Aprilia RX 50 2003 schreef:
Welkom!
Een paar dingen waar ik eens naar zou kijken/wat het zou kunnen zijn:
- Tank en filter in de tank schoonmaken.
- Standaard hebben ze een hittegraad 9 bougie. Wanneer het koud is koelt deze te veel af. Probeer in de winter eens een 8 of 7 (7 wel echt er uit halen voordat het echt warm wordt buiten).
- Met je krukas keerringen denk je precies verkeerd om. De linker keerring zit achter het vliegwiel en kan alleen lucht aantrekken daar er daar geen olie is. Je rechter krukas keerring kan wel. Die zal normaal olie aantrekken, wat stotteren en raar lopen tot gevolg heeft en bij scheefhouden alleen lucht aantrekken omdat de olie de versnellingsbak in loopt.
Echter zal de krukas keerring vervangen heel tijdelijk helpen gezien een lekke krukas keerring 9 vd 10 keer wordt veroorzaakt door een krukaslager met te veel speling.
Zelf reviseer ik AM6 blokken (doorgaans geen Derbi NT blokken dus zoals die van jullie).
Ik werk vanuit Lemelerveld, maar krijg de motorblokken vaak opgestuurd, reviseer ze en stuur ze daarna weer terug.
Erwin,
Thnx voor je feedback.
Vandaag carburateur maar ultrasoon laten reinigen en compleet na laten zien. terug gebouwd en 6x gekeken of alles nou eens supernetjes zat.
Wil niet te vroeg juichen maar een paar flinke ronden getuft en ziet ernaar uit dat de problemen verdwenen zijn.
Oud maatje van me adviseerde maar bij het begin, de carburateur dus, te beginnen en dan verder te gaan.
Hij had vooralsnog gelijk.
Nogmaals bedankt voor de reactie.
p.s. mocht het ooit tot een revisie moeten komen hou ik je in gedachten.