Auteur |
Bericht |
brommerdave
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 27, 2011 9:05 pm Berichten: 437 Woonplaats: arnemuiden
|
 problemen met de brommer
HELP PLEASE, mijn brommer is er vanmiddag mee opgehouden en ben zelf redelijk technisch dus heb er met 2 vrienden even naar gekeken en een dealer gebeld waar uit kwam dat de gas kabel was gebroken dus heb ik een nieuwe gekocht en er op gezet maar nog deed hij het niet toen nog naar me bougi gekeken en hij doet t nog steeds niet verder weet ik niet echt veel van het blok zelf dus wil er zelf niet alteveel aan zitten maar weet iemand miss wat het nu kan zijn en of wat er aan de hand is?? toen ik dus vanmidag wegreed op school was het 1 sec gas, 1 sec geen gas en dit zo 5 a6 meter en toen viel hij uit daarna moest ik hem aanlopen en deeed hij het weer even maar weer op deze manier en nu met een nieuwe gaskabel doet hij het nog niet ?? kan iemand mij mis helpen ? of weet iemand wat er mee is ? wil het graag weten !! gr dave
_________________ color=#00FF00]APRILIA[/color]RS50 - 05DRIVER FOR LIFE!!
|
wo apr 04, 2012 9:22 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
 Re: problemen met de brommer
je hebt met 2 vrienden en een dealer de diagnose gesteld dat de gaskabel gebroken was, maar verder ben je redelijk technisch?
Ik zou hem naar die dealer brengen.
|
wo apr 04, 2012 9:41 pm |
|
 |
brommerdave
ApriliaForum Member
|
PeteRSchouten, ja heb het zelf eerst naar gekeken en toen nog zeker laten maken door dealer ben verder wel goed technische hoor allen wil altijd alles zeker weten
|
wo apr 04, 2012 9:45 pm |
|
 |
brommerdave
ApriliaForum Member
|
en wil graag niet al te veel geld meer aan uitgeven heb er al veel geld ingestoken dusja maar als t mloet moet t
|
wo apr 04, 2012 9:46 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
ik haal hier niet echt uit wat de oorzaak kan zijn
Het lijkt me beter als je weer naar een goede! dealer gaat en de boel laat maken.
wo apr 04, 2012 10:24 pm |
Persoonlijk album
|
 |
brommerdave
ApriliaForum Member
|
Itakura, oke ja bedankt alleen het probleem hier op walcheren zitten maar 2 of 3 brommer dealers waarvan er maar 2 aan aprilia doen die alle 2 tzelfde zeggen dusja maar vandeweek is naar motoport gaan in goes mis dat die t weten iniedergeval bedankt ! 
|
wo apr 04, 2012 10:27 pm |
|
 |
Gerard1793
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 5:08 pm Berichten: 977 Woonplaats: Middelstum
|
[ben zelf redelijk technisch dus heb er met 2 vrienden even naar gekeken en een dealer gebeld waar uit kwam dat de gas kabel was gebroken]
Technisch met spellen ben je in ieder geval ook niet.
_________________ '78 XT500 '89 GS500 '98 V70 T5
|
wo apr 04, 2012 10:59 pm |
|
 |
brommerdave
ApriliaForum Member
|
Gerard1793, wil niet veel zeggen maar somige mensen hebben dislexy 
|
wo apr 04, 2012 11:10 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
brommerdave schreef: PeteRSchouten, ja heb het zelf eerst naar gekeken en toen nog zeker laten maken door dealer ben verder wel goed technische hoor allen wil altijd alles zeker weten Of autisme
wo apr 04, 2012 11:17 pm |
|
 |
brommerdave
ApriliaForum Member
|
Weet niet waar je dat uit opkanmaken hoor uit zoon stukje tekst enige wat ik heb is dislexy verder niks en als het gaat dak het zeker wil weten is dat gwoon omdat ik me brommer gwoon goed wil hebben en nu aaleen nog reageren asl je tips hebt of dergelijk...
|
wo apr 04, 2012 11:31 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
brommerdave schreef: wil niet veel zeggen maar somige mensen hebben dislexy  Blijkt idd een hype te zijn tegewoordig. Als ik wat op forums rondkijk beweerd bijna de helft dyslexie van de jonge leden dit te hebben. Wat is er fout met de nieuwe generatie? Of zijn ze gewoon lui aan het worden? No offence, je kan het gerust hebben, maar ik vermoed dat er zeker meer als de helft een makkelijk excuus zoekt. On topic: Je bent technisch aangelegd, maar je hebt twee vrienden en een dealer nodig om een vast te stellen dat een gaskabel stuk is, wat achteraf niet zo blijkt te zijn? Als niet in staat bent om vast te stellen dat een gaskabel stuk is, blijf dan aub van die brommer af en steek hem ergens binnen. Het vaststellen van een gebroken gaskabel is eigenlijk niet moeilijker als het vaststellen van een lekke band.....
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
do apr 05, 2012 9:23 am |
|
 |
jo0st0410
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 03, 2010 9:07 pm Berichten: 131 Woonplaats: Klijndijk
|
Kijk eerst zelf eens of de brommer na het uitvallen een natte bougie heeft, is dit zo, vervang dan je bougie eens. Blijft het probleem dan nog spelen, dan kan je beter bij eens bromfietszaak (maakt niet uit welke merken ze dealen) je elektrische circuit laten uitzoeken. Heeft de brommer geen natte bougie, kijk dan eens of je brandstoffilter o.i.d vies/verstopt is.
_________________ Mijn Aprilia SX '10: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=17103
|
do apr 05, 2012 4:00 pm |
|
 |
brommerdave
ApriliaForum Member
|
Thx zal ik ins doen
|
do apr 05, 2012 4:48 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Die jeugd van tegenwoordig heet de SMS jeugd. En de letter X is de meest voorkomende letter over het algemeen.
Maar kerel. Heb je nog wat duidelijker aanwijzingen. Want dit is gewoon paniekpraat. Kom tot bedaren, bedenk wat er gebeurd is waardoor hij het opeens niet meer kan doen. Misschien is je bougie wel gewoon vuil. Kijk even of hij vonkt door de bougie eruit te draaien, in de bougiedop te doen, op de cilinder/blok(iets met massa) te leggen. Paar keer kicken of hij vonkt, als hij vonkt, dan ligt het niet aan je bekabeling. Dan moet je kijken naar je inlaat of afstelling. Misschien toen je gaskabel afgebroken was is je gasschuif blijven hangen of iets dergelijks. Maar als je een hele diagnose moet stellen om een gebroken kabel te achterhalen zou ik hem toch echt wegbrengen of fietsen.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
do apr 05, 2012 7:58 pm |
Persoonlijk album
|
 |
brommerdave
ApriliaForum Member
|
rieju-rrx, oke bedankt ja heb de bougie al nageken en die is gwoon goed verder de carbrateur opegehad zit verder ook alles goed heb hem nog ins geprobeert en doet t niet .
wat er dus precies is gebeurt: ik wilde bij school wegrijden dat ging tot het einde van de straat daar bluberde hij dan was het 1 seconde gas en dan weer niet zo ging het even en toen viel hij weg. nou toen heb ik hem dus aangelopen maar dat had ook geen nut want toen hij eenmaal liep bluberde hij weer uit sinds dien gaat hij niet meer aan nu hadden we de gas kabel eruit gehaald en daar was de kabel van de oliepomp kapot, daar is dus een nieuwe kabel op gegaan. nu vandaag de bougie geprobeerd deed het gewoon. verder nog wat dingen gezocht en kon alleen 1 heel kort klein stekertje vinden wat niet was aangesloten maar heb hem helemaal doorzocht en daar zit geen dingetje voor waar hij in kan . en nu maar gespot al een tijdje aan bezig geweest maar nog niks gevonden bij heb de dealer gebeld en uitgelegd en die denkt dat het de zuigers en keringen zijn of dat het blok moet worden ge reviseerd.
dusja dat is wat er is
|
do apr 05, 2012 8:22 pm |
|
 |
|