Contactslot
Ik probeer het contactslot van de kroonplaat te krijgen van mijn Rs 50 maar 1 bevestiging is nogal vreemd. Het lijkt wel gewoon een rond dopje waar je dus geen sleutel op kan zetten. Hoe moet ik dit losmaken of is deze bevestiging bij mij uniek?
das een breekbout. Dat is een beveiliging voor als je brom gestolen word. zo kunnen ze minder gemakkelijk een ander slot er in zetten. Enige oplossing om heb er af te krijgen is volgens mij gwoon uitboren. of een spleet er in maken en dan met schroevendraaier proberen uit te draaien. Al denk ik dat hij daarvoor te vast zit
Geregistreerd: zo jan 07, 2007 7:13 pm Berichten: 333 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw-Beijerland
stralen met het contactslot er nog op is geen goed idee. Je kan hem er meestal vrij eenvoudig afkrijgen door met een ijzerzaag een gleuf te maken in die bout, dan kan je hem er zo uitdraaien met een schroevendraaier. Gebruik wel kruipolie of WD40 o.i.d. omdat je niet makelijk een diepe gleuf kan maken zonder de kroonplaat te beschadigen.
Als dit niet lukt moet je er een gat in boren en een linkse tap gebruiken, dan draai je hem er zo uit want hij zit meestal niet erg vast.
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
ik heb zoiets gehad met mijn spruitstuk op men voormalige scoot. ik heb gewoon zoon dremelschijfje een geluf er in gemaakt, en er een grote platte schroevendraaier in gezet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum