van de tweetakt uitlaat zodra je de druk van de spoeling gaat aanpassen maar naar mijn inzien moet dit gewoon in bedwang te houden zijn. Ik denk dat je al gauw gewoon weg komt met het vergroten van de inhoud van de uitlaat en mischien wat hoeken aanpassen, maar ik kan het niet zeggen want ik ben nou eenmaal geen expert. Ja, ik weet hoe een expansieuitlaat en het 2-takt gedeelte werkt hoor. Ik zou niet weten of dat gaat werken. Ik ben ook geen expert. Toch denk ik dat je met een turbo niet genoeg druk kan opbouwen in de uitlaat en dat je mengsel onverbrand gelijk naar buiten word geblazen. (voor de sprint/racerij niet erg. Voor straatgebruik een beetje te inefficiënt)
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
wo dec 01, 2010 7:25 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: beetje hulp
Maup ik heb het heel de tijd al over een supercharger. Dus een krukas aan gedreven blazer. Een 50cc of 80cc kan nooit genoeg massa leveren zelf voor de kleinste turbo's onder in.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo dec 01, 2010 7:43 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: beetje hulp
Het hoeft onderin ook niet te lopen. Als het bovenin de toeren maar blaast
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
wo dec 01, 2010 7:47 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: beetje hulp
volgens mij, zijn jullie een beetje off topic
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
wo dec 01, 2010 7:52 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: beetje hulp
Maup schreef: Het hoeft onderin ook niet te lopen. Als het bovenin de toeren maar blaast Laten we zeggen je hebt een 50cc das 5*10^-5 kubieke meters. Bij 3000 omw/min -> 50 omw/sec Geeft 2.5 * 10 ^-3 kubieke meters/seconden En dat is lang genoeg niet om een turbo aan te spoelen. Zelfs al zou je de ene van een charade diesel nemen RHB31. Bij 80cc heb je 4 * 10^-3 kubieke meters/seconden Pas bij 12000 toeren heb je 0.016 kubieke meters per seconden. Dit is bij verre niet genoeg je hebt minimaal zn 0.5 kubieke meters per seconden wil je een RHB31 aan beginnen te spoelen. Dus een turbo valt af.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo dec 01, 2010 8:07 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: beetje hulp
P.O.C. Tom schreef: Maup schreef: Het hoeft onderin ook niet te lopen. Als het bovenin de toeren maar blaast Laten we zeggen je hebt een 50cc das 5*10^-5 kubieke meters. Bij 3000 omw/min -> 50 omw/sec Geeft 2.5 * 10 ^-3 kubieke meters/seconden En dat is lang genoeg niet om een turbo aan te spoelen. Zelfs al zou je de ene van een charade diesel nemen RHB31. Bij 80cc heb je 4 * 10^-3 kubieke meters/seconden Pas bij 12000 toeren heb je 0.016 kubieke meters per seconden. Dit is bij verre niet genoeg je hebt minimaal zn 0.5 kubieke meters per seconden wil je een RHB31 aan beginnen te spoelen. Dus een turbo valt af. zit je trouwens ook niet dat je dan moet wachten tot je uitlaat/gassen gloeiend heet zijn? koude lucht doet nie zoveel natuurlijk :p
_________________
|
wo dec 01, 2010 8:17 pm |
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am Berichten: 421 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Scheveningen
|
Re: beetje hulp
P.O.C. Tom schreef: Dus een turbo valt af. dan blijft dit dus als enige optie over als ze voor die dingen een supercharger kunnen maken moet het voor een 50cc ook te doen zijn want het zou mij wel gaaf lijken als het op een 50cc zou kunnen, en dan helemaal kicke als je um nog aan en uit zou kunnen zetten. net als in de bij mad max (film)
_________________ D.I.Y. ALL THE WAY
|
wo dec 01, 2010 8:27 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: beetje hulp
Sumo-rijder. Uitlaat gassen zijn niet gloeiend heet, ze zijn zn 600 graden Tja ik moet nog kijken of ik een bestaande supercharger kan slachten of zelf iets moet bedenken.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo dec 01, 2010 8:31 pm |
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am Berichten: 421 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Scheveningen
|
Re: beetje hulp
ik vind net wat over electrische superchargers misschien dat dat wat makkelijker te doen is i.p.v. moeilijk te doen met de aandrijving vanaf de krukas. gewoon stroom erop en gaan dan zou het ook makkelijker zijn om de druk te regelen
_________________ D.I.Y. ALL THE WAY
|
wo dec 01, 2010 8:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: beetje hulp
P.O.C. Tom schreef: Sumo-rijder. Uitlaat gassen zijn niet gloeiend heet, ze zijn zn 600 graden Tja ik moet nog kijken of ik een bestaande supercharger kan slachten of zelf iets moet bedenken. 600 vind ik wel gloeiend
_________________
|
wo dec 01, 2010 8:44 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: beetje hulp
Extremâh StraatVechtâh schreef: ik vind net wat over electrische superchargers misschien dat dat wat makkelijker te doen is i.p.v. moeilijk te doen met de aandrijving vanaf de krukas. gewoon stroom erop en gaan dan zou het ook makkelijker zijn om de druk te regelen dan ga je allemaal accu's meeslepen om die zooi aan te drijven, en die foto die je net plaatste, dat zijn mensen die die dingen zelf maken, en de chargers dito.
_________________
|
wo dec 01, 2010 8:45 pm |
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am Berichten: 421 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Scheveningen
|
Re: beetje hulp
dan maar zonder licht rijden hahaha
van die chargers weet ik, maar ik bedoelde er alleen mee dat het dus wel te doen moet zijn om eentje (kwa formaat voor een bromblok) te maken. of kopen als ze er bestaan zo klein
_________________ D.I.Y. ALL THE WAY
|
wo dec 01, 2010 8:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: beetje hulp
Zn charger is niets. Ducttape anders je moeders haardroger op je carb. Maar ik zit denken om een oude charger te kopen en die dan in stukken te zagen.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo dec 01, 2010 8:51 pm |
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am Berichten: 421 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Scheveningen
|
Re: beetje hulp
wat wil je dan met die in stukken gezaagde charger doen. weer in elkaar zetten.
of als model gebruiken om er zelf 1 te maken
_________________ D.I.Y. ALL THE WAY
|
wo dec 01, 2010 8:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
|