Auteur |
Bericht |
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: beetje hulp
Drukvulling kan idd, alleen moet je een superkleine turbo scoren. Beste zou een supercharger zijn want daar kan je de vuldruk netjes regelen via overbrengings verhoudingen. En heb je geen last van de druk pulsen in de uitlaat.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
ma nov 29, 2010 10:03 am |
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am Berichten: 421 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Scheveningen
|
Re: beetje hulp
en waar wou je die supercharger op aan sluiten dan, normaal bij auto's gaat dat op de krukas. maar daar heb je bij een AM6 niet egt ruimte voor om een poulie systeem op de krukas te maken i.v.m. onsteking.
of je zou een moer moeten maken voor de bij je vliegwiel met een tandwiel er op, en dan een ketting naar de charger toe. de moer zou zichzelf bij gas geven alleen maar vaster draaien. maar bij gas los, als de charger nog door wil draaien en de krukas niet, dan zou de moer zich in theorie los kunnen draaien. dus zou je dit ook moeten borgen op een manier.
_________________ D.I.Y. ALL THE WAY
|
di nov 30, 2010 3:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: beetje hulp
Op je vliegwiel een poelie maken. Gaat gemakkelijk als je met een pvl of iginitec of wat dan ook voor ontsteking werkt. Voor het ontkoppelen gebruik je gewoon hetzelfde principe als bij een het achterwiel van een fiets. Dus een vrijloopnaaf.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
di nov 30, 2010 4:24 pm |
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am Berichten: 421 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Scheveningen
|
Re: beetje hulp
owjah tuurlijk dan kan de kracht maar naar 1 kant worden overgebracht. dan zou je ook een blow off falve erop moeten zetten (psssstt, op je brom ). i.v.m de charger die nog vrij door draait door de vrijloop naaf. dan zou je wel een hele kleine charger moeten vinden nog, en een hele lichte overbrenging zodat je niet teveel druk opbouwt. op hoeveel druk zou je um dan moeten afstellen?…0,2…0,3 Bar? hoeveel druk zou een AM6 kunnen hebben? of alles versterken brooeeemmm, pssssstt, broooeeeemm, pssssstt
_________________ D.I.Y. ALL THE WAY
|
wo dec 01, 2010 1:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: beetje hulp
Tja dat zou ik graag een keertje willen onderzoeken. Ben al een aardig eind met een mooie werkplaats inrichten. Dus mischien in de nabije toekomst
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo dec 01, 2010 1:18 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: beetje hulp
Jullie zijn met een turbo niet bang dat je verse mengsel door de uitlaatpoort weer net zo hard naar buiten geblazen word?
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
wo dec 01, 2010 1:38 pm |
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am Berichten: 421 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Scheveningen
|
Re: beetje hulp
P.O.C. Tom schreef: :<>: Tja dat zou ik graag een keertje willen onderzoeken. Ben al een aardig eind met een mooie werkplaats inrichten. Dus mischien in de nabije toekomst als ik het gereedschap en de kunnen zou hebben zou ik zelf ook wel willen doen Maup schreef: Jullie zijn met een turbo niet bang dat je verse mengsel door de uitlaatpoort weer net zo hard naar buiten geblazen word? daar heb je een punt jah. maar denk als de cilinder de uitlaatpoort voorbij (omhoog) is dat er dan nog genoeg druk opgebouwd kan worden.
_________________ D.I.Y. ALL THE WAY
|
wo dec 01, 2010 2:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: beetje hulp
Maup schreef: Jullie zijn met een turbo niet bang dat je verse mengsel door de uitlaatpoort weer net zo hard naar buiten geblazen word? Maup rara wat doe het nu al Het is gewoon een questie van de de invloeden onderzoeken van overdruk in de cilinder en hoe je daar de drukpulzen in de uitlaat op aan moet passen.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo dec 01, 2010 3:12 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: beetje hulp
P.O.C. Tom schreef: Maup schreef: Jullie zijn met een turbo niet bang dat je verse mengsel door de uitlaatpoort weer net zo hard naar buiten geblazen word? Maup rara wat doe het nu al Het is gewoon een questie van de de invloeden onderzoeken van overdruk in de cilinder en hoe je daar de drukpulzen in de uitlaat op aan moet passen. Nja, die drukpulzen moeten gewoon hetzelfde blijven, alleen veeeeeeeeeeeel sterker zijn. toch? Hoe ga je dat voor mekaar krijgen?
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
wo dec 01, 2010 3:17 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: beetje hulp
Kracht, dat krijgen ze al van de extra druk die er in de cilinder als waren het gas er uit duwt. Maar ben er nog niet achter of de uitlaat nou langer of korter moet en wat er met de tailpipe moet gebeuren. Maar dat soort dingen wil ik graag proef ondervindelijk vast stellen wat daar is nog vrij weinig over bekend.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo dec 01, 2010 3:21 pm |
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am Berichten: 421 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Scheveningen
|
Re: beetje hulp
uhm zitten jullie nu over een TURBO te praten of een CHARGER. zit wat verschil in kwa aandrijving
want met een charger zou je volgens mij niet egt veel hoeven doen aan de uitlaat (overbrenging via krukas) en zou je dus ook geen last hebben van drukpulzen.
correct me if i'm wrong
_________________ D.I.Y. ALL THE WAY
|
wo dec 01, 2010 6:25 pm |
Persoonlijk album
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: beetje hulp
Maakt niet uit. Probleem waar wij het over hebben blijft hetzelfde.
Er is een moment dat de inlaatpoort en uitlaatpoort op hetzelfde moment open staan.
Als jij dan volgas mengsel in je verbrandingsruimte gaat pompen, dan wil dat er volgens mij gelijk weer door de uitlaatpoort weer uit.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
wo dec 01, 2010 6:29 pm |
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am Berichten: 421 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Scheveningen
|
Re: beetje hulp
dat heeft elke cilinder tog ?
zou je dan niet iets van een 125er bij de uitlaat poort kunnen zetten. las net namelijk iets.
''exhaust port control valve''
zit op een RS 125. wat houd die ''exhaust port control valve'' precies in.
_________________ D.I.Y. ALL THE WAY
|
wo dec 01, 2010 6:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: beetje hulp
Maup: Dit gebeurt exact het zelfde bij een standaard 2 takt, deelte gaat er in maar komt dankzij de drukgolf er weer terug in. Er is nog niet zo veel bekend in de werking van de tweetakt uitlaat zodra je de druk van de spoeling gaat aanpassen maar naar mijn inzien moet dit gewoon in bedwang te houden zijn. Ik denk dat je al gauw gewoon weg komt met het vergroten van de inhoud van de uitlaat en mischien wat hoeken aanpassen, maar ik kan het niet zeggen want ik ben nou eenmaal geen expert. Extrem Straatvechtah: Waarom zou je het moeilijker maken als het ook makkelijk kan. Als ik jou was zou ik wat meer gaan rond neuzen over Power Valves.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo dec 01, 2010 6:55 pm |
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am Berichten: 421 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Scheveningen
|
Re: beetje hulp
ik wist niet dat een 2takt uitlaat dat deed joh weer wat geleerd als ik je goed begrijp bedoel je dus bijv. 50cc cilinder en dan met een 80cc uitlaat
_________________ D.I.Y. ALL THE WAY
|
wo dec 01, 2010 7:04 pm |
Persoonlijk album
|
|
|