HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo apr 06, 2025 4:00 pm

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Plat door de bocht 
Auteur Bericht
Rabin
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Plat door de bocht
Hey, ik had een klein vraagje. Als alles goed loopt schaf ik binnenkort zo'n prachtige Aprilia Rs 2006 aan. Maar nou had ik een vraagje, is het mogelijk om met deze plat door de bochten te gaan? En dan bedoel ik knietje over de grond :DD: Of wat moet ik aan deze brommer veranderen om dit wel te bereiken? ( ik ben er bewust van dat ik eerst moet leren beter te rijden, maar ik ga heel wat kilometers maken dus...).

Alvast bedankt voor de reactie,

Ruben :00/:

wo aug 08, 2007 12:31 am
Profiel
Raphaël
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Zoals je zelf al zegt: het is eerder een kwestie of jij dit kunt doen.
De brommer kan het gewoon, ze heten niet voor niets buikschuivers :P

wo aug 08, 2007 12:35 am
Profiel
aprilia sx50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
zou ik niet met die vee rubbers gaan probere.. met een beter setje banden kan het wel

wo aug 08, 2007 12:53 am
Profiel
Raphaël
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Dat ligt aan de banden inderdaad, niet aan de brommer ( :P ).

Setje Michellin Pilot Sports oid erop en je bent veilig :^^:

wo aug 08, 2007 1:02 am
Profiel
Rabin
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Haha, ja het zal me zeker gaan lukken. Maar ik ga echt niet na een week domme dingen proberen. Ik vind zelf de Pirelli Sport Demon wel mooie, en goede banden.
Maar jullie zeggen Michellin Pilot Sports. Wou zowiezo nog wat geld achterhouden voor een paar banden, aangezien ik toch pas in oktober 16 word. Heb echt geen trek om onderuit te gaan in de regen. Maar ik ken iemand die lukt het niet met een TZR om plat te gaan, dus wist niet of het dan wel met een Aprilia RS kon. Alhoewel deze natuurlijk wat '' extremer is'' zoals de jongens van Scootin dat zeggen. Maar welke banden adviseren jullie dus?

Groeten,

Ruben :D

wo aug 08, 2007 1:21 am
Profiel
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
kan met beide gewoon als je genoeg ervaring hebt. En inderdaad die sport demon bandjes zijn ook erg goed, rij ik ook altijd mee sinds mijn tzr en heb ze nu ook op mijn rs. Heb nu zo'n 35.000 km ervaring met sport demon en ben er erg over te spreken. Met knie aan de grond doe ik niet in de bochten, ga gewoon zo plat mogelijk door de bocht maar hou wel een beetje een veilige marge aan. Ik vind het erg zonde om onderuit te gaan als er iets in de bocht ligt. Ik denk wel dat het handig is om wat vermogen te hebben om bij het uitkomen van de bocht dmv. gas geven de brommer weer overeind te krijgen.

wo aug 08, 2007 10:18 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Midi RS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Klopt helemaal wat cebess zegt, om een kneedown te maken met de brommer is een stuk lastiger dan met een motorfiets, ditomdat je geen uitkomend vermogen hebt vergeleken een motor :^^: dus met een schakelbrommer moet je een scherpere bocht opzoeken dan met een motor, maar het is met elke schakel wel mogelijk hoor! ze doen het zelfs met stofzuigers :X:

wo aug 08, 2007 10:32 am
Profiel
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
rs uit 2006 is toch ook nog steeds het 2e model? dus niet het nieuwste...

nieuwste model rijdt hetzelfde als een gpr, en als ik eerlijk mag zijn: de indruk dat je ermee hard door de bocht kan heb je niet echt met die brommer...je zit gewoon te rechtop en je kan ook bijna niet aan je brommer hangen omdat je gewoon het gevoel heb dat je onderuit gaat....(kijk eens naar stresskip,die dacht dat het wel kon....)

de beste buikschuiver is gewoon een rs50 2e model, en dan kijk ik alleen op het gebied van rij-eigenschappen....je hebt het gevoel dat je 1 bent met je brommer en daar gaat het nou juist om....als je een keer door de bocht schuift is er bijna niks met je aan de hand omdat de brommer je gewoon ongeloofelijk goed beschermt....

dit is dan mijn ervaring....als je de brommer koopt in de vorm van sport...ja dan moet je die van 2003 kopen,daar kon ik naar 3 maanden al volgas mee door de bochten(bij wijs van spreke)....als het meer om hobby en looks gaat,hangt het totaal van jou smaak af... :^^:

...it´s not a game , it´s real...

wo aug 08, 2007 10:55 am
Profiel
floRiS50
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citaat:
de beste buikschuiver is gewoon een rs50 2e model, en dan kijk ik alleen op het gebied van rij-eigenschappen....

en mijnes dan? :{}: :P

wo aug 08, 2007 3:04 pm
Profiel
Rabin
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Oke, en wat moet ik verstaan dan onder het 2de model? Als ik misschien kan zorgen voor een stuk meer trekkracht.... Zou het dan beter gaan, om de bocht uit te accelereren? Wil in ieder gevaal geen 70cc erop. Tips voor meer trekkracht, ben nog wel nooby :!:

Alvast bedankt,

Ruben

wo aug 08, 2007 6:27 pm
Profiel
daantjuh
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
2de model zijn de rsjes met het ronde design van 99 tot 2005 geloofk O:-)

wo aug 08, 2007 6:29 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
racer
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
[quote="Rabin"]Oke, en wat moet ik verstaan dan onder het 2de model? Als ik misschien kan zorgen voor een stuk meer trekkracht.... Zou het dan beter gaan, om de bocht uit te accelereren? Wil in ieder gevaal geen 70cc erop. Tips voor meer trekkracht, ben nog wel nooby :!:

Alvast bedankt,

Ruben[/quote]

- RS 1ste model (1996 t/m 1998)
- RS 2de model (1999 t/m 2005)
- RS 3de model (2006 t/m nu)

en voor meer trekkracht raad ik je een snelle uitlaat aan grotere cabrateur en een kleiner tandwiel voor
uit mijn ervaringen dan yasuni hmr-2 20 mm cabr en vertanding 47-10

wo aug 08, 2007 6:34 pm
Profiel
Rabin
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja, wil eigenlijk als ik nieuwe onderdelen koop voor malossi gaan. Maar ik vind tot nu toe alleen een Malossi 26mm carb met een heel leuk prijskaartje eraan. Maar nou gaat de snelheid ook weer omhoog of niet? Wil eigenlijk alleen trekkracht. De uitlaat gewoon standaard ontgrenst, en voren ander vertanding. En dan zodra budget is, een malossi carb. Maar deze krijg je niet lichter als 26mm?

Groeten,

Ruben :D

vr aug 10, 2007 12:09 am
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
waarom mallosi carb ? iis waarschijnlijk gewoon een dellortho ofzo , heb je linkje ?

vr aug 10, 2007 12:20 am
Profiel
Rabin
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
http://www.opvoeren.nl/shop/onderdelen_res.asp?Merk=Aprilia&Type=RS50%202006&Afk=rs2006&Srt=carb&Srtn=Carburateurs

Dat is dus het linkje, staat er inderdaad al bij. Dus ze pakken gewoon een Dellorto Carb, doen ze een malossi powerfilter en spruitspuk bij, en dan vragen ze het dubbele :0o:?

vr aug 10, 2007 12:30 am
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende