|
Uitlaat verbeteren In de praktijk
Auteur |
Bericht |
TimoO
ApriliaForum Member
|
Re: Uitlaat verbeteren In de praktijk
Volgens Frits Overmars (en tevens Jan Thiel) kan je de ideale begindiameter uitrekenen met deze formule: 0,03x(wortel(cil.inhoud x max. RPM))
Als je een 50cctje hebt met een leuk uitlaatje erop zal die max. 15000 RPM draaien denk ik, kom je op een begindiameter van ca. 26mm uit. 28mm zal dus wat te groot zijn, maakt opzich niet zoveel uit, beter te groot als te klein denk ik dan. Dit zou dus wel een verbeterpunt zijn.
Waar je wel rekening mee moet houden, is dat tot je belly je uitlaat niet dunner mag zijn als die 26 (of 28)mm! Dan heb je hier als nog niets aan. Dus je zou er niets aan hebben als je een pijpje van 20mm lang 28mm diameter aan het begin zou lassen, als hij daarna gewoon weer 24mm diameter krijgt.
|
ma okt 05, 2009 3:59 pm |
|
|
alexander rs50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 01, 2009 10:29 am Berichten: 281 Woonplaats: raamkla city
|
het pijpje begint met 24 mm en gaat vrij snel daarna naar de 28 en word alls het ware alleen maar groter dus in theorie als ik het pijpje naar 28mm help dan zou het in 1 x goed moeten zijn
_________________ Malossi & Polini = plug & play and plug & play = 4 mietjes ...
|
ma okt 05, 2009 9:06 pm |
|
|
TimoO
ApriliaForum Member
|
Als je d1 van 24mm naar 28mm maakt moet het zeker verschil maken ja, je zal merken dat hij meer toeren zal maken. De doorgang in je uitlaatpoort moet trouwens ook niet veel kleiner zijn als 28mm, hoop dat je dat ook snapt.
|
di okt 06, 2009 9:07 pm |
|
|
|