Ik heb een aprilia sx 50. Nou had ik onlangs het probleem dat mijn brommer valse lucht aanzoog. Als hij in ze vrij stond vlogen de toeren geleidelijk omhoog en na een seconde of 4 daalde het weer rustig. Na beetje kijken en zoeken, heb ik het klemmetje (zilverkleurig ronde klem die om de pijp gaat) van de (volgens mij) luchtpijp naar de carburateur vervangen, (moet het nog even leren allemaal)dacht dat er te weinig druk op zou staan. Na het vervangen was het probleem (bijna) opgelost. In ze neutraal stijgen de toeren nu maar een klein beetje. Maar als ik de koppeling indruk terwijl ik hoge toeren maak tijdens het rijden willen de toeren nog wel is omhoog vliegen. (Dus als ik de koppeling indruk terwijl ik langzaam rijd en weinig toeren maak is er niks aan de hand). Ik vroeg mij dus af waardoor dit komt. Om nog wat extra info te geven, ik heb onlangs dus een grotere sproeier erin gedaan, dit heb ik laten doen bij een scooterzaak, toen ik hem terugkreeg had ik ineens het probleem van de toeren. Het kan toch niet zo zijn dat de grotere sproeier de oorzaak is van valse lucht aanzuiging?
. Het lijkt mij waarschijnlijker dat die jongens dat klemmetje er fout of niet strak genoeg omheen hebben gedaan.