Auteur |
Bericht |
zeno
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 2:37 pm Berichten: 97 Woonplaats: Bunnik
|
 vliegwiel problemen
Ik ben op mijn RS bezig met het vervangen van de krukas, dus ik samen met motortechniek studerende vriend het blok eraf gehaald, koppeling en alles eraf, het hele verhaal, en toen liep ik vast:
het vliegviel zit muur en muur vast. Het is niet alleen een heel klein klote-maatje vliegwieltrekker maar het zit ook muurvast. Brommerhandelaar hier in zeist heeft er 3 vliegwielttrekkers op stukgedraaid.
Aan de andere kant heb ik die moer die op die 2 tandwielen op deze foto zit eraf gehaald, maar nu zitten die 2 tandwielen ook muurvast. Krijg ze er ook met zo'n poulietrekker die eromheen grijp er niet af.
wie weet hoe ik nu verder moet? lijkt me toch stug dat ik t maar weer in elkaar moet zetten en het hele verhaal niet door kan gaan, heb al voor honderden euro's onderdelen klaarliggen :v
|
wo maart 07, 2007 10:06 am |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
sja, sommige vliegwielen hebben een andere draad dan andere, hoewel ze verder niet verschillen
normaal kan je het vliegwiel er met een goede vliegwieltrekker gewoon afhalen hoor, dus ik zou zeggen, probeer het nog eens en haal die rondel aan de vliegwielkant er wel af hé
die 2 tandwielen aan de andere kant komen we los eens je blok open is, gewoon op de kruk tikken met een hamer
suc6
wo maart 07, 2007 11:12 am |
Persoonlijk album
|
 |
zeno
ApriliaForum Member
|
Citaat: sja, sommige vliegwielen hebben een andere draad dan andere, hoewel ze verder niet verschillen
normaal kan je het vliegwiel er met een goede vliegwieltrekker gewoon afhalen hoor, dus ik zou zeggen, probeer het nog eens en haal die rondel aan de vliegwielkant er wel af hé
die 2 tandwielen aan de andere kant komen we los eens je blok open is, gewoon op de kruk tikken met een hamer suc6
wat bedoel je precies met die rondel? ik heb gewoon die moer eraf gedraaid..
|
wo maart 07, 2007 3:27 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
bij sommige vliegwielen ligt er nog een ring achter (tussen moer en vliegwiel zelf), opzich maakt dat niet uit, maar dan kan je de vliegwieltrekker nog iets verder draaien
doe er ook wat kruipolie op, ik snap ook niet hoe die trekkers stuk kunnen gaan
bedoel je dan de middelste bout? of de schroefdraad? zorg er gwn voor dat hij ver genoeg op de kruk zit
edit; kruk = vliegwiel hé
Laatst bijgewerkt door *Thomas* op wo maart 07, 2007 4:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo maart 07, 2007 3:37 pm |
Persoonlijk album
|
 |
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
thomasrs50 schreef: bij sommige vliegwielen ligt er nog een ring achter (tussen moer en vliegwiel zelf), opzich maakt dat niet uit, maar dan kan je de vliegwieltrekker nog iets verder draaien
doe er ook wat kruipolie op, ik snap ook niet hoe die trekkers stuk kunnen gaan
bedoel je dan de middelste bout? of de schroefdraad? zorg er gwn voor dat hij ver genoeg op de kruk zit
ik gok op het schroefdraad wat je in het vliegwiel draait.
Had het probleem ook met me tzr,
hoefde daar gelukkig het vliegwiel er niet perse af te hebben, met een andere cdi was het al opgelost, maarja.
Ook 3 trekkers op kapot gedraaid.. 
_________________ BLAAT
|
wo maart 07, 2007 3:59 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
nja, kruipolie erin en blijven proberen zou ik zeggen
wo maart 07, 2007 4:01 pm |
Persoonlijk album
|
 |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Die andere tandwielen, had ik met een tang met gebogen bek, bovenste eraf gelepelt en dan ging de onderste ook makkelijk. Wat betrefd tandwiel, je kan er ook altijd nog schroevendraaiers tussenslaan en dan op tikken met hamer en hopen datie los schrikt. Heb ik wel eens gedaan maar is niet bevorderlijk voor je carter  . Maargoed, je moet wat als je boos bent / t niet lukt 
_________________ Thom'z BeunBaas
|
wo maart 07, 2007 4:05 pm |
|
 |
Broeder Abraham
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 19, 2006 9:02 pm Berichten: 24 Woonplaats: St-jansklooster
|
onder spanning zetten en dan met de moer er op op de kruk as slaan.. Met een dikke hamer een paar beste tikken zodat hij even schrikt.. dan komt hij vaak wel los.. Suc6 
|
wo maart 07, 2007 5:55 pm |
|
 |
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
Doet die vent die die 3 dingen erop heeft stukgedraaid het wel met de luchttol? want dit scheelt heel veel!
|
wo maart 07, 2007 6:07 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
nja, ik doe vliegwieltrekker meestal ook gewoon met 2 sleutels hoor
maar idd, luchttol is volgens mij DE oplossing
wo maart 07, 2007 6:12 pm |
Persoonlijk album
|
 |
zeno
ApriliaForum Member
|
nee gebeurde niet mer luchttol,
gewoon vliegwieltrekker eropdraiien zo ver als je hem kreeg met de hand daarna met hamer doorgetikt maar zo draaide hij dus 3 trekkers kapot
ik heb nu ff wat meppen gegeven op de krukas aan de andere kant vh blok (koppelings kant, had natuurlijk wel moer op gedraait ja) maar kom niet echt verder nee
gooi er nu kruipolie tussen, en ga het even voorzichtig proberen met die schroevendraiiers
|
wo maart 07, 2007 7:57 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
aan de koppelingskant moet je niet meppen :s
ga naar de bromboer haal je vliegwiel er met luchttol af en je koppelingshuis ook
anders loopt het fout
Laatst bijgewerkt door *Thomas* op wo maart 07, 2007 8:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo maart 07, 2007 7:59 pm |
Persoonlijk album
|
 |
zeno
ApriliaForum Member
|
Citaat: aan de koppelingskant moet je niet meppen :s
ga naar de bromboer haal je vliegwielmoer er met luchttol af en je koppelingshuis ook
anders loopt het fout
volgens mij is er iets onduidelijk
koppelingskant is verder helemaal leeg zoals je op de foto kan zien, koppeling en alles is er helemaal af
en vliegwielmoer is er ook al lang of, net als op de foto, die moer zat niet zo vast maar t vliegwiel zelf is er niet af te krijgen
|
wo maart 07, 2007 8:16 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
ik bedoelde vliegwiel, sorry, het is me dagje niet
gewoon naar de bromboer, vliegwiel eraf met de luchttol en dan carters splitsen
en dan pas begin je te beunen met de kruk, die komt er dan makkelijker uit omdat je speling kan creeren
wo maart 07, 2007 8:19 pm |
Persoonlijk album
|
 |
zeno
ApriliaForum Member
|
sorry heb weinig ervaring met dit soort dingen verder,
maar hoe werkt dat dan met die luchttol?
bromboer zei nar 3 trekkers dat hij het verder ook niet wist
|
wo maart 07, 2007 8:23 pm |
|
 |
|