Auteur |
Bericht |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
 RS 50 1998
Beste mensen,
Ik ben van plan als bijbrommer een aprilia rs50 uit 1998 te kopen en hem zeer hard te laten rijden. Nou ben ik op dit forum natuurlijk op het goede adres voor vragen over deze brommer. Kan iemand mij vertellen of deze brommer goed bestemd is tegen een 70 of 80cc malossi. Ivm het frame, eenzijdige achterbrug, voorvork. Als je het doet is het dan bestemd voor de krachten die van het motorblok vrijkomen. Wat zijn zwakke puntjes aan deze brommers, allemaal van zulke dingetjes die belangrijk zijn, als je er mogelijk een gaat te kopen. Mensen die met deze rs 50 reeks ervaring hebbe kunnen hier natuurlijk het best over antwoorden, maar de rest is natuurlijk ook welkom.
jullie kunnen me vast wel helpen.
Vriendelijke groeten
|
do feb 21, 2008 6:27 pm |
|
 |
Geerte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 18, 2006 8:12 pm Berichten: 266 Woonplaats: Brakel
|
Ik heb er 1 uit '96 en niet echt problemen. Zeg maar gewoon geen. Start eigenlijk altijd, alleen de accu is zwak, maar dat is volgens mij algemeen aprilia probleem.
En als het goed is moet hij gewoon tegen een malossi kunnen, maar dat moet je maar aan de experts vragen.
_________________ Brommer weer gloedje nieuw!
Op zn Daan's: klein = minder gewicht = sneller!
|
do feb 21, 2008 6:39 pm |
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
Wat is je setup?
hoe zit het mee de dikte van je voorpoten en hoe stevig en hoe goed rijd zo'n achterbrug. Wat voor motorblok licht eronder zo'n aprilia?
groeten
|
do feb 21, 2008 6:52 pm |
|
 |
Geerte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 18, 2006 8:12 pm Berichten: 266 Woonplaats: Brakel
|
setup: standaart op LeoVinci uitlaat na
dikte van mn voorpoten: geen idee, normaal volgens mij
stevigheid: ook normaal, maandag van de dijk afgereden en waarschijnlijk niet krom
achterbrug: nooit op een andere gereden, dus ik ozu het niet weten, maar ik denk niet dat je veel verschil merkt.
motorblok: AM5 onder oud model en AM6 onder nieuw model
_________________ Brommer weer gloedje nieuw!
Op zn Daan's: klein = minder gewicht = sneller!
|
do feb 21, 2008 7:22 pm |
|
 |
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Ach ja en wat is een accu vervangen nou
_________________ Power is useless without control!
|
do feb 21, 2008 7:35 pm |
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
aha okee kun je gerust iemand aanraden om er iets extreems mee te doen? ik rijd zelf op 2005 rs50 dus hoe zo eentje rijd van jou kan ik ook niet zegge. het zijn zeker nog mooie brommers een stuk mooier dan een nsr
groeten
|
do feb 21, 2008 7:37 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
frame kan het MAKKELIJK aan.. achterbrug ook net als de voorvork 
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
do feb 21, 2008 7:39 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
okee dat is fijn dat je dat weet als je erop rijd. nog meer mensen met 1998 rs 50 ervaring?
leuke setups voor deze brommer zijn altijd welkom.
groeten
|
do feb 21, 2008 10:00 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
kijk set-up topic eens door 
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
do feb 21, 2008 10:01 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
zal ik is doen 
|
do feb 21, 2008 10:12 pm |
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
kan mij iemand vertellen wat er bij komt kijken om een 80cc malossi onder 1998 blok te leggen i.v.m met blok werkzaamheden. kotteren. is zo'n am5 blok 5bak toch? of heb je die ook in 6 versnellingsvarianten
groeten
|
do feb 21, 2008 10:22 pm |
|
 |
Mitchell Classic
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 1:55 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Huizen
|
AM5 is 5 versnellingen
_________________ RS My07!!!
|
do feb 21, 2008 10:24 pm |
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
oh okee maar is am5 een 5 bak, am6 6 bak? of is er meer verschil zo ja wat?
in welk jaar zijn ze begonnen met 6 bakken onder dat model te legge. am6 lijkt mij beter blok iets nieuwer ook toch?
groeten
|
vr feb 22, 2008 7:58 pm |
|
 |
Geerte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 18, 2006 8:12 pm Berichten: 266 Woonplaats: Brakel
|
AM5 is 5 bak ja en AM6 een 6 bak. Verder niet echt verschillen volgens mij. En volgens mij zijn ze ook niet beter of slechter. En volgens mij was 1998 of 1999 het overgangsjaar.
_________________ Brommer weer gloedje nieuw!
Op zn Daan's: klein = minder gewicht = sneller!
|
vr feb 22, 2008 8:07 pm |
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
aha dus eigenlijk 99 model hebbe, mee een 6 bak kan je nog net iets meer doen denk ik zo.
|
vr feb 22, 2008 8:25 pm |
|
 |
|