Auteur |
Bericht |
Carlo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2004 1:22 pm Berichten: 91 Woonplaats: Den Haag
|
je moet niet alleen op dat pijltje vertrouwen, maar je moet ook gewoon kijken of de openingen niet over de spoelpoorten heen lopen 
_________________ RS-Powerrrrrr...!!!
|
za nov 06, 2004 4:57 pm |
|
 |
Bullet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm Berichten: 223 Afbeeldingen: 45 Woonplaats: Almere
|
Werner [YRT] schreef: was met een RV4 blok idd
mischien is het verstandig en mischien ook wel niet der bestaan meerdere meningen over kwa afwerking van de zuiger ik vind persoonlijk dat je niet aan de zuiger moet gaan rommelen voor dat kleine beetje meer vermogen wat je daardoor krijgt vind ik het niet rendabel genoeg om het risico te nemen dat de zuiger verneukt word of nog erger in onbelance raakt in de cilinder zelf.... maja dat is geheel mijn mening
mja ik begrijp je theorie, maar een zuiger kan geen onbalans hebben.
zolang de zuigerveren de perfecte slotspeling hebben kan der niks mis gaan.
maar het is dan natuurlijk ook vrezen met mate he.
_________________ B.T. [Bullet Tuning]
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0
|
za nov 06, 2004 8:33 pm |
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
Bullet schreef: Werner [YRT] schreef: was met een RV4 blok idd
mischien is het verstandig en mischien ook wel niet der bestaan meerdere meningen over kwa afwerking van de zuiger ik vind persoonlijk dat je niet aan de zuiger moet gaan rommelen voor dat kleine beetje meer vermogen wat je daardoor krijgt vind ik het niet rendabel genoeg om het risico te nemen dat de zuiger verneukt word of nog erger in onbelance raakt in de cilinder zelf.... maja dat is geheel mijn mening mja ik begrijp je theorie, maar een zuiger kan geen onbalans hebben. zolang de zuigerveren de perfecte slotspeling hebben kan der niks mis gaan. maar het is dan natuurlijk ook vrezen met mate he.
idd maar de zuiger kan wel degelijk onbelance krijgen in de cilinder zelf op de hogen toeren de zuiger kan gaan.... (ben naam ff kwijt  kantelende bewegingen maken) 
|
zo nov 07, 2004 4:05 pm |
|
 |
Robert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: zutphen
|
pff als je ff leest dan staat er dat ik de zuiger heb omgedraaid omdat hij anders door de spoelpoorten loopt...
@werner
Qua zuigertuning, kan het vaak best een hoop schelen, en balans merk je practisch niets van, omdat de krukas wss ook niet helemaal in balans is.
Ik wil in de 4 gewoon een toptoerental van 12000 hebben, ipv 9000....
|
zo nov 07, 2004 11:52 pm |
Persoonlijk album
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
|
balanceer je krukas... scheelt ook veel vermogen en ZEKER merk je dat wel in je slijstage als der onbelance zich ontwikkelt
|
ma nov 08, 2004 12:18 am |
|
 |
Robert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: zutphen
|
Ik heb er bij mijn puchjes nog niet echt last mee gehad, gewoon inkorten ter breedte van je inlaat en de rest laten zitten, dan gaat de zuiger ook niet kantelen (desaxatie)
Is het misschien nuttig om de kleine membraam inlaat te verbreden om meer powerband te creëren? De membrama inlaat is nu half zo breed als de normale inlaat.
Door de zuiger een stukje in te korten blijft de membraam inlaat ook heel iets langer open, maar dat ding is zo klein.....
_________________ Wat niet past, lassen we vast! Mijn Cross RX Jägermeister RX zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl
|
ma nov 08, 2004 3:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
|
hehe jah kijk nu weet ik je probleem !! puch maxi heeft een horizontale cilinder daar moet je de zuiger wel bewerken om der echte prestatie`s uit te krijgen omdat de cilinder horizontaal geplaatst is (het had een reden maar ben net wakker  )
|
ma nov 08, 2004 8:49 pm |
|
 |
Bullet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm Berichten: 223 Afbeeldingen: 45 Woonplaats: Almere
|
wtf heeft dat der mee te maken?
grootste onzin die ik ooit heb gehoord
|
ma nov 08, 2004 9:27 pm |
|
 |
Carlo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2004 1:22 pm Berichten: 91 Woonplaats: Den Haag
|
BULLET-tuning advies Bureau Almere voor al uw vragen over (beun)TUNING 
_________________ RS-Powerrrrrr...!!!
|
di nov 09, 2004 12:31 am |
|
 |
Bullet
ApriliaForum Member
|
doe ik aan beun haas tuning?
bij beunhaas tuning denk ik eerder aan jou en werner.
weet je wel waar je het over hebt?
dikke geonzin man.
ik word zulke geonzin echt meer dan zat
|
di nov 09, 2004 1:05 am |
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
|
Bullet schreef: doe ik aan beun haas tuning?
bij beunhaas tuning denk ik eerder aan jou en werner.
weet je wel waar je het over hebt?
dikke geonzin man.
ik word zulke geonzin echt meer dan zat
beun tuning aan mij denken ? ik weet niet wat ik je mis daan hebt ofzo maar je loopt in elk forum tegen me te kankeren als je die negatieve bek nouw eens van je houd en gewoon NORMAAL doet ben niet de enige die zich dood ergert aan jouw gedrag
|
di nov 09, 2004 2:32 am |
|
 |
Robert
ApriliaForum Member
|
fijn voor jullie maar ga maar lekker pb-en en niet dat offtopic geleuter
Ik zie het verschil niet tussen liggende en staande cilinders, inlaat komt allemaal op hetzelfde neer.
Het is alleen de inlaattiming die je veranderd, die kan bij aprilia best beter zijn dan bij puch natuurlijk.
_________________ Wat niet past, lassen we vast! Mijn Cross RX Jägermeister RX zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl
|
di nov 09, 2004 1:17 pm |
Persoonlijk album
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
|
lama het had een theorie die ik vergeten ben....
|
di nov 09, 2004 5:05 pm |
|
 |
Robert
ApriliaForum Member
|
Geld de inlaat theorie ook bij zon dubbele inlaat?
Carburateur doorlaat oppervlakte
pi x (helft vd diameter x helft vd diameter) = **
Oppervlakte inlaat moet ong 10% groter zijn dan oppervlakte carburateur
opp. inlaat x 1,10 = ***
MAar als je nu 2 inlaatjes hebt, moet je die 2 oppervlakten dan bij elkaar optellen of niet?
Want dan kan er best een grote carbu op volgens mij.
En de uitlaatpoort gaat dus zoals al gezegd op minimaal 65% vd boring. Misschien iets breder.
Maar oppertuners, kom eens met wat timingen / graden etc dan???
|
|
di nov 09, 2004 5:12 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Bullet
ApriliaForum Member
|
tuurlijk joh....
|
di nov 09, 2004 5:15 pm |
|
 |
|