Auteur |
Bericht |
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
 tussen de versnellingen
hoi,
ik heb een rs50 my06 de nieuwe dus. dus niet met het am6 blok nu heb ik al een aantal dagen dat hij bij het overschakelen van de 4e naar de 5e versnelling in een soort van neutraal schiet. dit heb ik nog nooit eerder gehad. Dit hoort toch niet zow? Wat kan er mis zijn?
bvd
edit: brommer is 3800 km oud
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
ma jan 14, 2008 6:25 pm |
|
 |
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
een jongen die ik ken met een tzr heeft hetzelfde probleem maar dan van zijn 2 naar 3
nog een andere jonge heeft het met ze derbi dat ie gwoon niet ze versnelling wil pakken zeg maar
ik kan je helaas niet helpen ik weet ook niet waar het aan ligt en heb nie zoveel verstand van het motorblok
|
ma jan 14, 2008 6:29 pm |
|
 |
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
Martijn Derbi senda schreef: een jongen die ik ken met een tzr heeft hetzelfde probleem maar dan van zijn 2 naar 3 nog een andere jonge heeft het met ze derbi dat ie gwoon niet ze versnelling wil pakken zeg maar
ik kan je helaas niet helpen ik weet ook niet waar het aan ligt en heb nie zoveel verstand van het motorblok
tja een tzr heeft eem am6, ik heb eerder een rieju gehad ook met am6. daar staan ze bekend om dat ze dat doen. en het nieuwe blok ken k ook niet echt dus ik weet niet of dit gewoon is.
|
ma jan 14, 2008 6:32 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
kan gebeuren ja.. gewoon harder in zn versnelling trappen  evt. je schakelpookje iets lager zetten zodat je hem beter in zn versnelling kunt zetten.
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
ma jan 14, 2008 6:34 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
Matthijn schreef: kan gebeuren ja.. gewoon harder in zn versnelling trappen  evt. je schakelpookje iets lager zetten zodat je hem beter in zn versnelling kunt zetten.
zat ik ook al aan te denken maar dit is me nog nooit eerder gebeurt en dan zo ineens 3 x achtermekaar lijkt me een beetje vreemd.
|
ma jan 14, 2008 6:35 pm |
|
 |
Geerte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 18, 2006 8:12 pm Berichten: 266 Woonplaats: Brakel
|
en misschien andere schoenen aan trekken. ik heb het met all stars bijna iedere keer dat schakel en met suede laarzen nauwelijks. en is ook beetje aprilia probleem volgens mij, het gebeurt mij redelijk vaak (altijd net als je een jongen inhaalt  )
_________________ Brommer weer gloedje nieuw!
Op zn Daan's: klein = minder gewicht = sneller!
|
ma jan 14, 2008 6:42 pm |
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
dat komt waarschijnlijk omdat je verkeerd schakelt.
bij motorrijles leren ze je echt goed schakelen
Ipv gewoon in de versnelling te tikken enzo..
je moet bij schakelen omhoog altijd Koppeling in>voet omhoog EN OMHOOG HOUDEN>koppeling op laten komen, en pas als hij op is gekomen dan schakelpook loslaten, dan kan hij nooit in de vrij of in een andere versnelling schieten
bij schakelen naar beneden hetzelfde.. koppeling in>voet op schakelpook houden>koppeling op laten komen, en dan pas voet weer van pook af.
ik tikte eerst ook altijd der in, en af en toe schiet hij er dan weer uit of gaat ie in de vrij, maar met deze manier schakel je nooit verkeerd..
ma jan 14, 2008 6:43 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
oke bedankt ik ga dat morge es ff proberen 
|
ma jan 14, 2008 6:49 pm |
|
 |
Geerte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 18, 2006 8:12 pm Berichten: 266 Woonplaats: Brakel
|
hé daar hebben we allemaal wat aan, ga ik proberen onder het denken ook te doen
_________________ Brommer weer gloedje nieuw!
Op zn Daan's: klein = minder gewicht = sneller!
|
ma jan 14, 2008 6:50 pm |
|
 |
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
maak er een how-to van haha 
|
ma jan 14, 2008 6:51 pm |
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
tis ff wennen, maar werkt goed:p
ma jan 14, 2008 11:00 pm |
Persoonlijk album
|
 |
janiler
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 24, 2007 10:40 pm Berichten: 471 Woonplaats: Brabant de gekste
|
bij mij schiet hij af en toe in z'n 2 of drie uit z'n versnelling mr da is zeker 2 seconde na schakele mr ik denk datie dan nie helmaal goed dr in zit ofzo
_________________ GAANK IS ALLES!!
|
ma jan 14, 2008 11:38 pm |
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
|
Heren, dit is een standaard am6 kwaaltje
Wat ook erg kan helpen, is goede versnellingsbak olie (Plutoline had goede bakolie waardoor dit probleem sterk verminderd werd exacte naam weet ik even niet meer)
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
di jan 15, 2008 1:02 am |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
jep, maar de topicstarter heeft nieuwe model, derbi blok dus  maja, daarbij zal het ook wel gebeuren idd... misch je bakolie vervangen ja? 
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di jan 15, 2008 1:09 am |
Persoonlijk album
|
 |
Paul^
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 3:48 pm Berichten: 285 Woonplaats: Papendrecht
|
Waar koop je die, en hoe heet dat spul dan?
_________________ .|..
|
di jan 15, 2008 12:08 pm |
|
 |
|