HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo dec 22, 2024 1:17 pm




Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 RS 50 Valse Lucht? 
Auteur Bericht
Guus.b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za jan 12, 2019 2:46 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht RS 50 Valse Lucht?
Beste forumleden,

Mijn zoon is in het bezit van een Aprilia RS50 bj 2009.
Sinds kort last van stotteren en is niet meer stationair af te stellen. Carburateur uitelkaar gehad, schoongemaakt, sproeier vervangen was 88 nu 96 maar brengt niet veel.
Nu kwam ik er gister achter dat als ik de brommer scheef naar links hou hij zijn toeren verhoogt. Stationair schroef stond helemaal dicht. Deze wat terug geschroefd en werd bij weer scheef houden minder hoog. Nu denk ik dat misschien de krukaskering aan de linkerkant lekt waardoor hij valse lucht trekt en dat als de olie bij scheefstand dit lek afdicht je een "normale" situatie krijgt. Kan dit?

Nu mijn volgende vraag, kom verscheidene mensen online tegen die voor een bescheiden prijs een blokrevisie verrichten maar ben nog niemand in de buurt van Rotterdam tegen gekomen. Hoop dat hier iemand te vinden is daar ik dit zelf niet zie zitten.

Hoop dat jullie ons kunnen helpen


za jan 12, 2019 3:03 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS 50 Valse Lucht?
Welkom!

Een paar dingen waar ik eens naar zou kijken/wat het zou kunnen zijn:
- Tank en filter in de tank schoonmaken.
- Standaard hebben ze een hittegraad 9 bougie. Wanneer het koud is koelt deze te veel af. Probeer in de winter eens een 8 of 7 (7 wel echt er uit halen voordat het echt warm wordt buiten).
- Met je krukas keerringen denk je precies verkeerd om. De linker keerring zit achter het vliegwiel en kan alleen lucht aantrekken daar er daar geen olie is. Je rechter krukas keerring kan wel. Die zal normaal olie aantrekken, wat stotteren en raar lopen tot gevolg heeft en bij scheefhouden alleen lucht aantrekken omdat de olie de versnellingsbak in loopt.

Echter zal de krukas keerring vervangen heel tijdelijk helpen gezien een lekke krukas keerring 9 vd 10 keer wordt veroorzaakt door een krukaslager met te veel speling.

Zelf reviseer ik AM6 blokken (doorgaans geen Derbi NT blokken dus zoals die van jullie).
Ik werk vanuit Lemelerveld, maar krijg de motorblokken vaak opgestuurd, reviseer ze en stuur ze daarna weer terug.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma jan 14, 2019 6:58 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Guus.b
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za jan 12, 2019 2:46 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS 50 Valse Lucht?
Aprilia RX 50 2003 schreef:
Welkom!

Een paar dingen waar ik eens naar zou kijken/wat het zou kunnen zijn:
- Tank en filter in de tank schoonmaken.
- Standaard hebben ze een hittegraad 9 bougie. Wanneer het koud is koelt deze te veel af. Probeer in de winter eens een 8 of 7 (7 wel echt er uit halen voordat het echt warm wordt buiten).
- Met je krukas keerringen denk je precies verkeerd om. De linker keerring zit achter het vliegwiel en kan alleen lucht aantrekken daar er daar geen olie is. Je rechter krukas keerring kan wel. Die zal normaal olie aantrekken, wat stotteren en raar lopen tot gevolg heeft en bij scheefhouden alleen lucht aantrekken omdat de olie de versnellingsbak in loopt.

Echter zal de krukas keerring vervangen heel tijdelijk helpen gezien een lekke krukas keerring 9 vd 10 keer wordt veroorzaakt door een krukaslager met te veel speling.

Zelf reviseer ik AM6 blokken (doorgaans geen Derbi NT blokken dus zoals die van jullie).
Ik werk vanuit Lemelerveld, maar krijg de motorblokken vaak opgestuurd, reviseer ze en stuur ze daarna weer terug.



Erwin,

Thnx voor je feedback.
Vandaag carburateur maar ultrasoon laten reinigen en compleet na laten zien. terug gebouwd en 6x gekeken of alles nou eens supernetjes zat.
Wil niet te vroeg juichen maar een paar flinke ronden getuft en ziet ernaar uit dat de problemen verdwenen zijn.
Oud maatje van me adviseerde maar bij het begin, de carburateur dus, te beginnen en dan verder te gaan.
Hij had vooralsnog gelijk.

Nogmaals bedankt voor de reactie.

p.s. mocht het ooit tot een revisie moeten komen hou ik je in gedachten.


ma jan 14, 2019 11:01 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: