HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo apr 16, 2025 6:11 am

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 rotax 122 - rotax 123 
Auteur Bericht
Mbart88
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht rotax 122 - rotax 123
joe!

Ik heb overlaatst een vastloper gehad met mijn rs125.. een beetje te snel vertrokke denk ik.. Jammer genoeg zit ik dus nu met het probleem dat ik mijn cilinder en piston moet late vervange.
de garage vroeg hiervoor maar liest 1800 euro!! En dat had ik der niet voor over, daar heb ik weer een andere voor! (en zoveel geld heb ik ook niet)
In elk geval, nu heb ik iemand gevonde die mij een originele cilinder van aprilia kan bezorgen (dus geen polini) voor 350 euro.
Is dit normaal, is dit vertrouwbaar?
Hierbij komt nog een probleem, ik moet wete welke rotax mijn motorblokje heeft. Hoe kan ik dit weten, ik kan totaal niks vinde op die blok..
Is er iemand die mij hiermee kan helpen, dat zou echt geweldig zijn. En sorry moest dit probleem al meermaals beantwoord zijn, ik moest die man vandaag iets laten weten en ik vind het niet onmiddellijk hier..
ik weet dat het iets te maken heeft met versnellingen, niet?
ik hoop dat jullie mijn redding zijn.

grtz bart

za feb 23, 2008 6:33 pm
Profiel
Cypher
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 11
Antwoord met een citaat
Bericht 
welk type rs, welk bouwjaar is eht en welke uitvoering?

za feb 23, 2008 6:37 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Mbart88
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
euhm type? uitvoering? Ik weet dat em voor het eerst in eind 2002 is ingeschreven geweest. Ik heb ff gezocht naar een afbeelding

http://www.2dehands.be/aprilia-rs125-su ... riek=motor

dit is em, alleszinds der is geen uiterlijk verschil.

za feb 23, 2008 6:59 pm
Profiel
Cypher
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 11
Antwoord met een citaat
Bericht 
een aprilia rs 125 N.M (nieuw model) SBK replica uit 2002 dus

za feb 23, 2008 7:03 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Mbart88
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
uhu.. mja rotax? kheb mn hele handleiding doorzocht, op internet gezocht, niks gevonde..

za feb 23, 2008 7:06 pm
Profiel
baquba
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Dat zal waarschijnlijk 122 zijn, maar het moet ook op het blok zelf staan, aan de cilindervoet. Er kan wat vuilighuid liggen dus als je niks kan vinden moet je even rondom de cilindervoet met een doekje wat schoonmaken en dan moet het tevoorschijnkomen.

za feb 23, 2008 7:15 pm
Profiel
Mbart88
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ok, ik ga nu gaan zien :^^:

za feb 23, 2008 7:17 pm
Profiel
Mbart88
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ok tis dus ne 122, der zat behoorlijk wat vettigheid op.
thanks boys!!!

grtz

za feb 23, 2008 7:26 pm
Profiel
Mbart88
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik kon dus heel goedkoop aan die cilinder komen.. Is dit vertrouwbaar?
Hier de conversatie:

ik: Beste, Mijn Aprilia rs125 is overlaatst vastgelopen. Nadat ik vernam de de herstelingskosten hiervan meer dan 1700 euro (inclu werk, btw, dichtingen, piston en cilinder) zouden bedragen. Ik ben nu opzoek naar een andere cilinder en piston die passen op mijn rs125 (bouwjaar 2003) daar het bedrag dat ik anders voor mijn goed uitziende rs125 zou terug krijgen niets zou voorstellen. Een nieuwe originele cilinder en piston zouden meer dan 1000 euro kosten. Mijn vraag is als ik met dit kit mijn motor kan herstellen ja of nee. Kan u mij hierover zo vlug mogelijk iets laten weten? mvg Bart Martens

antw: goede middag bart de motor van uw aprilia is dat een rotax 122 of 123 als je wil kan ik ook voor een orgineele cilinder zorgen splinter nieuw prijs:350 euro of een nieuwe polini cilinder splinter nieuw prijs:430 euro : bij de cilinders is alles bij cil + piston+sigmenten+pakkingen ... alles klaar om te moteren en alles is nieuw . bart als alleen uw cilinder kit is kapot gegaan bij het vast lopen dan is het voor deze prijs te maken als je iemand weet die het kan monteren voor jou of als je het zelf kan groetjes

ik: De papieren van de motor zitten nog in het koffertje van de motor. Ik weet dus niet of het een rotax 122 of een rotax 123 is. Ik kan dit wel tegen zaterdagmidag laten weten wanneer ik mijn motor van de garage ga afhalen. Indien ik een nieuwe cilinder ga kopen verkies ik sowieso een originele rs 125 aprilia cilinder omdat ik deze motor met originele stukken sowieso voor een hogere prijs kan verkopen dan.
Nu ik stel mij eigenlijk de vraag hoe het komt dat de cilinder die u mij aanbiedt zo goedkoop is? De garage vertelde mij dat de originele cilinder met btw inclusief 850 euro zou kosten? Installatie problemen van de cilinder zouden geen probleem mogen voorstellen.

antw: bart als je die cilinder wil laat me dan zo snel mogelijk iets weten dan kan ik de cilinder maandag bij me hebben anders mischien 14 dagen wachten dit is zonder taxen en btw en int zwart daarom deze mooie prijs

Wat zeggen jullie? hierop verder gaan of niet?

thanks again!!

za feb 23, 2008 7:32 pm
Profiel
jeroen_sr001
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
als je het bij hem die cilinder op kan halen dan kan je altijd even kijken/kopen voor dat geld :^^:

za feb 23, 2008 7:36 pm
Profiel
Mbart88
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
jah, dat is waar, mja hopelijk ist dan ook ne 'echte' wie weet wat der allemaal bestaat van cilinders.. :<>:

za feb 23, 2008 7:40 pm
Profiel
Mbart88
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
goeie morge iedereen.

Het verhaaltje gaat dus verder..

antw: goede morgen bart wat ik je ben vergeten te zeggen de kappote cilinder moet ook in ruil worden binnen gegeven . woon je in de buurd van antwerpen als je de cilinder er af hebt kan u volgende maandag uw nieuwe bezorgen groetjes

Ik begin geleidelijk aan te denke dat ze kapotte oude cilinders opnieuw uitboren en verhandelen.. Hoe kan ik verschil zien als ik deze ga afhalen? Is een opnieuw uitgeboorde cilinder even goed?? :_:

Kan mij iemand hierover een goeie raad meedelen?

thanks!!

ma feb 25, 2008 11:13 am
Profiel
Markjee
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Mbart88 schreef:
goeie morge iedereen.

Het verhaaltje gaat dus verder..

antw: goede morgen bart wat ik je ben vergeten te zeggen de kappote cilinder moet ook in ruil worden binnen gegeven . woon je in de buurd van antwerpen als je de cilinder er af hebt kan u volgende maandag uw nieuwe bezorgen groetjes

Ik begin geleidelijk aan te denke dat ze kapotte oude cilinders opnieuw uitboren en verhandelen.. Hoe kan ik verschil zien als ik deze ga afhalen? Is een opnieuw uitgeboorde cilinder even goed?? :_:

Kan mij iemand hierover een goeie raad meedelen?

thanks!!

Je kan kijken of ze dat doen bij jou, door een klein tekentje oid in je cillinder te graveren, en als ze hem dan terug geven met nog steeds dat tekentje erop, dan weet je dat t de jouwes is :)

ma feb 25, 2008 12:27 pm
Profiel
Mbart88
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ok..

hij heeft dus toegegeven dat het niet gaat om nieuwe cilinders, maar om herstelde cilinders. Mijn cilinder blijft dus mijn cilinder, hij wordt gewoon hersteld. toch bedankt voor de respons

De vraag blijft, is een gerepareerde cilinder even goed of kan ik hier beter mee stoppen?? Iemand die hier dergelijke ervaringen mee heeft?
alle raad is welkom.

ma feb 25, 2008 12:51 pm
Profiel
Markjee
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Als hij goed word uitgeboord en een goeie overmaat zuigertje erin doet, kan hij geloof ik weer net zo lang mee

Maar hoe zit dat nu dan? Vraagt hij nou 350 euro om dan je cillinder uit te boren? :0o:

ma feb 25, 2008 1:15 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende