HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 4:41 pm




Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 computer (ECU?) op hol - Aprilia Sr Ditech 2001 
Auteur Bericht
Alexanderxperia
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za apr 20, 2019 7:57 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht computer (ECU?) op hol - Aprilia Sr Ditech 2001
Vorig jaar ging de benzine leiding (na dat pompje) lekken. Ik heb de scooter - verder goed werkend weggezet. Vandaag de stoute schoenen aan, kappen eraf en idd leiding volledig broos/gaar. Ook de accu was af. Bij een scootershop een nieuwe leiding en accu gehaald, gemonteerd. Appeltje .. geen eitje. Alles is van slag, benzinepomp gaat aan en dan niets. Koplampen doen het niet, knipperlichten branden constant en het uitlezen van de codes (lang leve internet/dit forum werkte alleen als ik het glashandel voluit hield.) Het aantal foutcodes is enorm, resetten werkt niet (de hele riedel opnieuw) .

Ik als leek vermoed dat het in de aansturing van de computer (ECU?) misgaat. Tenslotte heb ik het meeste van de scooter niet eens aangeraakt.

Normaal zou ik naar de dealer (zijn er weinig meer) gaan, of naar een scootershop - heb er een gevonden maar die is op 40 km afstand - en de scooter rijdt niet dus...

Kortom: Help Help
Is er een simpele check/ oplossing - Kent iemand een handig persoon/bedrijf in de buurt van Koekange-Drenthe..

Ik hoor heel graag wat.... want verder vind (vond) ik het een geweldig ding.


za apr 20, 2019 8:20 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: computer (ECU?) op hol - Aprilia Sr Ditech 2001
Ik heb niet heel veel verstand van het ECU systeem van deze scooter eerlijk gezegd, wel het een en ander bij motoren.

Maar je hebt een nieuwe accu gemonteerd. Controleer de spanning eens, sowieso kan het geen kwaad deze even aan de accu lader te hangen en het nog eens te proberen.

Te lage spanning kan hele rare storingen geven op ECU's.

Heb je misschien de foutcodes met een korte omschrijving wat het is er bij, misschien dat ik daaruit wat kan concluderen.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


zo apr 21, 2019 11:38 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Alexanderxperia
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za apr 20, 2019 7:57 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: computer (ECU?) op hol - Aprilia Sr Ditech 2001
Hoi, Lemelevelder,

Zondag nog eens de foutmeldingen bekeken, dat was nog steeds een hele riedel. Vandaag zou ik ze gaan opschrijven en wonder oh wonder alleen foutmelding 9 was nog over. Dat is mogelijk de accu. Een wat zwaardere accu geprobeerd en een nog grotere verrassing, de scooter startte, de verlichting werkte en er was nog steeds een benzine lek. Omdat daar geen grote druk op staat ga ik morgen als de accu vol zit weer aan het sleutelen, maar het probleem is nu boven tafel en de oplossing nabij. Hartelijk dank voor het meedenken... (blijkbaar duurt het sowieso even voor het computersysteem herladen is... ) Nogmaals dank.....


di apr 23, 2019 5:30 pm
Profiel
Alexanderxperia
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za apr 20, 2019 7:57 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: computer (ECU?) op hol - Aprilia Sr Ditech 2001
Het werkt allemaal, na een proefrit van 100 km geen druppel lekkage en starten lopen. De nieuwe accu moest inderdaad ECHT nog aan de lader zodat het systeem kon herladen en er genoeg ampère waren.

Buitengewoon happy, en de verkoper waar ik 'm 10 jaar geleden kocht was kort.. disse ditech mien jong, doar kun Ie nog laange van genietn .


wo apr 24, 2019 5:31 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron