Auteur |
Bericht |
Aprilia ErEs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 17, 2007 1:50 pm Berichten: 52 Woonplaats: harlingen
|
 RS gekocht, paar vraagjes
hallo,
Ik heb net een RS gekocht uit 2002( nastro azzuro rossi kleuren) en moet nog een paar probleempjes oplossen.
ten eerste: De kerel waarvan ik 'm kocht zij dat ie op mengsmering reed en de olietank was afgesloten. nu rookt het ding nogal erg en zie ik de leiding van de olietank wel het blok ingaan en het slangetje vanuit het blok naar het spruitstuk. hoe kan ik zien of ie aangesloten is of niet?
Ook heeft het schakel pedaal nogal veel speling, hij loopt tegen het frame aan, zit ook een hele schaafplek van het pedaal op het frame, het schakeld zo nogal zwaar. Ik heb ff gekeken maar kan niets vinden om 'm aantedrijen oid.
Dan, de toerenteller werkt niet, waar moet deze allemaal op zijn aangesloten? zit geen kabel in. alleen 3 draadjes zover ik kon zien.
bvd. Rinze
|
do jul 19, 2007 6:25 pm |
|
 |
THAI-fight
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 15, 2005 7:26 pm Berichten: 394 Woonplaats: ja
|
lucht in slangetje van de olie laten en dat je brommer starten alst lucht beweegt wordt ie dubbel gesmeerd....
schakelpedaal kan je met ringetjes ertussen goed bevestigen.....
toerenteller is voor zover ik weet wel degelijk door een kabel aangedreven.... 
_________________ met heroïne ga je heel hard achteruit,het is zelfs dodelijk...met brommer rijden ga je heel hard vooruit,alleen je betrekt er andere mensen bij...
...it´s not a game , it´s real...
|
do jul 19, 2007 6:29 pm |
|
 |
Aprilia ErEs
ApriliaForum Member
|
pokerface schreef: lucht in slangetje van de olie laten en dat je brommer starten alst lucht beweegt wordt ie dubbel gesmeerd.... schakelpedaal kan je met ringetjes ertussen goed bevestigen..... toerenteller is voor zover ik weet wel degelijk door een kabel aangedreven.... 
oke bedankt  , welk slangetje van de olie die naar spruitstuk?
ik weet wel dat de toerenteller met een kabel wordt aangedreven, maar die zit er niet in  , Ik zou alleen ff willen weten waar ik het andere uiteinde van de de kabel moet aansluiten.
En nog iets, er zit een slangetje boven de clinder die is afgesloten aan de rechterkant van boven gezien, waar kan deze voor dienen?
|
do jul 19, 2007 6:45 pm |
|
 |
THAI-fight
ApriliaForum Member
|
bedoel je niet die voor de overdruk van je radiator?
je moet idd het slangetje hebben van je oliepomp naar carb. toe...
_________________ met heroïne ga je heel hard achteruit,het is zelfs dodelijk...met brommer rijden ga je heel hard vooruit,alleen je betrekt er andere mensen bij...
|
do jul 19, 2007 6:52 pm |
|
 |
Aprilia ErEs
ApriliaForum Member
|
pokerface schreef: bedoel je niet die voor de overdruk van je radiator?
je moet idd het slangetje hebben van je oliepomp naar carb. toe...
zou kunnen..??,
iig heb ff wat lucht in het slangetje gelaten en dat ging idd bwegen/lopen
hij krijgt dus ook olie uit de olie tank  wat kan ik nu het beste doen? aftappen?
|
do jul 19, 2007 7:04 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
je rpm kabel moet naar je blok
koppelingskant
daar zie je een zwart stopje uitsteken met schroefdraad
do jul 19, 2007 7:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Is het schakelpookje misschien krom?
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
do jul 19, 2007 7:07 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
je rs is trouwens van 1999/2000 tenzij er een andere kappenset op gekomen is
do jul 19, 2007 7:13 pm |
Persoonlijk album
|
 |
koenrs
ApriliaForum Member
|
hoezo ik heb ook een rs uit 2003 met die kleuren
_________________ blazin
|
do jul 19, 2007 7:15 pm |
|
 |
THAI-fight
ApriliaForum Member
|
Aprilia ErEs schreef: pokerface schreef: bedoel je niet die voor de overdruk van je radiator?
je moet idd het slangetje hebben van je oliepomp naar carb. toe... zou kunnen..??, iig heb ff wat lucht in het slangetje gelaten en dat ging idd bwegen/lopen hij krijgt dus ook olie uit de olie tank  wat kan ik nu het beste doen? aftappen?
nou het kan niet echt kwaad om met mengsmering te rijden maar vanaf nu kan je beter 95 of 98 tanken...
wel even de olie in het reservoir checken...
|
do jul 19, 2007 7:22 pm |
|
 |
Aprilia ErEs
ApriliaForum Member
|
ik zag net wel dat er zo'n kabelhuis zit naast het slangetje dat naar het spruitstuk loopt waar geen kabel inzit, heeft dit er nog mee te maken?
vorige eigenaar zei dat ie uit 2002 kwam, mja kerel had er niet zoveel verstand van, kan net zo goed iets ouder zijn 
|
do jul 19, 2007 7:29 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
koenrs schreef: hoezo ik heb ook een rs uit 2003 met die kleuren
omdat ze die kappenset apart verkocht hebben nadat die rs in 1999/2000 standaard met die kappenset is uitgekomen
bende betweters
do jul 19, 2007 8:37 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Robb
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 10, 2006 9:27 pm Berichten: 779 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Spijkenisse
|
Citaat: vorige eigenaar zei dat ie uit 2002 kwam
Check ff 9e en 10e nummers van je framenummer, das gtal van je bouwjaar ( niet elke rs heeft t, dus miss jij ook niet )
Bij mij is dat 04 dus 2004
_________________ Mijn 'Motogp' rs ->
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=
|
do jul 19, 2007 9:48 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
neen, 10e cijfer of lekker moet je naar kijken.. Z='99 0=2000 1=2001 2=2002 etc staat trouwens ook onder je zadel op zon sticker op je subframe
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
do jul 19, 2007 10:06 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Aprilia ErEs
ApriliaForum Member
|
ik maak me niet zo druk om het bouwjaar,  ik wil eerst ff terug komen op me vraag van een paar posts naar boven, over de olietoevoer want als ik lucht in het slangetje doe gaat het wel lopen/bewegen. maar er zit geen kabel aan dat kabelhulsje naast de olietoevoer heeft deze er mee te maken
|
do jul 19, 2007 10:43 pm |
|
 |
|