HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 2:04 pm




Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 AM6 valt weg en wordt erg warm (Warmlopers?) 
Auteur Bericht
JulesHummelink
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do mei 16, 2019 8:39 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht AM6 valt weg en wordt erg warm (Warmlopers?)
Hey allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Jules, 18 jaar oud en heb na een paar quadjes nu mijn eerste schakelbrommer gekocht. Dit werd een tweedehands Yamaha TZR50 (Ja i know, aprilia forum maar tis ook am6, en schakelbrommer fans zijn we allemaal :D ).

Maar dan nu: ik heb het hele blok zelf opnieuw gebouwd en de krukaskeerringen vervangen. Nu ratelt die sws al een beetje maar dat komt uit de uitlaat en ga ik binnenkort een nieuwe voor kopen. Maar nu komt het, na 3 daagjes rijden, toen ik in mijn 3 zo op 8000 toeren 50 reed viel opeens even mijn gas weg (net aslof er geen benzine meer in de cilinder komt) dan als ik mijn gas hetzelfde houd schiet ie soms weer even aan en dan weer uit. Dit herhaalt zich een paar keer totdat ie uitvalt en ik aan de kant van de weg kom te staan. Niks zit dan vast ofz, kan gwn mijn elektrische start gebruiken, maar ik moet hem eerst 5 minuutjes laten (afkoelen lijkt het) en dan start ie weer en rijd ie weer prima. Het gebeurde is 2 keer op een dag, toen weer drie dagen niet (had wel ff de cabarateur eraf maar was niet vies ofz), maar toen vandaag gebeurde het weer...

Ook kwam ik er vandaag achter dat hij ergens koelvloeistof begon te lekken uit het slangetje (naar mijn mening, te hoge druk, dus vandaar mijn vermoeden van te hoogte warmte).

Het kan aan zoveel dingen liggen, ik weet het echt even niet en weet ook niet hoe erg dit is wat er gebeurt.

Alvast heel erg bedankt,
Jules


do mei 16, 2019 8:52 pm
Profiel
RobP
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 01, 2019 6:08 pm
Berichten: 158
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Oost Souburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: AM6 valt weg en wordt erg warm (Warmlopers?)
Ik denk dat je meer verstand van brommer hebt dan ik..ik begin niet aan een blokrevisie.. maar misschien je bougie even er uit halen als je bent stilgevallen..zien of hij nat is of niet.
En gelijk checken of hij vonkt op dat moment.

En bij welk slangetje lekt hij, die van de overloop of op een aansluitpunt of iets dergelijks ?


vr mei 17, 2019 12:19 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: AM6 valt weg en wordt erg warm (Warmlopers?)
Ik heb met mijn am6 mh ryz ook gehad dat ik soms ineens geen power had. Neutraal had ik nergens last van maar na 5-10 min rijden of meer had ik dit soms. Hij sloeg niet af. Dit kwam achteraf gezien door een scheur in het spruitstuk, die zie je alleen zitten als je van dichtbij kijkt en het spruitstuk iets beweegt. Kan dus je spruitstuk zijn. En dit langen had ik ook, waar de slang het huis in gaat. Ik ga een waterpomp revisie doen.


wo mei 22, 2019 9:28 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: