Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Enkele kleine vraagjes Aprilia Classic https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=8696 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Recrush [ zo jan 13, 2008 8:28 pm ] | ||||
Berichttitel: | Enkele kleine vraagjes Aprilia Classic | ||||
Hier DNAx (bij mij thuis ![]() Aantal vraagjes over de Aprilia Classic dus. 1. Heeft een Aprilia Classic een reservetank? Zoja, hoe schakel je deze in? Dit omdat hij nu op mengsmering rijdt en hij over wil gaan op apart benzine en olietoevoer. Als hij de huidige tank helemaal leeggereden heeft, kan hij er dan gelijk apart benzine in gooien en olie in het aparte tankje, of mag er geen druppel mensgmering meer inzitten? 2. Is het olietankje af te sluiten? Verder staan de andere vragen bij de foto's: We are total n00bs.
|
Auteur: | Raphaël [ zo jan 13, 2008 8:46 pm ] |
Berichttitel: | |
Dat hendeltje is je choke, die moet je aanzetten om te starten (vooral in de winter). Dat start een stuk beter. Dat rubber is zo te zien gebruikt om te zorgen dat de accu niet heen en weer kan gaan vliegen, alleen maar veilig dus. Dat kastje ziet eruit als een relay voor bijv. knipperlichten of andere elektronica (mss bobine). Op je vragen weet ik het antwoord niet, ik denk niet dat het uitmaakt als er nog mengsmering inzit aangezien het gewoon smeren is maar zorg wel dat je zeker weet dat het oliepompje vanaf het olievaatje werkt anders loopt het hele blok naar de kloot als hij geen olie meer krijgt. En ik denk dat je een benzine kraantje hebt met 3 standen: UIT / AAN / RESERVE en naja die naam zegt het dus al: RESERVE, daar zet je hem op als je brommer uitvalt, liefst onder het rijden zodat je niet weer hoeft te gaan proberen te starten met een lege cilinder. |
Auteur: | Felix [ zo jan 13, 2008 8:48 pm ] |
Berichttitel: | |
Volgens mij was er een how-to over hoe je moet wisselen van brandstof. |
Auteur: | DNAx [ zo jan 13, 2008 9:33 pm ] |
Berichttitel: | |
Het hendeltje heeft inderdaad 3 standen, maar ik heb hem een keer omgezet naar alle kanten en hij lijkt alleen te rijden als hij naar beneden staat. Dus ik wist niet zkkr of hij alleen maar aan en uit kon. Maar dat is dan maar kijken als mijn tank leeg is. :) En bobine? Ik weet niet wat dat is. Heb er wel eens van gehoord, maar ben het weer vergeten. ![]() Maar ik ga maar even het kereltje mailen waarvan ik de brommer heb gekocht om te vragen of het oliepompje nog werkt. Als het goed is had hij gezegd dat dit het geval is, maar ik weet het liever zeker. ![]() @Felix Ik heb gezocht, maar ik kan niets vinden. :) Dus als jij weet waar die staat zou ik graag een link ontvangen. ![]() |
Auteur: | Raphaël [ ma jan 14, 2008 12:45 am ] |
Berichttitel: | |
Dat hij werkt is natuurlijk heel handig maar je zult hem wel moeten aansluiten etc he! NIET vergeten! Dan blijft er niks over van je blokkie ![]() |
Auteur: | DNAx [ ma jan 14, 2008 12:57 am ] |
Berichttitel: | |
Voor zover ik weet is hij ook gewoon aangesloten, maar gewoon helemaal leeg. Er zit geen druppel olie meer in, maar ik heb gemaild en hoop snel een reactie te krijgen. |
Auteur: | Cypher [ ma jan 14, 2008 9:35 am ] |
Berichttitel: | |
als je je oliepomp niet gebruikt moet je em dacht ik wel helemaal afkoppelen, dus zal hij hoogstwaarschijnlijk niet meer aan je carb zitten.. |
Auteur: | *Thomas* [ ma jan 14, 2008 12:24 pm ] |
Berichttitel: | |
die alu kast is het startmotorrelais je oliepomp is nog aangesloten aan je carb om met oliepomp te rijden moet je eerst checken of deze werkt, maw: - doe olie in het reservoir - koppel dat kleine slangetje dat rechts op je carb zit los - check of je gaskabel de oliepomp nog aandrijft, of het enkel een enkele gaskabel is die naar de carb gaat en anders maak je dat plastic deksel (het grijze) rechts van je brommer los en duw je de veer van de oliepomp naar achter zodat ze open staat - start je motor en laat hem een paar minuten draaien (niet gaan rijden, want lekkende olie kan dan onder je banden komen) - kijk of er olie uit het slangetje komt (druppel per druppel, geen hele scheut tegelijk) zoja, dan werkt, zo nee, sja, dan werkt ze niet ![]() de benzinekraan heeft 3 standen: - off - on - reserve (laatste 2 liter) |
Auteur: | DNAx [ ma jan 14, 2008 9:27 pm ] |
Berichttitel: | |
1. Heeft het kleine slangetje een speciale kleur? 2. De derde stap is niet helemaal duidelijk, hoe kan ik kijken of de gaskabel de oliepomp nog aandrijft? En een enkele gaskabel? Dus als er 2 lopen, waarvan 1 naar de oliepomp, hoef ik geen veertjes naar achter te duwen. 3. Als ik de motor start, moet ik het slangetje eruit laten? En als ik het slangetje eruit laat, gaat de motor dan niet kapot? En kan ik dat het beste doen als er nog wat mengsmering in de motor zit, zodat het daarop loopt? En die benzinekraan komt nog wel als de mengsmering op is, dan bekijk ik dat wel. ![]() |
Auteur: | *Thomas* [ ma jan 14, 2008 9:37 pm ] |
Berichttitel: | |
dat slangetje is te zien op de eerste foto van je startpost (beetje een urinekleur ![]() de gaskabel vertrekt bij je gashandle en splits even verderop: - 1 deel naar je carb - 1 deel naar je oliepomp als hij de oliepomp nog aandrijft (kijk gewoon naar de pomp terwijl je gasgeeft :p) dan moet je daar iets zien bewegen :) (beter kank het niet uitleggen) als je de motor start terwijl het slangetje is losgekoppeld moet er dus nog olie mee in de benzinetank (mengsmering) zitten ![]() best is dus gewoon rijden tot ie bijna leeg is, en dan oliepomp gaan testen, als ze werkt dan kan je ze aankoppelen :) succes |
Auteur: | DNAx [ ma jan 14, 2008 10:17 pm ] |
Berichttitel: | |
Bedankt man ![]() ![]() |
Auteur: | Recrush [ wo jan 16, 2008 5:43 pm ] |
Berichttitel: | |
http://recrush.warhearts.nl/brommer/ApriliaClassic.wmv We hebben er even een filmpje van gemaakt. Door het urinekleurige slangetje loop wel vloeistof maar dat is niet zo goed te zien op het filmpje. Er zit geen olie in het oliereservoir. Is hetgene wat beweegt ook wat je bedoelt? Kan je ons verder helpen? |
Auteur: | petertzr [ wo jan 16, 2008 5:55 pm ] |
Berichttitel: | |
Recrush schreef: http://recrush.warhearts.nl/brommer/ApriliaClassic.wmv We hebben er even een filmpje van gemaakt. Door het urinekleurige slangetje loop wel vloeistof maar dat is niet zo goed te zien op het filmpje. Er zit geen olie in het oliereservoir. Is hetgene wat beweegt ook wat je bedoelt? Kan je ons verder helpen? 1) Vul je oliereservoir met wat olie 2) Schroef het dekseltje boven je oliepomp eraf 3) Trek het slangetje eraf tot de olie er bijna uit loopt en doe hem dan terug op de pomp, dan trektie niet nog een half jaar lucht.. 4) Trek nu het doorzichtige slangetje van de carberateur en laat je brommer in zijn neutraal draaien 5) Geef wat gas, dan gaat je oliepomp verder open en is je olie er eerder 6) Wacht tot het slangetje begint te druppelen, is dit zo dan doet je olie pomp het gewoon. Enneuh, laat gewoon even nog mengsmering in je tank, extra smeren kan geen kwaad, te weinig smeren wel ![]() |
Auteur: | DNAx [ wo jan 16, 2008 6:39 pm ] |
Berichttitel: | |
Over welk dekseltje hebben we het bij stap 2 en waar zit precies de oliepomp? Welk slangetje moet ik er er aftrekken bij stap 3? Gewoon de doorzichtige? En het kan dus geen kwaad dat er iets door mijn doorzichtige slangetje loopt? Ik ben nog echt heel erg noob als het om motoren gaat. ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |