HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo apr 16, 2025 1:14 am

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Brommer scheef? 
Auteur Bericht
DNAx
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Brommer scheef?
Ik probeer nu al enige tijd mijn band te stellen, zonder succes. Mijn brommer is een Aprilia ClassicNu waren Recrush en ik vandaag weer bezig en toen viel het opeens op dat mijn voorband en mijn achterband niet in een rechte lijn achter elkaar stonden. Dat hadden we al een keer eerder geconstateerd, maar toen was het niet zo erg, maar nu leek het wel heel ernstig. Ik kan mijn stuur gewoon recht houden, want de wielen staan de wel allebei goed recht op die manier. Dus het lijkt me sterk dat het aan het frame ligt, omdat ik dan zou moeten bijsturen (lijkt mij) en dat is niet nodig, want mijn banden staan wel gewoon beide recht. Het lijkt ook alsof mijn stuur iets naar links staat, want het midden van het bevestigings stuk aan het frame staat niet in dezelfde lijn als mijn tankdop.

Weet iemand hier iets meer van? Is dit normaal, is het toch het frame is of is er nog een andere reden? En is er ook iets waardoor mijn achterband niet goed recht te zetten is? Mijn tandwielen en ketting zijn al wel wat versleten, maar nog niet heel erg ofzo.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Die rode dingen stellen banden voor en die pijl geeft de rijrichting aan. Het grote doorzichtige vierkant is uiteraard de brommer.
broem.JPG
broem.JPG [ 6.1 KiB | 977 keer bekeken ]
di maart 18, 2008 6:09 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Dr.2Takt
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
hmm als ik het plaatje bekijk is je voorwiel nie int midde?

maar anders mischien op te lossen door aan ene kant van wiel dikke vul busje te doen en aan andere kant dunner dat die meer na 1 kant toe komt zegmaar..

di maart 18, 2008 6:38 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
!koen!
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
lijkt mij ook jah :^^:

di maart 18, 2008 7:00 pm
Profiel
wesco
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
heb je zelf het voor wiel er in tussen tijt er zelf uit gehaald

wand ik denk dat de vul bussen gewoon verkeerd om zitten

di maart 18, 2008 7:06 pm
Profiel
Recrush
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Zijn voorwiel is er wel tussenuit geweest, maar daarvoor zat het ook al een beetje scheef. (Rijden vaak samen dus ik heb ook heel vaak achter hem gereden, en ik weet niet beter dan dat het een beetje scheef zit).

Weet dus niet of het gekomen is doordat het wiel eruit is geweest. Het is ook heel raar dat het allemaal niet wil, want we zijn al tijden bezig met bijv. het achterwiel stellen omdat die altijd verkeerd leek, maar het kan nu dus ook zijn dat hij in verhouding met het voorwiel niet goed staat (die waarschijnlijk zelf scheef zit).

di maart 18, 2008 7:40 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
wesco schreef:
heb je zelf het voor wiel er in tussen tijt er zelf uit gehaald

wand ik denk dat de vul bussen gewoon verkeerd om zitten

classic heeft dacht ik geen vulbus, enkel km aandrijving

dus mss heb je die bij je remschijf gestoken, wat me erg vreemd lijkt, ook al omdat je voorwiel dan teveel naar rechts ipv links zou moeten staan

di maart 18, 2008 7:40 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
wesco
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ja presies is goed mogelijk bij mijn mx zat bij het voor wiel 2 vul bussen 1 dikker als de ander dus als je die 2 hebt omgedraaid zit de boel ook scheef

maar je zauw dan ook gekloot moeten krijgen met de schijf rem voor :00/:

maarje kunt eens kijken of je het er ook andersom er in kan zetten :D

di maart 18, 2008 7:43 pm
Profiel
DNAx
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb het wiel er inderdaad uit gehad, maar die vulbussen heb ik er weer goed terug ingezet. En het kan ook niet anders, omdat anders mijn remschijf niet goed zou zitten vergeleken met mijn klauw. Die zouden dan niet in een goede lijn zitten en aangezien ze dat wel zitten klopt dat dus gewoon.

Het is zo, dat als je van achter op mijn brommer kijkt je mijn beide wielen kan zien. Zelfs zo erg op het moment dat er zelfs nog een beetje ruimte tussen zit. (je kan er dus tussendoor kijken)

Ik heb tijdens het werk eens goed nagedacht en ik denk dat mijn frame toch scheef is. Want mijn stuur zit ook niet precies op 1 lijn met mijn tank. Dus ik denk dat ik maar eens even ga kijken of dit nog recht te zetten is. Dit omdat, als ik al een nieuw frame vind, deze veel te duur is. En ik heb al wat tips en trucs ontvangen om het eventueel recht(er) te krijgen. Maar hopen dat het ook werkt, want ik wil mijn brommer nog echt niet kwijt.

Plus, wat kan de reden zijn dat mijn achterband maar niet recht wil zitten? Want zelfs als we alles helemaal nameten met het frame blijkt hij nog niet recht te zitten. Kan het zijn dat de lagers naar z'n grootje zijn of zijn er nog andere dingen die daar invloed op hebben?

di maart 18, 2008 10:05 pm
DNAx
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik weet het dubelle post, maar ik moet echt even wat weten.

Weet er iemand een adres in de buurt van utrecht of voor mijn part in de provincie utrecht/andere gemeenten dichtbij een bedrijf waar ik mijn frame kan laten nameten en eventueel richten. Want hier in Veenendaal doet niemand dat en de afwijking blijkt toch een stuk erger dan ik dacht. Ik moet het echt weten, want straks is er echt iets heel ernstigs mis en dan zit ik daar dus weer lekker mee.

Kan ik toevallig ook nog een antwoord krijgen op mijn post hierboven.

wo maart 19, 2008 4:30 pm
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]