Auteur |
Bericht |
RSpowerobdam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 14, 2006 6:15 pm Berichten: 49 Woonplaats: obdam
|
 achterwiel doet vaag
wat is dit? af en toe als ik rij dan lijkt het net af langzamerhand me achterwiel stil komt te staan(beetje vaag om uit te leggen) maar dan zet ik hem stil en in z'n neutraal en dan krijg ik hem bijna niet voor of achteruit en ff later ken ik er gewoon weer mee rijden.
_________________ Gp1 is de shit!!
|
do mei 24, 2007 4:40 pm |
|
 |
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
blijven je remblokjes hangen ??
zo ja , ff los halen , en schoonmaken
of je oliepeil te laag van achterrem
_________________ Hola , Como Estas ?
|
do mei 24, 2007 4:43 pm |
|
 |
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
Wiellagers even vervangen. Nog voor je op je plaat gaat 
|
do mei 24, 2007 5:14 pm |
|
 |
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm Berichten: 273 Woonplaats: Gealemuun
|
je remblokjes zitten waarschijnlijk niet helemaal goed.
hier heb ik ook heel erg vaak last van gehad. heb het niet kunnen verhelpen, want voordat ik dr echt mee bezig wilde gaan lag hij al in de prak dus
doordat ze aanlopen warmen ze gigantisch op. gevolg is dat ze uitzetten en afremmen.
als je dan ff niet rijd koelen ze weer af, en kun je weer ff gewoon rijden.
di mei 29, 2007 8:29 pm |
|
 |
Leviathan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 8:21 pm Berichten: 329 Woonplaats: Oudenbosch
|
danlen schreef: blijven je remblokjes hangen ?? zo ja , ff los halen , en schoonmaken  of je oliepeil te laag van achterrem idd zal die olie wel veel mensen kijken daar niet naar om mja ken levensgevaarlijk zijn als je bv met je voorrem remt en hij blijft vollop de rem hangen doordat hij niet meer los laat daar ga je dan 26x over zn kop 
_________________ Niets
|
wo mei 30, 2007 1:08 am |
|
 |
RS-Jurrien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm Berichten: 490 Afbeeldingen: 13 Woonplaats: Huizen
|
denk eerder dat ze lagers het zijn..
_________________ RS50 - Melandri 2001 - # 33
___________________ Golf III GTI 8V
wo mei 30, 2007 12:21 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Waneer heb je voor het laatst je remvloeistof vervangen? je weet dat je dat normaal 1 keer per jaar moet doen, In iedergeval moet je controleren of de remvloeistof nog wel mooi helder is, isdit niet het geval zit er waarschijnlijk vocht in, als je dan een paar keer remt word je remvloistof war en gaat het vocht wat er in zit uitzetten door de warmte waardoor je rem er op blijft hangen en den vervolgensdoor de hitte die van de vrijving af komt de vloeistof nog warmer word waardoor het vocht nog meer gaat uitzetten tot dat je rem blokeert, als je dan stopt en ff een minuutje of zo wacht tot het een beetje afgekoelt is komt je rem weer los.
Soms kan het door het aanlopen van de rem de vloeistof via de rembloken en de zuigers zo heet worden dat het vocht gaat koken in de remvloeistof gaat koken en dan krijg je luchtbellen in de vloeistof waardoor je nadat de vloeistof weer is afgekoelt geen remdruk maar hebt, of altans een heel stuk minder.
|
do mei 31, 2007 2:36 am |
Persoonlijk album
|
 |
RS-Jurrien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm Berichten: 490 Afbeeldingen: 13 Woonplaats: Huizen
|
ik zou even je achterwiel er uit halen en kijken of het je lagers zijn 
_________________ RS50 - Melandri 2001 - # 33
___________________ Golf III GTI 8V
do mei 31, 2007 1:03 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RSpowerobdam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 14, 2006 6:15 pm Berichten: 49 Woonplaats: obdam
|
hoe kan ik zien of het me lagers zijn?
_________________ Gp1 is de shit!!
|
do jun 28, 2007 6:27 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
even je brom op de standaard en het voorwiel trekken (zodat het achterwiel los van de grond komt) en dan ff tegen je achterwiel aan tikken, als er speling op zit zijn je lagers gaar
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
do jun 28, 2007 6:30 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|