HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo maart 19, 2025 11:29 pm

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 startmotor functionaliteit 
Auteur Bericht
zeug
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht startmotor functionaliteit
ey,
ik heb een vraag aan jullie.
ik rij een aprilia rs oud model

nu wil het zijn dat mijn startmotor de laatste maand of 2 niet meer zo lekker werkt

je hoort em gewoon willen starten maar vaak, (sochtends altijd ) start de motor niet. soms als die echt lekker warm is start ie wel maar niet direct

de accu heeft net 2 dagen onder de lader gestaan en is vrij nieuw dus daar zal het niet aan liggen

ook is het de laatste tijd steeds vaker dat als ik de startknop in druk dat alle verlichting gaat branden ipv de startmotor die ze werk gaat doen.

ik dacht dit verholpen te hebbben ( de kabel naar de startmotor vanaf de accu lag een stukje bloot ) deze heb ik dus 10 x ingetaped met isolatie tape van 3 soorten. dit bleek in het begin goed te werken maar nu steeds vaker niet meer ( waarscheinlijk komt dus de stroom voor de startmotor tegen het blok die het geleid naar de aarde van alle verlichting waardoor het gaat branden.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ps. met aanlopen startie perfect wel choken sochtends maar das logisch met dit weer

moet ik misschien mijn carb wat beter afstellen of mijn ontsteking iets vroeger? of ligt het aan m'n startmotor zelf?

do dec 27, 2007 10:35 pm
Profiel WWW
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
Klinkt als een massaprobleem. En dan wel de massa verbinding tussen je blok <-> frame <-> - pool van de accu. Controleer eens of alle massa draden daar goed zitten. Je kan eventueel ook zelf een extra massa draad leggen van - pool van de accu naar je frame en vanaf daar weer naar je blok.

vr dec 28, 2007 4:56 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]