Auteur |
Bericht |
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
 schakelen
hey,
ik heb nu net me brommer terug, na 2.5 weken ofzo?
nu rij ik erop, en het gaat ******
het probleem: als ik rij, heeft die telkens niet genoeg vermogen om weg te rijden enzo, dus > oplossing ontgrensen,
het volgende kl*te probleem: als ik bijv stil sta voor een stoplicht, en ik doe me koppeling in, en trap naar benede naar benede naar benede enz enz,
sta ik alsnog in se 2 ofzo voor het stoplicht, en als ik dan gas geef en me koppeling los laat, valt die uit omdat die in versnelling staat,
is mijn koppelings bak kapot of me koppelings platen of alle versnellings dinge
of doe ik gewoon wat verkeerds?
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
wo jun 20, 2007 2:09 pm |
|
 |
Taferel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: IJmuiden
|
gewoon meer gas geven? Ik rijd uitstilstand meestal weg met 8.000 toeren, miss geef je te weinig gas
_________________ (-) Aprilia 4-Life (-)
Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884
|
wo jun 20, 2007 2:28 pm |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 3:46 pm Berichten: 193 Woonplaats: Castricum
|
Inderdaad, het verschilt heel erg per brommer. Zelfs als je motorisch dingen verandert. Ik trok eerst super makkelijk weg, gewoon in lage toeren heerlijk. Nu heb ik laatst nieuwe tandwielen en ketting, nou ik moet me toch potje gas bij geven. Is heel erg wennen, ik zou gewoon een keer op een recht stuk gaan oefenen als ik jou was 
_________________ De mensen die zeggen hun brommer 100% onder controle te hebben, dat zijn van die sukkels die niet hard genoeg rijden.
|
wo jun 20, 2007 2:33 pm |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
|
Taferel schreef: gewoon meer gas geven? Ik rijd uitstilstand meestal weg met 8.000 toeren, miss geef je te weinig gas
Is 8000 niet beetje heel veel? 
_________________ De mensen die zeggen hun brommer 100% onder controle te hebben, dat zijn van die sukkels die niet hard genoeg rijden.
|
wo jun 20, 2007 2:34 pm |
|
 |
Taferel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: IJmuiden
|
Trinity schreef: Taferel schreef: gewoon meer gas geven? Ik rijd uitstilstand meestal weg met 8.000 toeren, miss geef je te weinig gas Is 8000 niet beetje heel veel? 
bij 4000 ofzo heb mijne amper kracht dus tja, hij trekt dan ook wel redelijk snel op bij 8000 or maja 
|
wo jun 20, 2007 2:36 pm |
|
 |
Trinity
ApriliaForum Member
|
Hmm oke, naja lijkt me alleen beetje klote voor je blok als hij helemaal koud is 
|
wo jun 20, 2007 2:37 pm |
|
 |
Taferel
ApriliaForum Member
|
Trinity schreef: Hmm oke, naja lijkt me alleen beetje klote voor je blok als hij helemaal koud is 
ja s'ochtends trek ik wel gewoon rustig op or enzo, 
|
wo jun 20, 2007 2:39 pm |
|
 |
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Jobra schreef: hey, ik heb nu net me brommer terug, na 2.5 weken ofzo? nu rij ik erop, en het gaat ****** het probleem: als ik rij, heeft die telkens niet genoeg vermogen om weg te rijden enzo, dus > oplossing ontgrensen, het volgende kl*te probleem: als ik bijv stil sta voor een stoplicht, en ik doe me koppeling in, en trap naar benede naar benede naar benede enz enz, sta ik alsnog in se 2 ofzo voor het stoplicht, en als ik dan gas geef en me koppeling los laat, valt die uit omdat die in versnelling staat, is mijn koppelings bak kapot of me koppelings platen of alle versnellings dinge of doe ik gewoon wat verkeerds?
Trap naar benede benede benede en benede???? Ga jij van zijn 6 / 5 stil staan voor een stop licht en dan pas als je stil staat terug schakelen??? Dan snap jij het schakelen niet helemaal hoor, das niet al te best voor je bak 
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
wo jun 20, 2007 2:40 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Taferel
ApriliaForum Member
|
je moet geleidelijk terug schakelen, niet pas op het laatst als je stiltaat he 
|
wo jun 20, 2007 2:47 pm |
|
 |
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Ja dat doet hij geloof ik 
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
wo jun 20, 2007 2:48 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs-w
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 30, 2006 6:11 pm Berichten: 650 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: ijmuiden
|
ja als je stilstaat en dan pas terug schakeld gaat zkr neit lukken
gewoon doen wat de rest al zei.
ik trek met 9/10k toeren weg ofzo als die warm is en ik lkkr sportief bezig ben 
_________________ mijn rsje http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4327
|
wo jun 20, 2007 2:51 pm |
|
 |
aprilia kevin
ApriliaForum Member
|
Ja dan heb je de perfecte start
bij koud motortje lekker bij 5 / 6k schakelen, misschien 2 a 3 minuutjes en dan kan je rustig aan wat meer gas geven, en als die tegen de rand van het blauwe loopt / aan het einde komt van het blauwe kan je goed gas geven ja
Maar als jij dat doet Jobra, moet je tijdens het rijden terug schakelen en als je tot stilstand in je vrij tikken, daar heb je geen neutraal lampje voor nodig, want dat komt vanzelf... Maar oefen daarmee, want weet niet of je misschien je motor rijbewijs gaat halen maar als je dan praktijk doet en je zelf dat hebt aangeleerd, ga je finaal onderuit 
|
wo jun 20, 2007 2:55 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
|
jongens jongens jongens, jullie snappen het verkeerd wat ik bedoel
mijn schakele:
ik rij recht stuk, in ze 5.
dan bocht, ik doe:
gas los
koppeling in
terug in se 4
even uitlaten lopen tot lagere toeren (koppeling nog vast)
dan terug in se 3
dan koppeling in de bocht geleideljk los, en dan weer gas geven
wat mensen zeggen wat ik moet doen is:
rijden in se 5
dan voor bocht, koppeling in, schakel naar benede(4) koppeling los, uit late draaie,
koppeling in, schakel naar benede (3) koppeling los, uit late draaie en bocht neme..
.. welke van deze 2 moet nou?
en mijn neutraal is dood,
als ik dus ergens kom, (ALS he) en hij staat in ze 1, sta ik 5 minute te zoeke naar me VRIJ, want hij slaat em telkens over en gaat in ze 2,..
|
wo jun 20, 2007 3:25 pm |
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
|
dan het volgende probleem:
als mijn schakele goed is, dan is er iets mis met mijn versnellings bak, want als ik dat doe
komt hij niet lager als ze 3,
in ze 6/5/4/ tot 3 gaat hij perfect van wat ik doe, maar lager niet..
ik doe zeker wat fout
|
wo jun 20, 2007 3:30 pm |
|
 |
Robb
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 10, 2006 9:27 pm Berichten: 779 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Spijkenisse
|
Bij mij gaat z'n vrij ook nogal kut, maar dan moet je gwoon wat gas erbij geven terwijl je je koppeling in hebt gdrukt, dan kan ik hem iig wel btr in z'n vrij zetten.
_________________ Mijn 'Motogp' rs ->
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=
|
wo jun 20, 2007 3:30 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|