HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 3:05 pm




Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Aprilia Classic 50 Restauratie 
Auteur Bericht
ApriliaClassic50
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di feb 05, 2019 4:21 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Aprilia Classic 50 Restauratie
Hallo allemaal,

Sinds een kleine 1,5 jaar ben ik in het bezit gekomen van een Aprilia Classic 50cc. Overgekocht van een maat van mij die er 2 had staan. Nu ben ik vorig jaar september begonnen met het restaureren van mijn brommer aangezien de lak van de tank begon te bladeren en mijn koppeling niet meer echt prima was. Aangezien dit mijn eerste eigen brommer is (afgezien van een scooter maar die tel ik niet echt mee :P ) probeer ik nog altijd zo veel mogelijk te leren en alles zelf te doen.

Zo heb ik zelf de gehele brommer uit elkaar gehaald, laten spuiten, nieuwe achterbrug as ontworpen en geproduceerd omdat de oude eruit was gegaan voor het spuiten, zadels opnieuw bekleed en talloze bouten/moeren vervangen voor nieuwe.

Hiernaast ben ik onlangs ook begonnen met het ontroesten van mijn tank echter was ik hier wel een beetje bang voor om aan te beginnen. Eerst erg veel gelezen over verschillende manieren en toen er voor gekozen om de complete kit van TankCure te bestellen. Deze een tijdje laten staan voordat ik er echt mee begon maar eergister toch echt mee begonnen. Eerst netjes de reiniger er doorheen gedaan, gespoeld met water en daarna de ontroester erin gedaan. Tijdens het hele proces constant schudden etc. Sinds de ontroester er in heeft gezeten maak ik mij toch wel aardig zorgen aangezien de roest zwart is geworden en zeer zeker niet alle roest los komt.. Ik heb er ook nog 10 schroeven bij gedaan aangezien ik had gelezen dat dit zou kunnen helpen met grove roest los te krijgen.

Nu is mijn vraag, moet ik hem direct uitspoelen met water, doeken er in stoppen om het droog te maken en toch maar gewoon de coating er in doen? Of moet er nog meer roest uit? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb (als ik het goed gedaan heb) hieronder wat foto's toegevoegd hoe mijn brommer eruit zag, nu uit ziet, en van de tank + roest.

Verder heb ik een excel sheet gemaakt van alle bouten/moeren/schroeven die ik tot nu toe heb vervangen, mochten er andere classic rijders zijn die hier interesse in hebben hoor ik het graag en wil ik het best delen!

Met vriendelijke groet,

Mike

Bijlage:
Collage.JPG
Collage.JPG [ 304.16 KiB | 6557 keer bekeken ]

Bijlage:
Tankroest 2.JPG
Tankroest 2.JPG [ 81.92 KiB | 6557 keer bekeken ]

Bijlage:
Tankroest 1.JPG
Tankroest 1.JPG [ 147.69 KiB | 6557 keer bekeken ]

Bijlage:
Tankroest 3.JPG
Tankroest 3.JPG [ 184.02 KiB | 6557 keer bekeken ]


Bijlagen:
Tankroest 2.JPG
Tankroest 2.JPG [ 81.92 KiB | 6557 keer bekeken ]
za jun 15, 2019 6:22 pm
Profiel
RobP
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 01, 2019 6:08 pm
Berichten: 158
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Oost Souburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia Classic 50 Restauratie
Geen ervaring mee maar wat ik er over lees is dat de roest echt wel goed weg moet eerst.

Misschien kun je de tank laten stralen van binnen ?

Las nog een andere methode..of ie veilig is durf ik niet te zeggen :

#15 Bericht door Melvin ยป 10 aug 2006, 01:04

ik heb trouwens een nieuwe manier om de tank brandschoon te krijgen van binnen.

caustic soda/water in de tank.

Metalen staaf in de tank hangen en daar een acculader aan doen.
Na verloop van tijd gaat alle roest drijven en hij word echt brandschoon.

volgende week ga ik het proberen. Een maat van ons kwam ermee en die tank is echt helemaal nieuw geworden van binnen.

https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=18864


ma jun 17, 2019 10:22 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: