Auteur |
Bericht |
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
 ram air effect ..??
ram air effect op RS..??? hoe..??
wat..??
gaat het.??
welke effecten .??
|
zo okt 21, 2007 12:25 pm |
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Wat is uberhaupt een Ram-air?? 
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
zo okt 21, 2007 5:13 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Eliminator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm Berichten: 592 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Zaandam
|
haha:P
dat is een luchtinlaat systeem wat door middel van slangen de rijwind opvangt in de luchtfilterbox, en dus de lucht onder bepaalde druk de cabrateur in helpt.
op een Suzuki gsx-R 750 SRAD (Suzuki Ram Air Develpment)(ofzow iets) scheeld het 8pk op de normale gsx-R 750.
Maar op een brommer geeft het geen nut... om dat het pas werkt bij 200KMP/u
_________________ Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl
|
zo okt 21, 2007 5:25 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Ooooh... zoiets ken ik wel. Ja op een brommer heeft het idd weinig effect.
Miss bij de jouwe eliminator? 
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
zo okt 21, 2007 5:27 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
en dan nog' moetje een speciale carb hebben..
meer lucht betekend ook meer brandstof''
zal ook wel moeilijk af te stellen zijn,
loopt die te schraal'' loopt die kapot
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
zo okt 21, 2007 5:57 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Daar had aprilia een oplossing voor... Kijk maar aan de linkerkant van de voorkap...Het dient alleen nergens voor 
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
zo okt 21, 2007 6:00 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
dient voor frisse lucht tussen je kappen, blijft het een beetje koeler erbinnen 
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
zo okt 21, 2007 6:02 pm |
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
RS--Melandri schreef: Daar had aprilia een oplossing voor... Kijk maar aan de linkerkant van de voorkap...Het dient alleen nergens voor 
dat lost het brandstof ''probleempje'' niet op ?
wel leuk enzo wat extra lucht maar dan moet er ook meer brandstof komen naarmate er meer lucht in komt''
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
zo okt 21, 2007 6:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Fabian RS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 09, 2007 2:24 pm Berichten: 193 Woonplaats: Leimuiden (snackbar)
|
dor de overdruk word de brandstof terug geduwt, volgens mijn mot je injectie hebben.
trauwens het is Suuuzuki ram air direct. 
_________________ Hardcore to the bone Pro beuner 4 live, biatch!!!
0 Geschift
0 Totaal geschift ja, ik kan 't lanterfanten aan.
Laatst bijgewerkt door Fabian RS op zo okt 21, 2007 6:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo okt 21, 2007 6:17 pm |
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
dat mischien ook wel ja..al zal bij een brommer de druk nog niet zo heel erg groot zijn
zal wel efficienter werken met injectie
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
zo okt 21, 2007 6:26 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm Berichten: 830 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Blaricum
|
en als je het doet op die buis op de voorkap loopt er allemaal water in als het regent 
_________________ als iedereen aan zichzelf denkt word aan iedereen gedacht.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
|
zo okt 21, 2007 6:48 pm |
Persoonlijk album
|
 |
ScareMercy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 01, 2007 9:32 am Berichten: 258 Woonplaats: Siebengewald
|
Dr.2Takt schreef: dat mischien ook wel ja..al zal bij een brommer de druk nog niet zo heel erg groot zijn
zal wel efficienter werken met injectie
bestaat zelfs alleen met injectie (maar kan ook met carb), vandaar ook de luchtmassameter in auto's enzo ;D hebt er dus een computer voor nodig.. beetje veel werk (en geld) voor op een brommertje 
|
zo okt 21, 2007 11:48 pm |
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Dr.2Takt schreef: RS--Melandri schreef: Daar had aprilia een oplossing voor... Kijk maar aan de linkerkant van de voorkap...Het dient alleen nergens voor  dat lost het brandstof ''probleempje'' niet op ? wel leuk enzo wat extra lucht maar dan moet er ook meer brandstof komen naarmate er meer lucht in komt''
I know, maarja het heeft (om even duidelijk te zijn) geen nut op een brommer
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
ma okt 22, 2007 8:34 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
RS--Melandri schreef: Dr.2Takt schreef: RS--Melandri schreef: Daar had aprilia een oplossing voor... Kijk maar aan de linkerkant van de voorkap...Het dient alleen nergens voor  dat lost het brandstof ''probleempje'' niet op ? wel leuk enzo wat extra lucht maar dan moet er ook meer brandstof komen naarmate er meer lucht in komt'' I know, maarja het heeft (om even duidelijk te zijn) geen nut op een brommer
nouja dat zegje nou wel  inprinciepe moet het wel kunnen als je de zaakjes goed voor elkaar hebt.. maar de druk is iid te laag bij een brommer omdat die er pas is bij hoge snelheden
maar het princiepe: meer lucht + meer brandstof= meervermogen  al is het wel lastig om het goed te krijgen..
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
ma okt 22, 2007 8:44 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|