HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do feb 06, 2025 12:41 am




Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 50cc sprintsetup 
Auteur Bericht
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Antwoord met een citaat
Bericht 50cc sprintsetup
ik ben de laatste tijd veel aan het nadenken over een 50cc sprinter met am6 blok.
ik hoef er geen duur kant en klaar spul onder te wat mij veel geld gaat kosten. ik kan zelf tunen, uitlaat maken, kop maken.
ik verdiep mij de laatste tijd veel in de cilinderkop, en probeer een optimale kop te maken.
ma ik vraag van jullie kant hoe jullie over dingen denken

mijn idee:
cilinder:
ik wou een doppler cilinder en die zelf max tunen.
uitlaat poort 200 graden
spoel 140 graden
blowdown 30

uitlaat:
een zelf berekende of laten berekenen door luc
de uitlaat moet zijn meeste kracht geven bij 12000 toeren
je ziet al dat de setup niet hoogtoerig wordt, ik wil meer het karakter van een crossmotor hebben en kijken of dat sneller is op de baan

cilinderkop:
compression ratio 1:16 met euro 98
trapped compression ratio 1:8,2
squish band 50%
de radius van de verbrandingskamer is 13.9
radius van de zuiger neem ik 150
de radius van squishband naar verbrandingskamer is 2
totaal aantal cc is 3.34
mijn msv waarde bij deze kop is 30.4m/s bij 12000 toeren

lijkt dit zo wat, ik hoop dat jullie je mening hierover kunnen geven hoe jullie over tunen ,uitlaat maken, kop berekenen


Bijlagen:
kop.JPG
kop.JPG [ 39.07 KiB | 6367 keer bekeken ]
vr sep 07, 2007 9:46 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik denk dat je je eerst wat meer moet verdiepen in de sprint wereld. uitlaat berekenen door luc betekent vele malen aanpassen voordat ie daadwerkelijk presteert!, (zelf ervaring mee, en 2 anderen die foekema uitlaten hadden ook)

uitlaatpoort timing van 200graden is niet laagtoerig maar hoogtoerig!,

hoge timingen heb je vooral nodig, 50cc moet flink toeren draaien om goede tijden te zetten :^^:


vr sep 07, 2007 10:31 pm
Profiel
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Antwoord met een citaat
Bericht 
okeej, weet je ook een beetje hoe dat zal presteren op deze 12000 toeren kop en uitlaat. zal 200 beter presteren als bijv. 190 graden poort, want als ik veel meer toeren als 12000 toeren ga draaien wordt mij msv te hoog, en als ik mijn blowdown laag hou word mijn karakter van de cilinder tog ook lager,teminste wat ik van de topics begrijp. correct me if i'm wrong


za sep 08, 2007 1:15 am
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik denk dat de beste manier is dat je er zelf achter moet komen, bouw eerst de basis met de sprinter op , zoals cilinder, berekende uitlaat, std kop met goede squish afstelling

ga daar eerst wat runs mee rijden, dan pas je de kop aan, dan de timingen en uitlaat, zo kom je stapsgewijs veel beter te weten of je vooruit gaat, dat merk je dan ook praktisch.. en dat (vind ik) toch wel de kick van het tunen/sprinten!

trouwens je noemt in de startpost de doppler er1

er staat op brommerforum toevallig een bidalot race tekoop, en een MKprosjees 50.. beide cilinders goed voor 15/16 pk.. is maar een tip :^^:


za sep 08, 2007 1:54 am
Profiel
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
bezint eer ge begint, je cilinder timingen zo zijn echt superhoog, evenals je compressie verhouding. Vergeet nie dat de carburateurs slechts 16 mm mogen zijn in de 50 cc klasse! Denk dus ook goed na over je carburateur en de rest van je inlaat.


za sep 08, 2007 1:15 pm
Profiel
sbk replica
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm
Berichten: 2602
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: schagen
Antwoord met een citaat
Bericht 
heb jij het nu niet over de sobw ? dr is toch geen carb limiet met sprinten :00/: ?

Gr

_________________
RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!


ma sep 10, 2007 3:31 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
nee niet over de sobw..

met 50cc is het limiet gesteld op 16mm


ma sep 10, 2007 3:39 pm
Profiel
sbk replica
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm
Berichten: 2602
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: schagen
Antwoord met een citaat
Bericht 
das ook saai :@:

de open sprints enzo zoals genemuide ook ?


ma sep 10, 2007 4:59 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
die bedoel ik juist :D


ma sep 10, 2007 5:15 pm
Profiel
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Antwoord met een citaat
Bericht 
hmmm das wel minder, ik heb ook nog een pro race cilinder liggen van piaggio, alleen tis wel wat lastiger pas te maken dan een min. hor. het is een 70cc,
miss dat ik hier wat verder op in ga, weet een van jullie wat de slag is van een piaggio blok??

_________________
BKD 70cc sprinter


ma sep 10, 2007 8:05 pm
Profiel
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Antwoord met een citaat
Bericht 
slag al gevonden, ik ben een ophoogplaat van ongeveer 10mm nodig zo op het oog gezien, ik zal binnen kort kijken hoe dik de ophoogplaat moet wezen en of er nog wat van het hempt af moet, als 1 van jullie dit al eens geprobeert heeft hoor ik het graag

_________________
BKD 70cc sprinter


ma sep 10, 2007 8:19 pm
Profiel
rs-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm
Berichten: 519
Antwoord met een citaat
Bericht 
Pia slag = 39,3mm

Mina slag = 39,2mm

AM5/6 slag = 39mm

_________________
[5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)


di sep 11, 2007 12:50 am
Profiel
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
verkoop dat ding en koop er een am6 cilinder voor in de plaats, scheelt uren werk, en word veel mooier.


di sep 11, 2007 6:20 pm
Profiel
mean red rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am
Berichten: 660
Woonplaats: witharen
Antwoord met een citaat
Bericht 
idd, maar zou het toch bij 50cc houden is weer een wat anders als al die pr
:s ;)

_________________
eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)


di okt 30, 2007 7:21 pm
Profiel
lucf
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do jan 18, 2007 2:34 am
Berichten: 52
Antwoord met een citaat
Bericht Re:
Racekees schreef:
ik denk dat je je eerst wat meer moet verdiepen in de sprint wereld. uitlaat berekenen door luc betekent vele malen aanpassen voordat ie daadwerkelijk presteert!, (zelf ervaring mee, en 2 anderen die foekema uitlaten hadden ook)

hoge timingen heb je vooral nodig, 50cc moet flink toeren draaien om goede tijden te zetten :^^:



Onzin!!


wo feb 10, 2010 3:41 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron