HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 31, 2025 11:09 am




Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 turbo/compressor op 2 takt ..? 
Auteur Bericht
ostjj
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm
Berichten: 1145
Woonplaats: Merksem
Antwoord met een citaat
Bericht turbo/compressor op 2 takt ..?
Ey nu vraag ik mijn af of het nut zou hebbe een turbo of compressor op een 2 takt te zette vanwege dii expantie uitlaat nzu ..?? en ook of je het al ergens hebt gezien fzu ..?? dank u :P


di sep 25, 2007 11:18 pm
Profiel
Meonemium
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm
Berichten: 1190
Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
Is al een topic over geweest...

_________________
Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704


di sep 25, 2007 11:20 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
kaasmonster
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jun 01, 2007 1:25 pm
Berichten: 82
Woonplaats: Steenbergen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zeker mogelijk. Ik ken ook mensen, die er al jaren mee bezig zijn, maar heb nog nooit van een geslaagd ontwerp gehoord.

Dit omdat het waarschijnlijk meerdere moeilijkheden met zich meebrengt. Je moet namelijk heel erg wat bereken om ervoor te zorgen, dat je uitlaat en poorten een beetje goed zijn, zodat je alles er niet aan de andere kant staat uit te blazen.

Het erop krijgen zal het makkelijkste stukje zijn. Het zal echter héél moeilijk zijn om het ook echt goed erop te krijgen. Je zal er dus ook erg veel verstand van moeten hebben.

Het zal niet de vermogenwinst op leveren zoals het doet bij een 4takt (geen kleppen bij 2takt, waardoor het moeilijk is iets onder hoge compressie de cilinder in te krijgen, zonder dat je het er aan de andere kant bijna net zo hard uitblaast).

Maar ik ben nog steeds erg benieuwd of er 'n keer iemand met een geslaagde supercharged 2takt op meeting aan komt zetten :P


wo sep 26, 2007 7:17 pm
Profiel
Fabian RS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 09, 2007 2:24 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Leimuiden (snackbar)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Is wel 4-tact

http://www.btinternet.com/%7Egoosegog/turbodax.htm

edit: deze is wel 2-tact :^^:


Bijlagen:
motorleft20us.jpg
motorleft20us.jpg [ 88.41 KiB | 1283 keer bekeken ]

_________________
Hardcore to the bone Pro beuner 4 live, biatch!!!

0 Geschift
0 Totaal geschift ja, ik kan 't lanterfanten aan.


Laatst bijgewerkt door Fabian RS op do sep 27, 2007 8:48 am, in totaal 1 keer bewerkt.

wo sep 26, 2007 7:34 pm
Profiel
ostjj
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm
Berichten: 1145
Woonplaats: Merksem
Antwoord met een citaat
Bericht 
volgens mij is dat wel een 2 takt hoor ..!! zie geen kleppen zitten en inlaat zit op carter dus dit is een 2 takt ..!! vollens mij moet je de turbo of compressor aan de inlaat zette en niet aan de uitlaat omdat bij een 4 takt die uitlaatgassen eruit worden geduwt en bij 2 takt gezogen..

_________________
Afbeelding


wo sep 26, 2007 8:40 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja er zit ook een expansie uitlaat op... Wel vet hoor, ben benieuwd of het ook veel vermogen oplevert.


wo sep 26, 2007 11:07 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
kaasmonster
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jun 01, 2007 1:25 pm
Berichten: 82
Woonplaats: Steenbergen
Antwoord met een citaat
Bericht 
ostjj schreef:
volgens mij is dat wel een 2 takt hoor ..!! zie geen kleppen zitten en inlaat zit op carter dus dit is een 2 takt ..!! vollens mij moet je de turbo of compressor aan de inlaat zette en niet aan de uitlaat omdat bij een 4 takt die uitlaatgassen eruit worden geduwt en bij 2 takt gezogen..

Dan zou hij dus worden aangedreven door de inlaatgassen om vervolgens de inlaatgassen te versnellen..... Lijkt mij, dat het hele systeem alleen zichzelf afremd :P

Een turbo supercharger wordt aangesloten op de uitlaatgassen, omdat het volume van de uitlaatgassen groter is, dan dat van de inlaatgassen. Een turbo op de inlaat heeft dus geen enkel nut...

Misschien is het ook wel handiger om gebruik te maken van een supercharger (aangedreven door het krukas). Ik weet namelijk niet, wat die turbo op jou uitlaat met jou berekende uitlaatje doet...


do sep 27, 2007 7:21 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron