Auteur |
Bericht |
ScareMercy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 01, 2007 9:32 am Berichten: 258 Woonplaats: Siebengewald
|
 Koppelingsprobleem
Hey!
Ik heb een Am6 blokje overgekocht van Roman S. van het forum, dit heb ik onder mijn Af1 Futura gebouwd. Had vandaag alles in elkaar zitten, dus wou hem wel ff laten proefdraaien, nu blijkt dat of:
- Ik hem niet in de versnelling krijg
- De koppeling niet koppelt
Het enige dat ik veranderd heb is dat ik ringetjes onder de veren heb geplaatst.
Aangezien ik nog geen startmotor heb moet ik hem aanlopen. Maar, als ik denk dat ik hem in een versnelling heb staan, aan ga lopen met de koppeling in en dan de koppeling rustig loslaat, gebeurt en niks :S ik kan hem net zo vrolijk vooruit duwen als eerst, en er reageert ook niets :S
iemand een idee waar het aan kan liggen? je voelt en hoort hem btw wel een soort van klikken als ik aan de versnellingshendel trek.
Mvg Maikel
|
do jul 05, 2007 5:09 am |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
als je motor niet draait, kan je dan door de versnellingen heen gaan?
en als je wil weten wat er aan de koppeling scheelt, haal je carterdeksel er eens af en kijk of het huis en het hart zonder de platen los van elkaar draaien en of de platen van elkaar komen als je ontkoppelt
do jul 05, 2007 7:56 am |
Persoonlijk album
|
 |
ScareMercy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 01, 2007 9:32 am Berichten: 258 Woonplaats: Siebengewald
|
volgens mij schakelt hij niet, hij voelt raar aan tijdens schakelen, lijkt soms alsof hij hem wel pakt, maar dan gebeurt er toch niks. ook kan ik niet doorschakelen, daarmee bedoel ik dat als ik hem naar onder duw (1) daarna naar boven (2) weer naar boven dan gebeurt er niks.. en dan schakel ik weer terug en probeer het opnieuw, kom ik maar tot de 1 ofzo, allemaal heel vaag.. want hij klikt wel, maar pakt op 1 of andere manier niet
ik heb btw ook al geprobeerd om te schakelen terwijl ik aan mijn vliegwiel draaide, wilde ook niet echt lukken, ook heb ik voordat ik het motortje gemonteerd heb geprobeerd te schakelen, is me maar 1 keer gelukt ofzo :S
|
do jul 05, 2007 3:54 pm |
|
 |
appache10
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 29, 2007 10:13 am Berichten: 21 Woonplaats: Silly
|
heb zelfde probleem
en nog geen oplossing gevonde
daarmee heb ik een werkplaatshandboek voor am6
en ga zo is zien wa er mis is, als ik het tenmiste zie 
|
do jul 05, 2007 7:49 pm |
|
 |
capri
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 07, 2007 7:13 pm Berichten: 333 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw-Beijerland
|
is het niet zo dat je de andere kant op moet schakelen als je een AM6 blok onder je AF1 hebt gelegt? Dat je dus omhoog alleen in de 1 kan schakelen en dat het daarom niet lukt?
_________________ Aprilia RS50 onderdelen te koop
|
do jul 05, 2007 7:51 pm |
|
 |
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm Berichten: 830 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Blaricum
|
ik had het ook, ik had ringetjes bij mn veertjes gedaan, doe alles weer terug, en hij koppelde niet, moet je ff alle plate eraf hale en er weer opzette, toen ik dat deed koppelde hij wel...
_________________ als iedereen aan zichzelf denkt word aan iedereen gedacht.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
|
do jul 05, 2007 7:53 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm Berichten: 830 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Blaricum
|
ik had het ook, ik had ringetjes bij mn veertjes gedaan, doe alles weer terug, en hij koppelde niet, moet je ff alle plate eraf hale en er weer opzette, toen ik dat deed koppelde hij wel...
|
do jul 05, 2007 7:53 pm |
Persoonlijk album
|
 |
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
voel je hem in de versnelling tikken. zo niet dan zit denk ik je bak niet goed in elkaar. kun je hem wel in de versnelling trappen maar gebeurt er niks is het waarschijnlijk de koppeling die blijft hangen
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
do jul 05, 2007 8:50 pm |
|
 |
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
|
kzou eerst probere je plate eraf hale en opnieuw derop doen, ik had het ook...
|
do jul 05, 2007 10:39 pm |
Persoonlijk album
|
 |
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
gaan rennen met dat ding, en dan flink "trappen" (niet zo hard dat je de zooi stuk maakt uiteraard) op je pook. als hij hem dan niet pakt, denk ik dat er intern wat gaande is. of je hebt je koppeling een slag gedraait waardoor hij de platen niet eens raakt.
Gr. Steven
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
do jul 05, 2007 10:54 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
|
 probeer nou maar eerst die plate, ik weet bijna zeker dat ze er verkeerd op zitte, dan koppelt ie niet en dan heeft dat allemaal ook geen zin omdat je versnellingsbak natuurlijk nie is aangekoppeld... dat klikken is dat ie wel in de versnelling valt maar hij zit niet gekoppeld aan de motor dus kan je hm ook nie aanrenne, moet je dus ff platen er weer afhalen, erop doen, en ff zonder deksel stukje lope(of gwoon aan het wiel draaien) in zn 1 en kijke of ie is gekoppeld, (nie starte natuurlijk) anders heb je het zo weer en dan moet je hm weer slope
|
do jul 05, 2007 10:56 pm |
Persoonlijk album
|
 |
ScareMercy
ApriliaForum Member
|
platen zelf kunnen niet verkeerd zitten, toch? maar als ik die deksel verdraai waar de koppelingsplaten onder zitten dan draai ik hem dus fout, of hoe moet ik dat zien? ik haal morgen zowiezo eerst mijn koppeling uit elkaar, en dan probeer ik het nog wel een keer.. (btw, koppeling krijg je toch alleen maar uit elkaar met luchttol? zo ja, dan is dat redelijk balen, want die heb ik hier op het moment niet liggen) anders leen ik morgen van een maat ff een startmotor en probeer hem te starten en dan te schakelen 
|
vr jul 06, 2007 12:28 am |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
platen moeten er normaal in mercedes ster vorm in (de metalen platen hé)
dus je platen eruit halen en weer insteken gaat niets uitmaken
misschien dat je platen wat aan elkaar plakken, laat de motor anders eens lopen in stationair, en probeer dan de bak eens (rustig doen hé)
vr jul 06, 2007 7:26 am |
Persoonlijk album
|
 |
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
|
thomasrs50 schreef: dus je platen eruit halen en weer insteken gaat niets uitmaken
)
bij mij dus wel, ik heb het ook wel eens van iemand anders gehoord, dan doe je de platen erop, en zet je alles goed vast, en dan koppelt ie niet maar blijft ie ontkoppelt, moet je ff alles eraf halen in andere positie doen(wel mercedes ster) dan doet ie het als het goed is wel, en je kan het gwoon los make goede ster schroevendraaier, tis makkelijk als je dan een steeksleutel op de middelste bout doet en laat steken achter je rem pookje, dan kan je makkelijker draaien
|
vr jul 06, 2007 10:53 am |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
ja kan wel dan heb je het gewoon verkeerd in elkaar zitten. Eigenlijk zie je dat wel, dan steekt de bovenste plaat/deksel te ver naar buiten. Dan koppeling pakt dan nooit van z'n leven. Dus effe nakijken, moet het voor 99% zijn.
|
vr jul 06, 2007 7:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|