Auteur |
Bericht |
qengelberts
ApriliaForum Member
|
 Volgens de RDW:Importeren of type goedkeuringsnummer vinden?
Vandaag reactie gehad van de RDW.
Aprilia Amigo Clubman moet hoogstwaarschijnlijk voor een keuring.
Misschien dat iemand mij kan vertellen waar ik het goedkeuringsnummer van deze scooter kan vinden of mij meer informatie kan geven omtrent het framenummer en zo:
Dit heb ik weten te vinden maar volgens de RDW kunnen ze hier niet zo mee mee en kunnen ze niet bepalen in welke groep die valt en of welke typegoedkeuring hier bij hoort?
Dus wie weet het typegoedkeuringsnummer en kan mij de locatie vertellen.
Of anders wie weet welke stappen ik nu verder kan ondernemen?
DGM 53510 EST 03 0M
HR 07112467
Aprilia HR
Al vast bedankt voor de genomen moeite.
|
zo dec 24, 2006 3:33 am |
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
meestal zit het bij scooters ter hoogte van het balhoofd... je zal hoogswaarschijnlijk de voorkap moeten demonteren om het balhoofd te kunnen zien !
voor het goedkeurings nummer moet een (E) of een (NL) staan, maar dan in een cirkel zeg maar 
|
zo dec 24, 2006 4:28 am |
|
 |
qengelberts
ApriliaForum Member
|
Hoe kom ik daar het makkelijkste bij deze scooter bij?
|
zo dec 24, 2006 2:16 pm |
|
 |
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
[YRT] schreef: ... je zal hoogswaarschijnlijk de voorkap moeten demonteren om het balhoofd te kunnen zien !
Hint 
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
zo dec 24, 2006 4:35 pm |
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
qengelberts schreef: Hoe kom ik daar het makkelijkste bij deze scooter bij?
men pakt een schroevendraaier....
en je draait alle boutjes los waar de voorkap mee vast zit !
let er wel op dat er bij SCOOTERS meestal de kappen om diverse vage wijze geklikt zitten (dus het is helaas niet zo dat de voorkap eraf valt nadat je de schroeven eruit gedraait hebt)
|
zo dec 24, 2006 7:09 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
effe een vraagje: is die brommer wel via het normale legale circuit verkocht in nederland?
Zo ja dan zal er inderdaad dat nummer in moeten staan.
Zo nee dan moet je op zoek naar iemand met exact dezelfde brommer en model enz. en vragen wat dat nummer is. Dan mep je die zooi gewoon in je frame en klaar.
|
ma dec 25, 2006 12:04 pm |
Persoonlijk album
|
 |
qengelberts
ApriliaForum Member
|

De scooter is bij nieuw bij een aprilia dealer in Alkmaar gekocht. Deze zaak is jaren failliet. Het probleem wat zich nu voor doet is dat ik bij de zaak waar ik de scooter in onderhoud heb een schouwing heb laten uitvoeren. Deze zaak heeft compleet foute gegevens opgegeven naar de RDW toe. Gevolg RDW meld dat deze scooter geen goedkeuringstype heeft enzo. Deze gegevens heb ik nu zelf als particulier zitten opzoeken alleen het goedkeuringsnummer kan ik dus totaal niet vinden. (Moet er wel bij vermelden dat ik ook niet al te veel kennis van deze materie heb. Of te wel ik heb al mijn informatie verzameld door van alles en nog wat los te halen maar vind het nog al een vreemde gang van de RDW worden. Want importeren... dat kan ik denk ik wel op duim schrijven want Aprilia NL heeft geen gegevens meer van deze scooter zeggen ze. Enige wat ze mij zeggen is dat het een oude notatie van het frame nummer is... Terwijl ik deze notatie volgens mij ook op recentere scooter heb gevonden. A fijn ik begin inmiddels er een hardhoofd in te krijgen dat scooterzaken ook niet precies het fijne er van weten. Kort gezegt:
Ik moet dus nu een goedkeuringsnummer gaan vinden die dus letterlijk overal kan staan... A fijn ik ga proberen de voorkap er af te halen... iemand nog een ander idee?
|
ma dec 25, 2006 8:54 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
nummer staat normaal gesproken gewoon in de buurt van je framenummer. In welk jaar is die scooter verkocht eigenlijk?
|
ma dec 25, 2006 10:59 pm |
Persoonlijk album
|
 |
qengelberts
ApriliaForum Member
|
Ik vermoed dat de scooter zo rond 1995/1996 is verkocht. Maar ik ben dus niet de eerste eigenaar.
|
di dec 26, 2006 12:27 am |
|
 |
qengelberts
ApriliaForum Member
|
Frame van de scooter kwam uit spanje... ben aan het overzetten geweest.
|
zo jul 15, 2007 4:33 pm |
|
 |
|