Auteur |
Bericht |
beos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 11, 2005 1:46 pm Berichten: 109 Woonplaats: Beinsdorp (omg haarlem)
|
 Start niet, slechte vonk ..
Ik heb een probleempje met mijn aprilia rs uit 2001
Ik reed gister van mijn werk naar huis zonder enig probleem.
Toen wilde ik een uurtje later weer weggaan maar toen startte hij niet.
Ik even naar de boegie gekeken en toen zat het bovenste dopje zegmaar los.
Nadat ik die weer had vastgedraait reed hij weer goed.
Vanochtend wilde ik hem weer starte maar toen lukte het slecht/niet.
Uiteindelijk had ik hem aangekregen door aanlopen+electrische start.
Maar nu krijg ik hem niet meer aan.
Ik heb er al een nieuwe boegie ingedaan maar hij vonkt slecht/niet.
Wat zal het probleem zijn ??
|
di aug 14, 2007 12:09 pm |
|
 |
beos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 11, 2005 1:46 pm Berichten: 109 Woonplaats: Beinsdorp (omg haarlem)
|

Aangezien er nog niemand heeft gereageerd zal ik mijn verhaal wat duidelijker uitleggen.
Dag 1:
7.30: naar werk niks aan de hand.
15.30: terug naar huis niks aan de hand.
16.30: wil ik hem weer starten maar dan wilt hij ineens niet meer aanslaan.
21.00: kom ik erachter dat het dopje op de bougie los zit, nadat ik die had vastgemaakt startte hij wel weer.
Dag 2:
8.30: weer naar werk en start gewoon.
11.00: wil ik hem weer starten gaat hij moeilijk doen. in eerste instantie start hij gewoon, maar hij sloeg binnen 5 sec weer af.
Daarna wilde ik hem weer starten maar dat lukte niet totdat ik hem aanliep en de electrische start tegelijk deed.
Toen kon ik hem gewoon naar huis rijden.
Eenmaal thuisgekomen zat er weinig leven in, omdat hij slecht vonkt had ik een nieuwe bougie gekocht maar ook dat was het probleem niet.
Nu vonkt hij af en toe niet en soms wel maar dan heel slecht.
Hij start ook gewon af en toe (meestal als ik een tijdje niks heb geprobeerd), maar dan slaat hij ook weer binnen 5 sec af (net alsof ik de sleutel naar links draai).
Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen want ik kom er niet uit.
|
wo aug 15, 2007 8:44 am |
|
 |
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
vocht in de bougie dop
|
wo aug 15, 2007 9:43 am |
|
 |
beos
ApriliaForum Member
|
Nee dat kan niet aangezien ik ook al een andere bougiekabel heb geprobeerd.
ik heb net ook nog even twee filmpjes gemaakt zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel met het afslaan.
de tweede keer start hij ook lastiger zoals jullie kunnen zien maar daar kan je ook beter zien hoe hij afslaat omdat ik daar iets meer gas bijgaf
film 1: http://uncutvideo.aol.nl/videos/89ca584 ... 14?index=0
film 2: http://uncutvideo.aol.nl/videos/d4d53e6 ... 76?index=0
|
wo aug 15, 2007 10:15 am |
|
 |
RossiBob
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do aug 09, 2007 10:37 pm Berichten: 35 Woonplaats: Zuid-Scharwoude
|
misschien slechte accu if cortsluiting ofzo heb geen idee
o nadat ik het filmpje heb gezien misshcien kan er vuil in je carberateur zitten ofzo en misschien staat ie niet goed afgesteld voor ze neutraal
(kijk sproeier ook na)
|
wo aug 15, 2007 8:39 pm |
|
 |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
zit niet in het electro gedeelte, maar in het inlaatsysteem denk ik.. maak je carburateur eens schoon, en voor de zekerheid even een nieuwe bougie erin 
|
wo aug 15, 2007 8:54 pm |
|
 |
beos
ApriliaForum Member
|
ik heb er al een nieuwe bougie inzitten maar hoe verklaar je die slechte vonk dan?
dat vind ik wel heel erg raar
aangezien hij soms ook helemaal geen vonk geeft
|
do aug 16, 2007 9:42 am |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 3:46 pm Berichten: 193 Woonplaats: Castricum
|
Oke, even een vraagje.. is het zo dat je wel gewoon kan rijden, maar dat als je je gas loslaat of je koppeling inknijpt en gas loslaat hij uitvalt? Want dit heb ik ook gehad, bij moest er toen een grotere sproeier in.
Na die grotere sproeier en afstellen kon ik weer gewoon rijden en liep hij ook gewoon stationair.
_________________ De mensen die zeggen hun brommer 100% onder controle te hebben, dat zijn van die sukkels die niet hard genoeg rijden.
|
do aug 16, 2007 1:08 pm |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
|
Alleen dat van die vonk heb weer niks mee te maken met het probleem dat ik had, alleen mijn Rs klonk precies zo en viel precies zo uit met mijn probleem toen..
_________________ De mensen die zeggen hun brommer 100% onder controle te hebben, dat zijn van die sukkels die niet hard genoeg rijden.
|
do aug 16, 2007 1:09 pm |
|
 |
beos
ApriliaForum Member
|
okee even een update van mijn probleem,
ik heb zojuist mijn carb schoongemaakt en hij wilt nu wel gewoon starten en rijden.
alleen als ik te lang mijn gas loslaat slaat hij direct af, ook als ik precies op dat moment weer veel gas bijgeef.
als ik rij en ik hou me koppeling lang in dan blijft hij wel gewoon draaien, maar als ik hem 10-30 sec stationair laat draaien in ze vrij dan valt hij wel uit
het lijkt me idd iets met de afstelling te maken maar ik rij nu al 2 jaar met precies deze afstelling en ik heb nog nooit een probleem mee gehad.
het is nu ineens plotseling
ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
|
do aug 16, 2007 1:19 pm |
|
 |
ludo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 22, 2006 11:22 pm Berichten: 477 Woonplaats: dedemsvaart
|
stationeer schroefje iets indraaien 
_________________ mijn RS project ;) http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4480
|
do aug 16, 2007 1:21 pm |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
|
Heb je misschien laatst iets vervangen?
Ik had mijn cilinder laten Honen en een nieuwe zuiger erin laten zetten.. Dat was bij mij de oorzaak. Maar kan ook zijn dat het komt door een ander onderdeel dat je vervangen heb??
Tja of inderdaad even met je stationeer schroef en luchtschroef kloten kijken of dat iets verbeterd..
In iedergeval wat jij net zei, heb ik opgelost met een grotere sproeier..
Citaat: alleen als ik te lang mijn gas loslaat slaat hij direct af, ook als ik precies op dat moment weer veel gas bijgeef. als ik rij en ik hou me koppeling lang in dan blijft hij wel gewoon draaien, maar als ik hem 10-30 sec stationair laat draaien in ze vrij dan valt hij wel uit
|
do aug 16, 2007 1:26 pm |
|
 |
beos
ApriliaForum Member
|
nee het is niet zo dat mijn stationair te laag staat, want als ik gewoon rij en me koppeling in doe dan staat hij stationair ook goed
en soms loopt hij 30 sec perfect stationair en dan slaat hij ineeens af zonder eerst even te stotteren ofzo
voor de rest heb ik nog nooit wat vervangen oid alleen me bougie
en ik heb geen luchtschroef op mijn carb, alleen een stationairschroef
|
do aug 16, 2007 2:48 pm |
|
 |
stratobender
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 15, 2005 1:48 pm Berichten: 80 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Gooik
|
kijk ook eens naar je bobijn, bedrading, voornamelijk de bevestiging van de aarding of zo, kan beginnen oxideren en soms slecht contact geven bij trillingen of weinig stroomverbruik, of klemmetjes slecht contact; kan toch nooit kwaad dit eens te checken 
_________________ aprilia
-only-the-brave-
|
do aug 16, 2007 4:29 pm |
|
 |
beos
ApriliaForum Member
|
okee weer even een update
ik heb nu weer paar dagen met mijn brommer gereden maar hij sloeg steeds sneller af en start steeds slechter
nu rij ik er niet meer op omdat hij pas start als ik hem aanloopt tot 4k toeren en slaat dan dus ook weer heel snel af
hij vonkt ook helemaal niet als ik dat check (aanlopen en elec start)
ik heb de carb ook al vervangen dus dat kan het niet zijn en mijn bougie heeft ook een perfecte (koffie met melk) kleur.
ik ben de bedrading ook al langsgegaan en kan daar het probleem (tot nu toe) ook niet vinden.
Heeft miss nog iemand een id wat het zou kunnen zijn (lijkt mij iets met ontsteking maar daar heb ik weinig verstand van dus ik hoop dat iemand mij kan helpen)
|
di aug 21, 2007 12:18 pm |
|
 |
|