HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za maart 08, 2025 9:06 am




Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Tunen van eurokit 60 
Auteur Bericht
Carlo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma jan 19, 2004 1:22 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Den Haag
Antwoord met een citaat
Bericht 
je moet niet alleen op dat pijltje vertrouwen, maar je moet ook gewoon kijken of de openingen niet over de spoelpoorten heen lopen :Y:

_________________
RS-Powerrrrrr...!!!


za nov 06, 2004 4:57 pm
Profiel
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
Werner [YRT] schreef:
was met een RV4 blok idd

mischien is het verstandig en mischien ook wel niet der bestaan meerdere meningen over kwa afwerking van de zuiger ik vind persoonlijk dat je niet aan de zuiger moet gaan rommelen voor dat kleine beetje meer vermogen wat je daardoor krijgt vind ik het niet rendabel genoeg om het risico te nemen dat de zuiger verneukt word of nog erger in onbelance raakt in de cilinder zelf.... maja dat is geheel mijn mening


mja ik begrijp je theorie, maar een zuiger kan geen onbalans hebben.

zolang de zuigerveren de perfecte slotspeling hebben kan der niks mis gaan.

maar het is dan natuurlijk ook vrezen met mate he.

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


za nov 06, 2004 8:33 pm
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bullet schreef:
Werner [YRT] schreef:
was met een RV4 blok idd

mischien is het verstandig en mischien ook wel niet der bestaan meerdere meningen over kwa afwerking van de zuiger ik vind persoonlijk dat je niet aan de zuiger moet gaan rommelen voor dat kleine beetje meer vermogen wat je daardoor krijgt vind ik het niet rendabel genoeg om het risico te nemen dat de zuiger verneukt word of nog erger in onbelance raakt in de cilinder zelf.... maja dat is geheel mijn mening


mja ik begrijp je theorie, maar een zuiger kan geen onbalans hebben.

zolang de zuigerveren de perfecte slotspeling hebben kan der niks mis gaan.

maar het is dan natuurlijk ook vrezen met mate he.


idd maar de zuiger kan wel degelijk onbelance krijgen in de cilinder zelf op de hogen toeren de zuiger kan gaan.... (ben naam ff kwijt :_: kantelende bewegingen maken) :((


zo nov 07, 2004 4:05 pm
Profiel WWW
Robert
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht 
pff als je ff leest dan staat er dat ik de zuiger heb omgedraaid omdat hij anders door de spoelpoorten loopt...

@werner

Qua zuigertuning, kan het vaak best een hoop schelen, en balans merk je practisch niets van, omdat de krukas wss ook niet helemaal in balans is.

Ik wil in de 4 gewoon een toptoerental van 12000 hebben, ipv 9000....


zo nov 07, 2004 11:52 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
balanceer je krukas... scheelt ook veel vermogen en ZEKER merk je dat wel in je slijstage als der onbelance zich ontwikkelt


ma nov 08, 2004 12:18 am
Profiel WWW
Robert
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb er bij mijn puchjes nog niet echt last mee gehad, gewoon inkorten ter breedte van je inlaat en de rest laten zitten, dan gaat de zuiger ook niet kantelen (desaxatie)

Is het misschien nuttig om de kleine membraam inlaat te verbreden om meer powerband te creëren? De membrama inlaat is nu half zo breed als de normale inlaat.

Door de zuiger een stukje in te korten blijft de membraam inlaat ook heel iets langer open, maar dat ding is zo klein.....

_________________
Wat niet past, lassen we vast!
Mijn Cross RX
Jägermeister RX
zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl


ma nov 08, 2004 3:05 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
hehe jah kijk nu weet ik je probleem !! puch maxi heeft een horizontale cilinder daar moet je de zuiger wel bewerken om der echte prestatie`s uit te krijgen omdat de cilinder horizontaal geplaatst is (het had een reden maar ben net wakker ;) )


ma nov 08, 2004 8:49 pm
Profiel WWW
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
wtf heeft dat der mee te maken?

grootste onzin die ik ooit heb gehoord

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


ma nov 08, 2004 9:27 pm
Profiel
Carlo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma jan 19, 2004 1:22 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Den Haag
Antwoord met een citaat
Bericht 
BULLET-tuning advies Bureau Almere voor al uw vragen over (beun)TUNING :OO: :Y:

_________________
RS-Powerrrrrr...!!!


di nov 09, 2004 12:31 am
Profiel
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
doe ik aan beun haas tuning?

bij beunhaas tuning denk ik eerder aan jou en werner.

weet je wel waar je het over hebt?

dikke geonzin man.

ik word zulke geonzin echt meer dan zat

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


di nov 09, 2004 1:05 am
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bullet schreef:
doe ik aan beun haas tuning?

bij beunhaas tuning denk ik eerder aan jou en werner.

weet je wel waar je het over hebt?

dikke geonzin man.

ik word zulke geonzin echt meer dan zat


beun tuning aan mij denken ? ik weet niet wat ik je mis daan hebt ofzo maar je loopt in elk forum tegen me te kankeren als je die negatieve bek nouw eens van je houd en gewoon NORMAAL doet ben niet de enige die zich dood ergert aan jouw gedrag


di nov 09, 2004 2:32 am
Profiel WWW
Robert
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht 
:OFF TOPIC:

fijn voor jullie maar ga maar lekker pb-en en niet dat offtopic geleuter

Ik zie het verschil niet tussen liggende en staande cilinders, inlaat komt allemaal op hetzelfde neer.

Het is alleen de inlaattiming die je veranderd, die kan bij aprilia best beter zijn dan bij puch natuurlijk.

_________________
Wat niet past, lassen we vast!
Mijn Cross RX
Jägermeister RX
zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl


di nov 09, 2004 1:17 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
lama het had een theorie die ik vergeten ben....


di nov 09, 2004 5:05 pm
Profiel WWW
Robert
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Geld de inlaat theorie ook bij zon dubbele inlaat?

Carburateur doorlaat oppervlakte

pi x (helft vd diameter x helft vd diameter) = **

Oppervlakte inlaat moet ong 10% groter zijn dan oppervlakte carburateur

opp. inlaat x 1,10 = ***

MAar als je nu 2 inlaatjes hebt, moet je die 2 oppervlakten dan bij elkaar optellen of niet?

Want dan kan er best een grote carbu op volgens mij.

En de uitlaatpoort gaat dus zoals al gezegd op minimaal 65% vd boring. Misschien iets breder.

Maar oppertuners, kom eens met wat timingen / graden etc dan???
|

_________________
Wat niet past, lassen we vast!
Mijn Cross RX
Jägermeister RX
zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl


di nov 09, 2004 5:12 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
tuurlijk joh....

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


di nov 09, 2004 5:15 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: