Auteur |
Bericht |
Eef
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 12:59 am Berichten: 324 Woonplaats: Aalsmeer
|
Re: zwarte top sneller maken
je kan met een ovale poort tot 75% v/d boring gaan.. wel goed bevelen..
ik heb m ook wel eens op 80 gehad dit ging ook goed.
bevelen is alles
_________________ Suzuki GSX-R 600 k1 Honda XR600R Supermotard CRF
|
do dec 17, 2009 12:50 am |
|
|
jos vd bel
ApriliaForum Member
|
ik ben nu de uitlaatschacht aan het bijwerken, de poorttimingen laat ik voorlopig nog zo. uitlaatpoort word nog iets breder ik wil eerst de cilinder gemonteerd hebben en de squich meten enz. wil de cilinder namelijk ook nog afdraaien. dan ga ik kijken of de timingen nog verandert moeten worden.
iemand tips voor het afdraaien van een cilinder? bijv voor het opspannen.
_________________ mijn brum: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=14800
|
za dec 19, 2009 10:52 am |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Ik zou het afdraaien laten doen door iemand die ervaring heeft, dan weet je tenminste zeker dat het goed wordt gedaan. Je kan ook naar iemand toe gaan die het kan en vragen of hij het je kan leren, of of hij wil toekijken en corrigeren als dat nodig is, leer je het toch en hoef je niet bang te zijn dat je het fout doet
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za dec 19, 2009 1:59 pm |
|
|
jos vd bel
ApriliaForum Member
|
heb zelf al 4x een cilinder afgedraaid, maar ingespannen op het cilinderhemd. dit waren 50cctjes met een dik cilinderhemd, dat ging perfect 1x een 70cc op het cilinderhemd ingespannen maar toen brak die (was een oude puch cilinder om te proberen) maar bij deze durf ik het niet aan om het op het cilinderhemd in te spannen, ik zal binnenkort even bij de jager navragen hoe zij het doen en wat het bij hun kost,
|
za dec 19, 2009 5:21 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Als je in de buurt van de Jager woont vraag je het toch gewoon aan Steven (sbk Replica)? Die heeft daar vast wel ervaring mee, zal ook wel niet al te duur zijn.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za dec 19, 2009 7:17 pm |
|
|
knibbo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 18, 2008 8:19 pm Berichten: 435 Woonplaats: wieringerwerf
|
je moet gewoon een stuk masief allu draaien dat op 0.5mm in je cilinder pas en dan gewoon op je hemd in spannen. je klauw ''buigt'' je hemd dan en die klemt dan weer dat stuk alluminum waardoor dat vast zit en je cilinder hemd niet kan afbreken. (kan natuurlijk wel, maar vast is vast hea ) ouwe beunhaas ff maar moest je nou nog carbid?
za dec 19, 2009 7:20 pm |
|
|
schakelfreak
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 13, 2005 4:05 pm Berichten: 375 Woonplaats: Leimuiden
|
Eef schreef: je kan met een ovale poort tot 75% v/d boring gaan.. wel goed bevelen..
ik heb m ook wel eens op 80 gehad dit ging ook goed.
bevelen is alles dr is ook gietijzer. ik zou eerst even kijken hoe de spoelpoorten openstaan als de zuiger op zijn onderste dode punt staat. Dat even met de juiste voetpakking regelen (als de cilinder laag zit kan je hiermee al toeren winnen) squish meten en de bovenkant van de cilinder afdraaien indien nodig dat je 0,6 overhoud. hiermee kan soms al ergveel gewonnen worden. Daarna idd uitlaatpoort verbreden en stukje omhoog leggen (meestal mm tje ofzo ) en goed bevelen. eef en ik deden niet teveel aan rekenen gewoon beunen en proberen als je maar ongeveer weet hoever je kan gaan.
_________________ Kawasaki ZX-10 R '04 Honda CBR 900 RR '97 2009 -[ Zandvoort 2:12,5 2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500 2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330 2012 -[ Assen 1:57,035
|
zo dec 20, 2009 12:43 pm |
|
|
jos vd bel
ApriliaForum Member
|
knibbo schreef: je moet gewoon een stuk masief allu draaien dat op 0.5mm in je cilinder pas en dan gewoon op je hemd in spannen. je klauw ''buigt'' je hemd dan en die klemt dan weer dat stuk alluminum waardoor dat vast zit en je cilinder hemd niet kan afbreken. (kan natuurlijk wel, maar vast is vast hea ) ouwe beunhaas ff maar moest je nou nog carbid? dan kan je hem beter precies pas draaien op je cilinder, dan krijgt het cilinderhemd het minste te verduren. en carbit hoeft niet meer, heb ook eens van superdries/dries van het puchforum en 2stroke-tuning een handige tip gekregen voor het inspannen. maar dan moet ik een hele mal maken die je maar voor 1 cilinder kan gebruiken, wat ik toch wel zonde vind van het materiaal. (rond 50 alu) ik zal eerst de squich meer eens gaan meten en dan zal ik wel verder gaan kijken.
|
zo dec 20, 2009 12:54 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
wat betreft inspannen van je cilinder, je kan ook reepjes lood nemen, en dan je klemmen aan de binnekant van de cilinder, stukjes lood op de klemmen en gaan
_________________ bier is lekker
|
wo dec 23, 2009 12:14 pm |
|
|
jos vd bel
ApriliaForum Member
|
ja dat had ik ook al geprbeerd, maar die draaibank heeft een te grote 3 klauw, zelfs de draaibanken op school hebben een te grote klauw...
|
wo dec 23, 2009 1:45 pm |
|
|
knibbo
ApriliaForum Member
|
wat doe je nou moeilijk? gewoon in spannen op je hemd. het is niet van plastic gemaakt. heb het van de week ook gedaan met een cilnder van een vriend van me ( ook 70cc ). niet te lomp aan draaien maar gewoon denken vast is vast
do dec 24, 2009 8:27 pm |
|
|
jos vd bel
ApriliaForum Member
|
lol, maar heb geen zin on een cilinder te slopen waar net een nieuwe zuiger in zit cilinder gaat er morgen waarschijnlijk weer af, ga alles ff nalopen. zins er een nieuwe zuiger in zit heeft hij VEEEEEL meer compressie en remt hij heel erg af op de motor. zonder bougie draait alles heel soepel, maar anders niet. moet hem in z'n 2 aandouwen ik vertrouw het niet, dus hij gaat weer open. foto's van de cilinder en de carters open enz enz, staan op mijn hyves. (voor iedereen zichtbaar, album rs50)
|
za dec 26, 2009 9:52 pm |
|
|
knibbo
ApriliaForum Member
|
dood normaal hoor, ik moest hem ook tijd in ze 2 aan lopen.
za dec 26, 2009 10:06 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
ben je stiekem niet gewoon de voetpakking vergeten?
|
za dec 26, 2009 10:16 pm |
|
|
jos vd bel
ApriliaForum Member
|
nee, toevallig niet,
maar met de oude zuiger starte hij altijd binnen 1 meter in z'n 1
maar vooral het afremmen op de motor vind ik heel raar. en ik haal het liever open als dat het kapot draait.
|
zo dec 27, 2009 7:45 pm |
|
|
|