Auteur |
Bericht |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
 Nieuw probleem: gas leidt eigen leven
Ten eerste het probleem dat mijn uitlaat helemaal vol met benzine zat toen ik hem eraf haalde nadat m'n brommer aan alle kanten begon te lekken. Ik dacht eerst aan een kapot membraam oid. maar de complete inlaat zag er nog perfect uit (ben er ook achter gekomen dat ik een Malossi VL6 heb  ). Heeft iemand een idee waarom de uitlaat volzat met benzine? waarschijnlijk samenhangend met het voorgaande probleem lekt en sputtert er allemaal benzine uit het omcirkelde gedeelte op de foto, ik neem aan dat dit te verhelpen is door er wat vloeibare pakking te kwakken maar vind het toch vreemd want ik heb daar helemaal niet aangezeten. Het begon letterlijk opeens! (nadat ik net getankt had eigenlijk  ) Hierdoor startte de brommer ook niet.  Ten derde lekt er ook nog eens benzine bij de startmotor in de buurt aan de ontstekingskant. Ik denk dat deze benzine uit de krukasholte lekt? Zie de foto, wat kan ik hier aan doen? Zit daar een keerring en moet ik die dan vervangen of zijn er andere mogelijkheden? Dit lekken begon tegelijkertijd met alle voorgaande problemen.  Als laatste doet mijn startmotor ook een beetje vreemd (begon ook samen met voorgaande problemen): hij geeft een klik en dan valt alle stroom uit en als dan het knopje loslaat dan draait ie heel kort en gaat het dashboard etc. weer aan. Soms dan draait ie wel zoals het hoort en dan zie je dus ook die benzine sputteren bij de voetpakking en tussen het carter bij de inlaat. bvd!
_________________ Aprilia Rs 50 '06 Aprilia Rs 50 '07 Aprilia Rs 125 '11
Laatst bijgewerkt door Buschpresident op do mei 03, 2012 5:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma apr 30, 2012 1:43 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
 Re: Derbi NT lekkages
is je voetpakking wel goed gemonteerd? En je startmotorgaat wss vaag doen door de benzine die erlangs lekt.
ma apr 30, 2012 5:02 pm |
|
 |
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
blijft je benzinevacuum kraan niet gewoon op en staan?
ma apr 30, 2012 5:09 pm |
|
 |
Stinos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm Berichten: 2362 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Odijk
|
Klinkt deels als 't probleem dat ik ook had. Mijn uitlaat stond ook vol met benzine, blokolie vermengt met benzine (zou ik ook even checken als ik jou was  ) Rechterkeerring vervangen en nu is t nog steeds goed.. succes!
Citaat: of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
|
ma apr 30, 2012 8:21 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
benzine in de uitlaat kan liggen aan dat de benzine doordrupt omdat je vlotter niet goed afsluit. Dat benzine in de uitlaat zou komen omdat de rechter krukaskeerring lek zou zijn is complete onzin, want je zegt dat er benzine in de uitlaat zit, geen olie. Het mengsel sputtert daar waarschijnlijk uit de cilinder omdat de voetpakking lek is, of er een kleine imperfectie in de cilinder zit. Makkelijk op te lossen door een beetje vloeibare pakking over de voetpakking te smeren, en dan de cilinder weer te monteren. Niet teveel, want dat kan bij de poorten de cilinder in. Aan de linkerkant van het blok kan liggen aan een lekker krukaskeerring OF een lekke keerring bij de balansas. Ik denk dat de carterontluchting verstopt zit, omdat je meerdere lekken tegelijkertijd hebt gekregen zoals je zegt. dat kan je controleren door te kijken naar het witte nippeltje dat je vanaf rechter aanzicht kan zien zitten boven de carterdeksel. Laat het even weten als je er niet uit komt 
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma apr 30, 2012 8:39 pm |
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Wat heeft t feit dat de ontluchtingsnippel verstopt zit voor invloed dat er shit gaat lekken? Omdat dr druk in t blok wordt opgebouwd of zeg ik nu iets stoms?
ma apr 30, 2012 9:04 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
blok ligt ondertussen weer op de werkbank, en ben er inderdaad achter gekomen dat de voetpakking niet helemaal goed zat dus dat zal het pruttelende benzine uit de voet van de cilinder (foto) bij het starten verhelpen. Ik doe er maar meteen een nieuwe voetpakking onder + vloeibare pakking vacuumkrana werkt 100% zeker nog helemaal goed. Maar ik zal de carb (vlotter) even checken want ik bedenk me net dat het probleem zich voor begon te doen nadat ik wat afgesteld had. carterontluchting zal ik ook even nakijken.
|
ma apr 30, 2012 9:16 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
|
Gewoon voetpakking netjes monteren, daar is geen vloeibare pakking nodig. wordt de luchtstroom alleen maat slechter van.
ma apr 30, 2012 10:00 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Kristian-M schreef: Wat heeft t feit dat de ontluchtingsnippel verstopt zit voor invloed dat er shit gaat lekken? Omdat dr druk in t blok wordt opgebouwd of zeg ik nu iets stoms? Klopt, zodra het blok warm wordt komt er druk op, die gaat eruit door de ontluchtingsnippel. Als die verstopt zit moet de druk ergens anders weg, door de druk kunnen de keerringen gaan lekken en komt de rotzooi uit het blok eruit lekken.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di mei 01, 2012 12:35 pm |
|
 |
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Ontluchtingsnippel was gewoon goed. Een ander vraagje: ik merkte dat de voetpakking van de mhr 80 over het randje van de (hoe noem je dat? spoeling ofzo? iig die schuine wandjes die getuned zijn) ligt. Dus ik zou denken dat het de flow of hoe je dat ook noemt niet bevordert, klopt dit? Ik was sowieso al van plan om de pakking gewoon op maat te knippen maar wil het graag weten. Op de foto is het groene dus de pakking, die steekt ongeveer 4 mm uit boven de schuine 'getunede' wanden. Ik denk namelijk dat dit als een soort muur werkt tegen het mengsel.  ik heb voor de zekerheid maar even een linkerkrukas keerring en een vliegwieltrekker meebestelt dan kan ik die altijd nog verwisselen. Kan dit terwijl het blok onder de brommer hangt? (alleen dan merk ik namelijk pas of het lekt of niet)
|
di mei 01, 2012 3:46 pm |
|
 |
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
gewoon afknippen
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
di mei 01, 2012 3:50 pm |
|
 |
derbitje
ApriliaForum Member
|
Linker krukaskeerring vervang je niet 1 2 3. Moet je je 'hele' blok voor splitsen. Heb je je olie al afgelaten van je blok? En er dus nieuwe in gestopt? Misschien zie je aan de olie dat er een laag op ligt (benzine wellicht).
di mei 01, 2012 4:50 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
|
Idd er gewoon even afsnijden als je hem erop legt
di mei 01, 2012 6:52 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
derbitje schreef: Linker krukaskeerring vervang je niet 1 2 3. Moet je je 'hele' blok voor splitsen. Heb je je olie al afgelaten van je blok? En er dus nieuwe in gestopt? Misschien zie je aan de olie dat er een laag op ligt (benzine wellicht). waar om zou je dan je blok moeten splitsen?
di mei 01, 2012 7:19 pm |
|
 |
derbitje
ApriliaForum Member
|
och nee je linker krukas keerring zit bij je ontsteking. de rechter krukaskeerring is wat moeielijk te bereiken.
di mei 01, 2012 8:25 pm |
|
 |
|