Auteur |
Bericht |
Ing0 RS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 13, 2008 11:07 am Berichten: 20 Woonplaats: winterswijk
|
 DIKKE PECH OF WAT IS DIT????
eyy iedereen.. kheb ff vraagje want brommer hebben is voor mij nu toch iets anders als ik me voorstelde.
ik heb paar vrienden die ook scooter/brommer hebben.. melvin kennen een aantal wel
mrja die 2 hebben dus bv na meer dan een jaar tijd bijna niets mis gehad aan hun dingen. de 1 nog helemaal niets. en melvin keer wat vervangen en 1x boete.
nu heb ik de mijne nog geen 2 maand en kheb nu al 2x reparatie gehad. samen was dat zon 100 euro. ik moest nieuwe schroefjes halen van samen 45 euro. omdat de kappen nogal los zaten. en vanmiddag ben ik aangehouden door de politie. moest ik met vriend mee naar rollerbank.
de scooter van mijn vriend rijd normaal ong 70,, en op de rollerbank wonder boven wonder ineens 54...
mijn brommer rijd normaal ong 85,, we moesten dus mee.. toen heb ik mijn begrenser er op gegooid. en hij doet het natuurlijk niet.. ik had 19km/h te hard, kentekenbewijs ingenomen en natuurlijk een lekkere boete.
waar het mij nu om gaat. is dit normaal? binnen 2 maand zon 200 euro kwijt aan je brommer.. of heb ik gewoon DIKKE PECH.. 
_________________ let the sun shine
&
the music play
|
di jun 03, 2008 5:03 pm |
|
 |
Blaator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 16, 2006 2:48 pm Berichten: 86 Woonplaats: Nuland
|
mwah, ik had eerst in 1.5 maand 400 euro aan boetes:/
|
di jun 03, 2008 5:06 pm |
|
 |
Utrechtterror
ApriliaForum Member
|
die boete is pech, en die schroefjes zijn naaierij.
_________________ Yamaha FZR600 Genesis
|
di jun 03, 2008 5:06 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
dat je 45€ kwijt ben aan schroeven is een beetje je eigen schuld, ik heb letterlijk elke schroef van mijn OM rs vervangen (maar dan ook echt elke, incl carterbouten en van die speciale kappenbouten), dat heeft me in totaal 15€ gekost.
verder blijft een brommer iets gevoelig, ik weet niet welke reparaties je hebt gedaan, want 100€ kan heel veel of net heel weinig zijn, snappie
dat je bent tegengehouden sja, kan je niet aan doen, ik ben na 3 weken rijden tegengehouden en nu al 3 jaar niet meer  , één keer voor een routine controle omdat ze dachten dat ik een motor was zonder nummerplaat  .
verder ja, leer je in de loop van de tijd wel ...
laat het niet aan je hart komen (en zorg dat je begrenzer werkt)
di jun 03, 2008 5:07 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Stephan777
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 19, 2008 8:12 pm Berichten: 818 Woonplaats: boskoop
|
dat aangehoudne door de politie kan iederene overkomen en die schroefjes voor je kappen 45 euro?. tering he
|
di jun 03, 2008 5:07 pm |
|
 |
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Ja, aangehouden zijn is gewoon dikke pech,
maar daarom, spaar beter door voor een iets duurdere maar dan ook een betere RS dan dat je er 1 koopt waar binnen de kortste keren wat aan vervangen of kapot aan kan gaan (natuurlijk, kan bij allemaal, maar je kan het ook zien aankomen zoals bij jou waarschijnlijk  )
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
di jun 03, 2008 5:14 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
aprilia kevin schreef: Ja, aangehouden zijn is gewoon dikke pech, maar daarom, spaar beter door voor een iets duurdere maar dan ook een betere RS dan dat je er 1 koopt waar binnen de kortste keren wat aan vervangen of kapot aan kan gaan (natuurlijk, kan bij allemaal, maar je kan het ook zien aankomen zoals bij jou waarschijnlijk  )
ben ik het niet mee eens, zoveel kan er eigenlijk niet fout gaan en ik vind ook niet zoveel kosten die de 100€ te bovengaan, tenzij je een zware vastloper hebt gehad
ik bedoel dan dat het vervangen van reblokjes, een band, bougies, bobine, zuigertje enzo allemaal niet zo duur is, je moet het gewoon zelf leren ...
wat heb je eig laten doen aan je rs? of wat waren de kosten?
di jun 03, 2008 5:16 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
roller in w-wijk ja?
maargoed dat mijn rsje net uit de verzekering is 
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
di jun 03, 2008 5:26 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rain man
ApriliaForum Member
|
als je opgevoerd rijd weet je dat je gepakt kan worden. heb je bij je thoerie geleerd. die boutjes had je ook gewoon universele kunnen pakken.
|
di jun 03, 2008 5:29 pm |
|
 |
Ing0 RS
ApriliaForum Member
|
wat ik er aan heb laten doen?
1e keer was na een week toen ik em had.. hij viel opeens stil.. en wou daarna niet harder dan 20 lopen ongeveer.. en dat was natuurlijk volgas.. dat zat em in de carb. hij kreeg veels te veel benzine.
2e keer was 2 weken later ongeveer toen de achterrem kapot ging.. het pinnetje dat de remblokjes bij mekaar hield trilde eruit. beide reparaties waren ongeveer 50 euro.
die schroefjes zijn idd mn eigen schuld,, dat bepaal ik zelf maar het moest egt ff gebeurden.. de kappen zaten behoorlijk los
mrja aandhouden is idd pech.. dat begrenser het niet doet vind ik ook idd egt ontzettend genaaid.. ik vertrouwde erop dat hij het wel deed.. maar nee dus.. ik ga het proberen te laten maken en dan moet het goed zijn..
en dan maar hopen dat het tijdje goed blijft.. want elke maand meer dan de helft van al mn zuurverdiende geld kwijt zijn aan dit soort dingen,, daar heb ik geen zin in 
&
the music play
|
di jun 03, 2008 5:29 pm |
|
 |
Jeffrey56
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 06, 2007 8:33 pm Berichten: 524 Woonplaats: Oostkapelle
|
Tja als je niks zelf kunt of geen handige familie hebt kan brommerrijden duur zijn en 50 euro aan bouten en moeren, zijn ze van goed met diamant  ? In het vervolg gewoon naar de bouwmarkt gaan, is een stuk goedkoper en net zo goed. 
|
di jun 03, 2008 5:34 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
theoretisch gezien kan het niet dat hij ineens slecht is afgesteld, dus met dat eerste ben je genaaid
remblokken + pinnetje kost 20€, wederom genaaid
sorry man, meer zelf leren doen 
di jun 03, 2008 5:35 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
niet iedereen is zo handig als jy thomas, veel mensen zijn bang om met hun eigen brom te experimenteren omdat ze bang zijn dat ze et weer neit in elkaar krijgen, heb k ook altijd last van 
di jun 03, 2008 5:38 pm |
|
 |
Ing0 RS
ApriliaForum Member
|
jah ik weet het ik moet het zelf echt een keer leren.. mrja mn moeder is nogal zuinig op gebied van gereedschap dus hier begin in niet zoveel  ken wel iemand war ik het kan doen,, das 7km verderop ofzo.. valt nog mee maar ok..
het zou idd wel handig zijn.. mrja ik was gewoon pissig dat hij weer kapot was en wou em snel gemaakt hebben..
&
the music play
|
di jun 03, 2008 5:39 pm |
|
 |
Ing0 RS
ApriliaForum Member
|
trouwes.. iemand hier in de buurt van wwijk die em zou kunnen begrensen.. en mij gelijk beetje uitleggen enzo?
ik moet hem nml binnen 4 weken in orde hebben.. zodat ik em op et bureau weer kan testen en mn kentekenbewijs terug kan halen.. 
&
the music play
|
di jun 03, 2008 5:41 pm |
|
 |
|