Auteur |
Bericht |
fablos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 25, 2006 11:09 pm Berichten: 133 Woonplaats: Heerle
|
 keuring van rs
ik wil dus mijn rs laten keuren, nou staat er op de site van de rdw het volgende:
Voor een brommer met typegoedkeuring:
De brommer heeft een NL of EU typegoedkeuring en is het in gebruik genomen voor 01/09/2005. Je moet het bouwjaar van de brommer middels documentatie (aankoopnota of dealer/importeur gegevens) aantonen. Hij krijgt een kenteken als de herkomst duidelijk is en als hij voldoet aan de actuele technische en veiligheids eisen.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting. Aanwezigheid van werkende claxon, spiegel, en richtingaanwijzers is verplicht
hoe kom ik aan de documentatie, want ik weet de geschiedenis van de brommer niet.
en waar staat de EU typegoedkeuring, ik heb alleen een sticker met daar een e11 en e3 nummer op.
en bouwjaar aantonen is eigenlijk toch het framenummer al genoeg?
|
wo feb 06, 2008 5:28 pm |
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
staan die gegevens niet bij postkantoor dat je met framenummer er heen moet ik weet het niet zeker. want voor overzetten moet je ook bi postkantoor zijn.
|
wo feb 06, 2008 5:30 pm |
|
 |
Alpha
ApriliaForum Member
|
Die stikker met E11 en E3 is je EU typegoedkeuring, dat zit dus wel goed. Voor het bouwjaar kan je de importeur bellen, je kan ik dmv een mailtje laten zien bij de RDW, dat vinden ze goed genoeg. Verder moet de bromer helemaal in orde zijn, en NIET harder dan 45 lopen, je gaat namelijk op de rollerbank. Let ook op het geluid, dit gaan ze ook meten.
Succes met de keuring.
|
wo feb 06, 2008 5:52 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
kijk naar het 10'e cijfer of letter van je framenr.. als het bijv een 5 is komt je brom uit 2005..
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
wo feb 06, 2008 5:57 pm |
Persoonlijk album
|
 |
fablos
ApriliaForum Member
|
welke importeur moet ik dan bellen, of is er één centrale. En brommer loopt op het moment niet eens 40, maar dat maakt ook niet uit neem ik aan, (er is geen minimum snelheid)?
|
wo feb 06, 2008 6:03 pm |
|
 |
fablos
ApriliaForum Member
|
Matthijn schreef: kijk naar het 10'e cijfer of letter van je framenr.. als het bijv een 5 is komt je brom uit 2005..
Er staat dus in dat stukje tekst:
'Je moet het bouwjaar van de brommer middels documentatie (aankoopnota of dealer/importeur gegevens) aantonen.'
Maar framenummer is dus in principe genoeg?
|
wo feb 06, 2008 6:06 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
vraag rain_man eens.. die heeft ze brommer ook laten keuren op kenteken.. het viel allemaal wel mee volgens mij hoor
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
wo feb 06, 2008 6:07 pm |
Persoonlijk album
|
 |
fablos
ApriliaForum Member
|
Matthijn schreef: vraag rain_man eens.. die heeft ze brommer ook laten keuren op kenteken.. het viel allemaal wel mee volgens mij hoor
Ik heb er ook al 1 laten keuren en stelde toen idd weinig voor, maar daar zat ook een betriebserlaubnis bij.( was duits)
dus ik moet voor deze eigenlijk ook zoiets zien te vinden maar waar ik dan moet zoeken?
|
wo feb 06, 2008 6:11 pm |
|
 |
fablos
ApriliaForum Member
|
Matthijn schreef: kijk naar het 10'e cijfer of letter van je framenr.. als het bijv een 5 is komt je brom uit 2005..
10de teken is een w, 10de cijfer is een 7. Dus ik denk dat dat niet helemaal opgaat bij mij. of die w moet iets speciaal betekenen. 
|
wo feb 06, 2008 6:19 pm |
|
 |
Alpha
ApriliaForum Member
|
De importeur is moto tricolore. Die kunnen je het bouwjaar vertellen. Je zult ze moeten bellen, want ik heb nergens eeen email kunnen vinden.
Moto Tricolore BV
+31(0)347-349848
http://www.mototricolore.com/
|
wo feb 06, 2008 6:27 pm |
|
 |
janiler
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 24, 2007 10:40 pm Berichten: 471 Woonplaats: Brabant de gekste
|
ik wist het ook nie maar ze hebbe t via t frame nummer precies achterrhaald wanneer hij op de weg is gekome.
en bij mij was t n Y ik dacht een uit 2000 da klopte ook
_________________ GAANK IS ALLES!!
|
wo feb 06, 2008 10:02 pm |
|
 |
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|

ja ik heb precies etzelfde gehad omdat mijn brommer uit belgie kwam en dus geen nederlandse typegoedkeuring had. ik had ook niks geen belgse papieren ofzo. maar die E11 en E3 sticker is dus idd je europese typegoedkeuring en je framenummer is genoeg documentatie. dit moet je alleen wel ff mailen naar het keuringsbureau waar je naartoe gaat als je de keuringsafspraak maakt. want bij de rdw weten ze precies wat al die nummers en cijfers in je framenummer betekenen dus dan mailen ze je ff terug welk bouwjaar het is en weten ze et zelf dus ook. en net als wat je bovenin het topic noemt moet alles netjes en goed werken en er is geen minimale snelheid zover ik weet. want ik had een prop in de uitlaat van mijn brommer gezet maar voor de rest niks veranderd dus geen kleinere sproeier ofzo. hij rookte dus als een gek en reed/trok voor geen meter en haalde op de rollerbank dan ook niet hoger dan 35 ongeveer.  die keuringmeester grapte toen nog van: nou dat wordt een snorbrommer  maar werdt gewoon netjes een echte brommer  de remmen en dergelijke werden bij trouwens gewoon gecheckt door de keuringsmeester door er zelf een stukje mee te gaan rijden  dit was trouwens in roosendaal en ik weet nie of ze het overal zo doen or. maar veel succes met de keuring 
_________________ mijn KTM RC125 replica project '78--->'72 Kreidler van Veen 50cc replica racer 15,4 pk met me rs op de testbank http://www.youtube.com/watch?v=dD-kfSTReCk Album van me rs
|
wo feb 06, 2008 11:56 pm |
|
 |
|