Auteur |
Bericht |
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
 raar probleem met rv4 blokje..(witte rook)
hallo,
ik was vandaag nog even aan het rondrijden.. de brommer liep heerlijk.. een paar keer de 120 gehaald.. en op het laatst van de rit ineens begint men brommer hoge toeren te maken. maar de snelheid zakt totaal af..
dan schakel ik een paar keer terug en wil gasgeven.. maar de brommer kapt er mee.
er komt een heel erg vies stinkende dikke witte kwalm uit en ik kan hem bijna niet meer starten (slaat wel aan maar gaat ook direct weer uit.)
er komt ook olie uit deze nippel druipen:
kan iemand mij vertellen wat dit is en wat ik er aan kan doen om het op te lossen?
zo jul 15, 2007 6:49 pm |
Persoonlijk album
|
 |
capri
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 07, 2007 7:13 pm Berichten: 333 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw-Beijerland
|
witte rook duid er meestal op dat je koelvloeistof de cilinder in komt. Wat is dat voor nippel dan?
_________________ Aprilia RS50 onderdelen te koop
|
zo jul 15, 2007 6:53 pm |
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
er staat motor oil op.. mja.. vind beetje vreemd
zo jul 15, 2007 6:54 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 3:46 pm Berichten: 193 Woonplaats: Castricum
|
capri schreef: witte rook duid er meestal op dat je koelvloeistof de cilinder in komt. Wat is dat voor nippel dan?
Denk het niet, als de koelvloeistof in de cilinder komt dan start hij ook niet meer..
_________________ De mensen die zeggen hun brommer 100% onder controle te hebben, dat zijn van die sukkels die niet hard genoeg rijden.
|
zo jul 15, 2007 6:55 pm |
|
 |
capri
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 07, 2007 7:13 pm Berichten: 333 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw-Beijerland
|
hoeveel olie heb je er dan in zitten? En leg is uit:
. en op het laatst van de rit ineens begint men brommer hoge toeren te maken. maar de snelheid zakt totaal af..
meer toeren, maar minder snelheid?
|
zo jul 15, 2007 6:55 pm |
|
 |
capri
ApriliaForum Member
|
Trinity schreef: capri schreef: witte rook duid er meestal op dat je koelvloeistof de cilinder in komt. Wat is dat voor nippel dan? Denk het niet, als de koelvloeistof in de cilinder komt dan start hij ook niet meer..
ehm jawel, dan gaat ie wit roken.
|
zo jul 15, 2007 6:57 pm |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
|
Gekeken naar hoeveelheid benzine? als hij geen benzine meer krijgt lopen je toeren ineens flink hoog op en zakt daarna met als gevolg dat hij uitvalt...
_________________ De mensen die zeggen hun brommer 100% onder controle te hebben, dat zijn van die sukkels die niet hard genoeg rijden.
|
zo jul 15, 2007 6:57 pm |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
|
capri schreef: Trinity schreef: capri schreef: witte rook duid er meestal op dat je koelvloeistof de cilinder in komt. Wat is dat voor nippel dan? Denk het niet, als de koelvloeistof in de cilinder komt dan start hij ook niet meer.. ehm jawel, dan gaat ie wit roken.
Ja hij gaat wit roken, maar als er echt een grote hoeveelheid koelvloeistof inkomt dan start hij helemaal niet meer.. Maar aangezien hij wel start en daarna uitvalt misschien beginnende lekkage.
|
zo jul 15, 2007 6:59 pm |
|
 |
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
Trinity schreef: Gekeken naar hoeveelheid benzine? als hij geen benzine meer krijgt lopen je toeren ineens flink hoog op en zakt daarna met als gevolg dat hij uitvalt... dan weet ik niet wat jij hebt maar als je haast geen benizne krijgt lopen de toeren echt niet op  maar ik denk dat die KVS verbrand
|
zo jul 15, 2007 7:19 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
|
gezien de geur lijkt het me dan ook de kvs..
hoe kan ik dit oplossen dan?
zo jul 15, 2007 7:22 pm |
Persoonlijk album
|
 |
capri
ApriliaForum Member
|
een nieuwe pakking en goed schoonmaken is vaak voldoende. Dus dan moet je even de kop er af halen. Dat stelt niet zo veel voor en kan je makkelijk zelf doen.
|
zo jul 15, 2007 7:22 pm |
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
|
dus ffkes cilinder eraf halen enzo is al voldoende.. das mooi das zo gepiept.. kheb nog wel een pakkingsetje liggen..
ik dacht zelf omdat het uit die nippel daar stroomde dat ik dan hele versnellingsbak enzo alles uitmekaar moest halen.. en van versnellingsbak hek geen verstand:P
zo jul 15, 2007 7:53 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
hoe ziet de olie eruit die uit die nippel komt want dat mag niet
als ze grijs is, dan zit er water in je blok
zo jul 15, 2007 8:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
idd, waterpompkeerring kon wel eens stuk wezen 
|
zo jul 15, 2007 8:12 pm |
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
|
niet grijs. maar doorzichtige vloeistof uit die nippel.
zo jul 15, 2007 8:18 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|