Auteur |
Bericht |
Tjerk
Administrator
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 5:50 pm Berichten: 886 Woonplaats: Hardegarijp
|
 Van vrij na één soms klapt hij uit.
Als ik mijn rs net heb gestart en ik hem in de één wil schakelen klapt hij heel soms uit.
Daarnaast heb ik soms als ik aan het rijden ben ik naar een hogere versnelling schakel hij in eens in de vrijetoeren schiet en vervolgens nog een zet achter na moet hebben.
Iemand die dit ook gehad heeft?
Het gebeurd niet vaak maar die keren dat het gebeurd vind ik vervelend.
|
ma nov 06, 2006 10:47 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Je motor is nog koud, dus valt hij uit. Je koppeling kan ook wat blijven kleven als hij koud is, daardoor dan die klap.
Dat uit de versnelling schieten is vrij normaal bij een Minarelli blok. Tussen de 5 en 6 zit ook en soort vrijstand waar je even wat harder moet trappen.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
ma nov 06, 2006 10:51 pm |
Persoonlijk album
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
kwaaltje van minarelli blokken harder trappen bij het schakelen
wat je kan doen is even je blok olie verversen ! willen ze ook welleens soepeler van schakelen
of je moet een kromme schakelvork hebben..... maar dan zal je het blok moeten reviseren 
|
ma nov 06, 2006 10:52 pm |
|
 |
jasper
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 08, 2006 4:19 pm Berichten: 691 Woonplaats: Moordrecht
|
ja idd als je net gestart hebt moet je hem ff 30 sec gewoon laten lopen en dan als je hem in zen 1 wilt zetten een beetje vooruit rijden.
Ik heb het ook maar dan valt ie niet uit en ik zou als ik jou was iig je blokolie verversen.
_________________ Aprilia rs 50 Tetsuya Harada te koop.
|
ma nov 06, 2006 10:56 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Olie verversen hielp bij mij bij de TZR inderdaad ook een beetje, maar het blijft gewoon een beetje doortrappen.
Maar het kan zijn dat je straks in de zomer geen last meer hebt van dat uitvallen (stomme temperatuur...  ).
(Tzr schakelt ook niet direct aan het blok, dus das nog harder trappen...  )
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
ma nov 06, 2006 11:28 pm |
Persoonlijk album
|
 |
W'dam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 31, 2006 5:11 pm Berichten: 26 Woonplaats: Werkendam
|
je kan hem ook aanduwen in zijn 1 klapt tie niet zo
|
za nov 18, 2006 4:25 pm |
|
 |
*Aprilia Power*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 02, 2006 11:22 am Berichten: 62 Afbeeldingen: 4
|
Ik heb dat als ik zonder demper rij dan tussen z'n 5 en 6 schiet ie wel eens in z'n vrij  .
_________________ So What !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
do dec 21, 2006 2:57 pm |
Persoonlijk album
|
 |
jasper
ApriliaForum Member
|
dat heb je ook als je met demper rijd of zonder utilaat probeert te rijden heeft namelijk niks met je uitlaat te maken maar met je versnellings bak.
ook niet echt een toevoeging aan dit topic maarja 
|
do dec 21, 2006 3:08 pm |
|
 |
THAI-fight
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 15, 2005 7:26 pm Berichten: 394 Woonplaats: ja
|
ik heb hetzelfde(denk ik) als ik em in z´n 1 zet dan wil ie em meteen al pakken en dan slaat je brommer af....omdat je niet genoeg gas geeft op dat moment...de een zegt dat je koppeling dan kleeft....ja dat is idd mogelijk, maar ik denk dat het dan op een gegeven moment over moet zijn als je regelmatig rijdt...en bij jou is het al langere tijd aan de hand,heb ik de indruk dus:
mijn mening: ik denk dat je koppeling hem oppakt terwijl je hem helemaal inknijpt...dus misschien moet je eens gaan kijken of je de koppelingskabel wat kan afstellen...?
_________________ met heroïne ga je heel hard achteruit,het is zelfs dodelijk...met brommer rijden ga je heel hard vooruit,alleen je betrekt er andere mensen bij...
...it´s not a game , it´s real...
|
do dec 21, 2006 5:40 pm |
|
 |
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
ja indd, volgens mij ontkoppeld je koppeling niet goed.. even je kabel wat strakker zetten.. daardoor klapt hij nog harder in de versnelling waardoor hij af slaat
do dec 21, 2006 6:48 pm |
Persoonlijk album
|
 |
jasper
ApriliaForum Member
|
neej heeft vrij weinig met je kabel te maken al helpt het wel als die goed staat natuurlijk.
Maar in de winter dan is het koud en door de kou word de olie in je bak stroperiger en daardoor als je net start en dan zonder gas te geven kan die uitklappen omdat je platen tegen elkaar blijven zitten.
Het enige wat een beetje helpt is naar voren rijden als je hem in zen een zet of een beetje gas geven maar dan klapt ie nog steeds.
|
do dec 21, 2006 10:17 pm |
|
 |
vinkske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 30, 2004 6:00 pm Berichten: 148 Woonplaats: landen, belgie
|
in de winter zet ik men ralantie altijd iets hoger zodat die minder rap stilvalt. 
|
do dec 21, 2006 10:34 pm |
|
 |
jasper
ApriliaForum Member
|
ralantie... 
|
do dec 21, 2006 10:42 pm |
|
 |
vinkske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 30, 2004 6:00 pm Berichten: 148 Woonplaats: landen, belgie
|
eeuh, weet niet hoe ik het in het an moet zeggen  . Zeg maar het aantal toeren dat hij doet als hij in neutraal staat, kan je regelen aan je carburator.
klote belge altijd 
|
do dec 21, 2006 10:44 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
zal wel stationair wezen oid?
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
do dec 21, 2006 10:45 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|