Aprilia RS doet niee
Hey,
Ik heb dus laatst mijn 80cc en zo onder de brommert vandaan gehaald om het weer 50cc origineel te maken en zo. Nou had ik eerst wat problemen met de kabelboom, helemaal verknipt en zo. Nu heb ik van AF een complete kabelboom gekocht, en die vandaag ingebouwd. Alles zit goed geschakeld voor zover ik weet. Eerst met de oude kabelboom werkte de elektrische start niet, er brandde ook geen neutraal lampje. Nu brand het neutraal lampje wel maar hij gaat niet meer uit, en ik hoef de koppeling niet in te trekken voor elektrische start, hij werkt in feite altijd... Maar goed. Eerst had het blokje geen vonk, vandaag met de elektrische start gecheckt of hij vonkt maar hij heeft een mooie blauwe vonk. De bougie is ook nat...
De carburateur is een 16mm (zonder luchtfilter op moment) met sproeier 104, luchtschroef op 1,5 slag open en stationair schroef bijna helemaal ingedraaid.
Hij wil elektrisch niet aanslaan en met aanrennen gaat hij naar 4000 toeren maar hij doet verder niks. Zodra ik weer in vaart minder dan valt hij weer terug in toeren (ik ren hem aan in zijn 1, weet niet of dat uit maakt). Het lijkt haast alsof hij de vonk niet overbrengt de cylinder in.
Goed goed, wij dus gecheckt of hij met deo in de cylinder wel aan wilde. Deo ingespoten, elektrische start maar niks noppes nada Hij gaf alleen een plof.
We hebben geen aparte massakabel van het blok naar het frame gelegd, weet niet of dat de bedoeling is? We gaan sowieso voor het geval dat van de week even een massakabel aanleggen.
Vanuit de bobine loopt een groene kabel, die hebben we op het frame gedaan voor massa, klopt dat of moet ie misschien juist op het blok?
Ik heb ook nog een tweede ontsteking liggen dus die gaan we ook maar even proberen, zou dat nog kunnen uitmaken?
Iemand suggesties of ervaring met dit probleem? Heb nu al genoeg problemen moeten oplossen en heb echt dat laatste zetje even nodig
Bij voorbaat dank, Calv
_________________ A relationship is just a friendship with extra benefits.
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
Re: Aprilia RS doet niee
klinkt op een aarde probleem, dit heb ik vroeger ook eens gehad met mijn af1. het kreng wou niet of kut lopen en kwam ook niet boven 3500rpm. er was toen een aarde kabel los geknapt.
Ja ik heb ook geen enkele aarde kabel gevonden die echt van het blok naar het frame loopt. Hiervoor reed ik met een HPI en die hebt een eigen aarde, vandaar.
Dus dat is mijn eerst volgende stap, bedankt. Nog meer suggesties?
Update, we hebben een aarde kabel gelegd maar dit hielp niets.
We hebben een vonk, hij krijgt benzine en de cylinder is verder ook goed. Er zit overigens een originele 50cc onder met nieuwe Vertex zuiger (40.3mm), een Yasuni R1 en originele 16mm zonder luchtfilter.
Vandaag nog even gecontroleerd of alles goed zat, en ook even benzine in de cylinder gegooid om te kijken of hij toen wilde starten, maar helaas. Hij gaf slechts af en toe ploffen en verder wilde hij niet..
We hebben ook even de bobine van de Malaguti FireFox van een maat geprobeerd maar dit gaf slechts een harde plof en verder geen resultaat (bobines zijn hetzelfde). We hebben ook die bougie kabel, bougie en bougie dop geprobeerd. Het enige wat nog kan zijn is dat de vonk te zwak is (dat zou dan een probleem vanuit de ontsteking moeten zijn), we gaan morgenavond een andere ontsteking monteren. Echter heb ik het vermoeden dat het niet aan de vonk ligt.
Kan het zijn dat de membraanplaatjes te dik zijn? Aangezien er eerst een MHR Team80 op zat vermoed ik dat de membraanplaatjes niet origineel meer zijn (nog niet gecontroleerd welke het zijn). Ik kan me verder echt niks meer bedenken wat het kan zijn.
Ik heb hier een filmpje terwijl ik hem probeer aan te rennen. Op het einde geef ik gas, vandaar dat geluid.
Ik kan wel wat kleiners proberen dan 104 hoor, 90 of zo voor de gein.
Bougie wordt nat, even goed lezen he. Zelfs als ik benzine / deo in de cylinder doe dan slaat hij niet aan. Normaal slaat hij dan heel ff aan en valt ie dan weer uit.
En nogmaals...... Ik heb van een maat zijn Malaguti de bobine er af gehaald (compleet met bougie kabel, bougie dop en zijn bougie) en aangesloten bij mij. Hij vonkte wel maar alsnog sloeg hij niet aan. Op zijn scooter slaat hij gewoon direct aan.
Ik ga vanavond sowieso ook nog even de ontsteking om wisselen (heb er 2) en als dat geen effect heeft dan is het de ontsteking niet lijkt me.
Overigens HAD ik een MHR Team80 met HPI... Nu heb ik 50cc met originele ontsteking, dus het originele tijdstip van ontsteken zou van toepassing moeten zijn.
Als ik mijn hand voor het de luchtfilter opening houd en elektrisch wil starten dan ploft hij, het maakt dus wel een verschil.
Ik gooi er ook wel een kleinere sproeier in om te testen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum