HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 7:50 pm

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Start niet meer 
Auteur Bericht
2wheeltommy
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Start niet meer
Ik reed dus vandaag op mijn aprilia sx 50, toen ik terugschakelde naar ze 1e versnelling merkte ik ineens dat ik heel weinig trekkracht had, wanneer ik gas gaf reageerde hij niet of nauwelijks en toen viel die uit. Toen ik hem wilde starten deed hij niks meer. Heb vervolgens met de choke geprobeerd om hem aan te krijgen maar dit werd hem ook niet. Heb vervolgens met me lulhoofd de choke perongeluk aangehouden voor een uur of 2 :@: , dus vrees ik dat ie nu ook is volledig verzopen is (als hij dit niet al was, heb er namelijk volgens mij een te grote sproeier in zitten, bij stationair lopen neigde hij hele tijd bijna uit te vallen met een laag 'bwoap' geluid, moest ik dus beetje gassen om hem aan te houden). Heb vervolgens de bougie eruit gehaald maar deze was niet vochtig, daarna heb ik zonder bougie gekickt (in de hoop dat er benzine uit het bougiegat zou komen, had gelezen dat dit een oplossing zou kunnen zijn), niks, er kwam geen benzine uit. Vervolgens heb ik em aan geprobeerd te rennen, dus in ze 2 gezet koppeling ingedrukt, rennen koppeling los en gassen, het klonk alsof hij bijna aanging maar dat klinkt volgens mij altijd zo als je deze methode toepast. Mijn vraag was dus, wat nu? Waar zou het aan kunnen liggen? Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt.

do apr 16, 2015 11:04 pm
Profiel
2wheeltommy
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start niet meer
Wat ik trouwens vergeten was te melden is dat hij te hoge toeren maakt ivm valse lucht aanzuiging. Doordat mijn snelheidsmeter defect is en dus ook de tankmeter en overhittingsmeter of hoe je het ook mag noemen heb ik niet kunnen zien of door de hoge toeren de motor overhit is geraakt. Misschien heeft het iets met de cilinder gedaan ofzo? Heb verder niet veel verstand van het motorblokmechanisme.

do apr 16, 2015 11:07 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Afbeeldingen: 0
Antwoord met een citaat
Eerst het valse lucht probleem oplossen, dat kan ook het andere probleem verklaren.

viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/

do apr 16, 2015 11:30 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
2wheeltommy
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
klopt, maar ik krijg hem dus niet meer aan en weet dus niet of hij valse lucht zuigt.

vr apr 17, 2015 10:53 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Antwoord met een citaat
Waarschijnlijk dusdanig vele dat je hem niet meer gestart krijgt. Dat soort problemen lossen zichzelf nooit op.

Enig idee waar hij die lucht wegzuigt?

viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/

vr apr 17, 2015 11:08 am
2wheeltommy
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ja, bij de luchtpijp naar de carburateur. Hier zat een slap klemmetje omheen, heb deze vervangen toen was het probleem bijna opgelost. de toeren stegen alleen nog heel soms.

vr apr 17, 2015 1:25 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator

Antwoord met een citaat
Heb je een fototje van de bougie (vooral de kleur daar waar de vonken over springen).

vr apr 17, 2015 1:29 pm
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]