Auteur |
Bericht |
Markjee
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 11:07 pm Berichten: 340 Woonplaats: Nieuwegein
|
 Raar geluid nabij 9.000 toeren + rare vonkjes?
Halloo,
Ik heb een raar geluid (een heel zwaar resonerend geluid) als ik nabij de 9k kom, dat strekt tot de 10 a 11k, en word dan een soort gestotter waarbij je de hele brommer voelt trillen  Dat stotteren klinkt een beetje als een sportmotor die op zn eind van zn toerenbereik zit.. Ik heb net mn blokolie vervangen, maar dat hielp niet.. Wat zou het kunnen zijn? Speling op een of ander lager?
Laatst bijgewerkt door Markjee op wo feb 06, 2008 8:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr feb 01, 2008 11:10 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Krukaslager?
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
za feb 02, 2008 3:07 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Markjee
ApriliaForum Member
|
Hoe kan k dat makkelijk testen?
za feb 02, 2008 7:18 pm |
|
 |
HeatZeeker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jan 04, 2008 1:13 pm Berichten: 378 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Zutphen
|
Cilinderkop eraf, kijken of er speling zit op je krukas
za feb 02, 2008 7:33 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Markjee
ApriliaForum Member
|
Makkelijk zei ik 
za feb 02, 2008 7:46 pm |
|
 |
Markjee
ApriliaForum Member
|
Kan je t ook testen via je vliegwiel?
za feb 02, 2008 9:43 pm |
|
 |
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
jah kan ook wel via het vliegwiel..
klinkt idd als een versleten lager.. of als je je blok eraf hebt gehad, heb ik nog wel eens gehad dat het blok niet helemaal goed vast zat 
za feb 02, 2008 9:58 pm |
Persoonlijk album
|
 |
bas532
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 23, 2007 10:16 pm Berichten: 439 Woonplaats: zutphen
|
ja je moet gewoon ff je vliegwiel eraf draaien en ff kijken of er speling op dat asje zit.
|
za feb 02, 2008 9:58 pm |
|
 |
Markjee
ApriliaForum Member
|
supervaags schreef: jah kan ook wel via het vliegwiel.. klinkt idd als een versleten lager.. of als je je blok eraf hebt gehad, heb ik nog wel eens gehad dat het blok niet helemaal goed vast zat 
Ik heb het blok er niet afgehad, maar misschien is er iets losgelopen.. Wat kan ik controleren allemaal? (zonder alles open te hoeven trekken) Verder loopt en rijd de brommer zoals vanouds, maar hij trilt wel wat meer
za feb 02, 2008 10:02 pm |
|
 |
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
dan moet je idd zorgen dat je bij je vliegwiel kunt en voel of je die naar link en rechts kan bewegen, het kan ook zijn dat er speling op je drijfstang zit..
je zult toch echt iets uit elkaar moeten halen, het kapje bij het vliegwiel eraf draaien is het minste wat je kunt doen..
verder zou ik er niet te lang mee doorrijden, ik weet niet hoe erg het is.. maar dan zal het alleen maar erger worden
za feb 02, 2008 10:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Markjee
ApriliaForum Member
|
supervaags schreef: dan moet je idd zorgen dat je bij je vliegwiel kunt en voel of je die naar link en rechts kan bewegen, het kan ook zijn dat er speling op je drijfstang zit..
je zult toch echt iets uit elkaar moeten halen, het kapje bij het vliegwiel eraf draaien is het minste wat je kunt doen..
verder zou ik er niet te lang mee doorrijden, ik weet niet hoe erg het is.. maar dan zal het alleen maar erger worden
Nee oke, kapje eraf halen is ook geen probleem  Ging me erom als mn cillinder ofzo eraf moest, ben ik nog niet zo goed in
Het is alleen als ik echt ga toerenbonken dus, tot 9k merk ik helemaal niks, daarom dacht ik eerst ook dat er gewoon wat los zit. maar ik ga het vanavond allemaal eventjes nakijken, en dan post ik wel wat er aan de hand is :)
zo feb 03, 2008 3:56 pm |
|
 |
Markjee
ApriliaForum Member
|
supervaags schreef: dan moet je idd zorgen dat je bij je vliegwiel kunt en voel of je die naar link en rechts kan bewegen, het kan ook zijn dat er speling op je drijfstang zit..
Ik kan dat asje alleen maar naar boven en naar beneden bewegen.. Naar links en rechts is het niet mogelijk.. Waar ik wel ben achtergekomen trouwens is dat als ik in zn 6 rijd en boven de 9k dat geluid krijg, en als ik dan mn versnellingspookje omhoog doe (alsof ik schakel, wat dus niet kan omdat ik in mn 6 zit) is het geluid weg  Laat ik het pookje weer naar beneden zakken is het er weer
ma feb 04, 2008 2:13 pm |
|
 |
Markjee
ApriliaForum Member
|
Mijn blok lekt trouwens olie nadat ik mn blokolie heb vervangen  Het komt uit die onderste bout die je los moet draaien om de olie eruit te laten lopen.. Maar hij zit wel gewoon vast
ma feb 04, 2008 3:18 pm |
|
 |
bas532
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 23, 2007 10:16 pm Berichten: 439 Woonplaats: zutphen
|
dan is die pakking ring niet meer goed waarscheinlijk
|
ma feb 04, 2008 3:38 pm |
|
 |
Markjee
ApriliaForum Member
|
Ik denk dat de bout dol is, dr zat alu in de groeven van de bout toen ik hem loshaalde :S Maar heb ik dan nu wel speling op mn krukas of niet?
ma feb 04, 2008 4:01 pm |
|
 |
|