Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Wat is hier aan de hand??
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=7379
Pagina 1 van 2

Auteur:  PR!NS [ vr aug 31, 2007 4:11 pm ]
Berichttitel:  Wat is hier aan de hand??

Ik had wat lekkage van tweetaktolie. Hier foto's van dat deel van mijn AM4-blokje. Een scheur?? Hoe hoort het eruit te zien???
Hoort er een kapje over dit deel (behalve de buitenkap die er nu even af is)

Graag alleen zinnige opmerkingen!!

Bijlagen:
IMG_3041-1.jpg
IMG_3041-1.jpg [ 69.84 KiB | 2541 keer bekeken ]
IMG_3040-1.jpg
IMG_3040-1.jpg [ 69.93 KiB | 2541 keer bekeken ]
IMG_3039-1.jpg
IMG_3039-1.jpg [ 76.35 KiB | 2541 keer bekeken ]

Auteur:  supervaags [ vr aug 31, 2007 4:38 pm ]
Berichttitel: 

sja wat je even kunt doen is alles helemaal schoonmaken en dan goed proberen te zien waar het vandaan komt.. is lastig weet ik..
als het dat scheurtje zou zijn zou er volgens mij gewoon blokolie moeten lekken en geen tweetakt olie.. het lijkt wel of het is dichtgestopt ofzo? of heb je dat zelf gedaan :P

succes

Auteur:  *Aprilia Power* [ vr aug 31, 2007 5:03 pm ]
Berichttitel: 

Heb ik ook gehad bij AM6 ;) , nieuw koppelings deksel besteld want de krukasmoer was er afgelopen.

Dus gemaakt 1000 km verder weer door het nieuwe deksel :(( .

Dus de bromboer heeft er naar gekeken en het hele blok moest toen gereviseerd+nieuwe krukas dure grap geweest :(( .

Oorzaak het gleufje in de krukas (koppelingskant) was iets uitgevreten en daardoor kon het spietje te bewegen en kon de moer er af lopen.

Niet er meer mee rijden, dan kan het deksel mischien nog gelast worden.

ik heb er foto's van maar die zijn te groot.

Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel :00: .

Auteur:  mblover [ vr aug 31, 2007 5:09 pm ]
Berichttitel: 

*Aprilia Power* schreef:
Heb ik ook gehad bij AM6 ;) , nieuw koppelings deksel besteld want de krukasmoer was er afgelopen.

Dus gemaakt 1000 km verder weer door het nieuwe deksel :(( .

Dus de bromboer heeft er naar gekeken en het hele blok moest toen gereviseerd+nieuwe krukas dure grap geweest :(( .

Oorzaak het gleufje in de krukas (koppelingskant) was iets uitgevreten en daardoor kon het spietje te bewegen en kon de moer er af lopen.

Niet er meer mee rijden, dan kan het deksel mischien nog gelast worden.

ik heb er foto's van maar die zijn te groot.

Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel :00: .


Kan je zomaar niet lassen, trekt volgens mij krom waardoor het gaat lekken?

Auteur:  *Aprilia Power* [ vr aug 31, 2007 5:15 pm ]
Berichttitel: 

Update foto's op maat.

1e foto:Het gaat om het ding bij de rode pijl, ding van €2.
2e foto:Zie je dat de moer er helemaal doorheen is :(( , maar de 2e keer bij mij zag het er net zo uit als bij jou foto.
En toen kon het nog gelast worden.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: kaduuk 2
IMG00040B.JPG
IMG00040B.JPG [ 184 KiB | 2495 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: kaduuk
IMG00037.JPG
IMG00037.JPG [ 159.01 KiB | 2495 keer bekeken ]

Auteur:  *Aprilia Power* [ vr aug 31, 2007 5:21 pm ]
Berichttitel: 

mblover schreef:
*Aprilia Power* schreef:
Heb ik ook gehad bij AM6 ;) , nieuw koppelings deksel besteld want de krukasmoer was er afgelopen.

Dus gemaakt 1000 km verder weer door het nieuwe deksel :(( .

Dus de bromboer heeft er naar gekeken en het hele blok moest toen gereviseerd+nieuwe krukas dure grap geweest :(( .

Oorzaak het gleufje in de krukas (koppelingskant) was iets uitgevreten en daardoor kon het spietje te bewegen en kon de moer er af lopen.

Niet er meer mee rijden, dan kan het deksel mischien nog gelast worden.

ik heb er foto's van maar die zijn te groot.

Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel :00: .


Kan je zomaar niet lassen, trekt volgens mij krom waardoor het gaat lekken?


Jawel, ik rij er nu al 8000 km mee ;) .
Maar wel door een prof laten doen, niet zelf gaan staan te braden :D .

Auteur:  mblover [ vr aug 31, 2007 7:27 pm ]
Berichttitel: 

*Aprilia Power* schreef:
Jawel, ik rij er nu al 8000 km mee ;) .
Maar wel door een prof laten doen, niet zelf gaan staan te braden :D .


Alu las je ook niet zomaar.
Je hebt een hele grote spanning nodig om het proces te starten, maar tegen het krom trekken wil je zo weinig mogelijk warmte inbrengen.

Moeilijk dus, maar als jij zegt dat het gaat kan je het natuurlijk laten proberen. Kapot is het toch al.

Auteur:  *Aprilia Power* [ vr aug 31, 2007 8:10 pm ]
Berichttitel: 

mblover schreef:
*Aprilia Power* schreef:
Jawel, ik rij er nu al 8000 km mee ;) .
Maar wel door een prof laten doen, niet zelf gaan staan te braden :D .


Alu las je ook niet zomaar.
Je hebt een hele grote spanning nodig om het proces te starten, maar tegen het krom trekken wil je zo weinig mogelijk warmte inbrengen.

Moeilijk dus, maar als jij zegt dat het gaat kan je het natuurlijk laten proberen. Kapot is het toch al.


Hij was bij mij nog half dus het kon nog gelast (door een specialist), en bij Prins weet ik het niet.
Deksel er ff af denk.

Auteur:  PR!NS [ vr aug 31, 2007 8:11 pm ]
Berichttitel: 

:!: woow.... dat lijkt ernstiger dan ik eerst dacht??
Helemaal niet meer mee rijden?? Wat gebeurt er als het fout gaat?

Auteur:  *Aprilia Power* [ vr aug 31, 2007 8:29 pm ]
Berichttitel: 

Dan is het net als bij mij op de foto komt de moer er helemaal doorheen :(( .
En dan is het een nieuw deksel en een revisatie denk.

Maar ik zou er een bromboer naar laten kijken, de mijne wist het de eerste keer nog niet dat het dat was dus toen zat er een nieuw deksel op en weer bijna erdoorheen + revisatie met nieuwe krukas :@: .

Maar je kunt zelf ook kijken, Koppelingsdeksel eraf (eerst k.v.s. en blokolie aftappen) en dan het tandwiel dat op de krukas bewegen.
Dus dat tandwiel met dat spietje met de rode pijl.

En dan is de bedoeling dat hij echt niets beweegt(en de koppeling mag ook niet bewegen die grote ronde in het midden).

Tip laat je blok niet meer draaien ook niet in z'n vrij want dan kan de moer er doorheen gaan (deksel was bij mij €120 ofzow).

Auteur:  mblover [ vr aug 31, 2007 11:33 pm ]
Berichttitel: 

Is inderdaad het beste, even kijken.

Bovendien mag op de koppeling volgens mij wel axiale speling zitten maar geen radiale speling. Dus niet links-rechts/onder-boven maar wel voor achter een beetje. Al kan ik me hierin vergissen met honda blokken.

Krukastandwiel mag niet vrij kunnen draaien tov krukas, ook niet een mm. Moet helemaal strak zitten anders loopt de spiebaan uit en is je krukas naar de mallemoeren, als hij dat al niet is.

De moer die erop zit moet erg strak vast zitten.

Verder even aan de binnenkant van de deksel kijken hoe het er aan toe is.

Auteur:  PR!NS [ vr aug 31, 2007 11:54 pm ]
Berichttitel: 

:S: !@$#%&*())*&%$%
net in de grote vakantie olie ververst en andere onderhoudsklusjes. "Kan ik er weer een poosje tegen" dacht ik nog. Ook helemaal gepoetst om maandag op school weer even al die scooterrijdertjes de ogen uit te steken....
Nou ja... voorlopig maar met de auto dan. En dat deksel er maar eens afhalen....

Auteur:  Racekees [ za sep 01, 2007 12:04 am ]
Berichttitel: 

PR!NS, JE LEEFT NOG :D :D :D

Auteur:  PR!NS [ za sep 01, 2007 12:28 am ]
Berichttitel: 

ja natuurlijk! (zo erg is zo'n krukas nou ook weer niet!)

Auteur:  rs joost [ za sep 01, 2007 1:51 am ]
Berichttitel: 

nee maar ze vroegen zich af waar jij was gebleven , (kijk ik weet natuurlijk wel beter , zown ouwe leraar zit gewoon met ze reet in frankrijk :D )

maar je was niet meer echt actief op het forum de laatste paar weken ;)

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/