HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di maart 19, 2024 5:04 am




Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Waterpomp blijft lekken 
Auteur Bericht
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Waterpomp blijft lekken
onerand weken geleden heeft mijn MH Ryz 5-10 minuutjes gelopen zonder waterpomp. Nu probeerde ik vandaag de waterpomp er op de zetten. Ik een nieuw asje en schoepenrad en een nieuwe keering ( die heeft de brommerboer er in gezet). Ik heb ook een nieuwe waterpomp pakking en carterdeksel pakking. De asjes waren nog in prima conditie. Op de rand tussen de deksel en het waterpomphuis zit ook silicone. En toch blijft de pomp lekken.

Update
Ik heb nogmaals het filmpje gekeken van de waterpomp revisie, ik had 2 ringetjes niet gemonteerd. Nadat ik de ringetjes had gemonteerd en de asjes had geschuurd heb ik het huis er op gezet en de slangen aangesloten. Ik deed er koelvloeistof in (nog niet eens 250ml), en toch lekte de pomp. Er kwam koelvloeistof uit helemaal onderaan de het huis. Ik had er weer flink silicone op gesmeert en hij lekte minder hard nog steeds wordt de radiateur niet warm en lekt de koelvloeistof er uit. Toen ik de schroeven echt flink draaide werd het iets minder, kan er ook mee te maken hebben dat er nauwelijks vloeistof in zat.

Ondertussen maanden geleden ver voordat ik de waterpomp revisie deed merkte ik al iets geks. De slang van de vuldop naar de radiateur was bruin besmeerd en vies. De slang naar de pomp toe ook. Ik heb de slangen toen losgehaald en de koeling er uit laten lopen. De koelvloeistof was bruin en dikker dan koelvloeistof hoort te zijn, waarschijnlijk de koppakking en/of o-ring lek Ik heb de slangen schoongemaakt en flink wat water door de radiateur gespoeld. Wellicht heeft dit er iets mee te maken. Als de slangen nu los zijn dan loopt er geen water uit.

Ik heb onderand geen idee meer wat ik moet doen. Wie heeft er advies voor me?


Wie weet wat ik hier kan doen?


do jun 06, 2019 7:52 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron