Auteur |
Bericht |
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am Berichten: 347 Woonplaats: Breda
|
 Tik in blokje derbi senda
Jongens, ik heb het weer voor elkaar. Ik heb een derbi senda binnen gekregen maar de kickstart veer deed het niet, dus dat binnen in allemaal vernieuwd. Toen draaide ik het koppelingsheveltje boven op het blok los ( stomstomstommm) Daarna bloke dicht gemaakt en koppeling gesteld. Eerst kwam hij niet vrij, dus dat was koppeling trappen. Toen stelde ik hem zo af dat hij wel vrij kwam.
Nu komt het probleem
Als ik de brommer start hoor ik een rateltje, de brommer komt ook niet op toeren onder het rijden.
Schakelt overigens wel soepel, maar dat rateltje laat hem niet in toeren komen, wel in vrij, maar niet in zijn versnelling.
Ik hoor het rateltje ook als hij in zijn vrij staat.
Kan het zijn dat hij nu te strak staat of wat dan ook.
De derbi is helemaal klaar gemaakt, dus baal er echt van.
Alles op een rijtje
Koppeling niet afgesteld, dus niet vrij komen; geen rateltje Koppeling "goed" afgesteld, dus wel vrij komen ; rateltje
Het is in een het frame voelbaar.
Dus ik vraag jullie : "WATSMETDEZEDERBI"
Let me know xx
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
ma apr 09, 2012 6:26 pm |
|
 |
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
|
 Re: Tik in blokje derbi senda
Waarschijnlijk het probleem gevonden. De ontstekingmoer draaide tegen de ontstekingskap aan. Nu blijkt die moer dol te zijn. Hoe krijg ik de nieuwe moer goed vast zonder dat de ontsteking meedraait, zuigerstop etc?
Mvg, Dave
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
ma apr 09, 2012 6:44 pm |
|
 |
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
vliegwiel sleutel
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
ma apr 09, 2012 6:45 pm |
|
 |
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
|
Zuigerstop ook een optie? heb geen vliegwiel sleutel. Of bedoel je poulietrekker?
|
ma apr 09, 2012 6:46 pm |
|
 |
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
een vliegwielsleutel kan je zelf maken.
je pakt een strip metaal, boort gaten op de steek van de gaten die in het vliegwiel zitten vervolgens las je er 2 boutjes in de gaten in de strip en voila je hebt een vliegwiel sleutel.
zuigerstop kan ook, alleen ben ik persoonlijk geen fan van die dingen.
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
ma apr 09, 2012 6:49 pm |
|
 |
bananenkoning
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 09, 2011 9:23 pm Berichten: 701 Woonplaats: Hall
|
sowieso kosten die dingen geen drol je hebt ze al voor €6
|
ma apr 09, 2012 7:07 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
TheDutchBeast schreef: Waarschijnlijk het probleem gevonden. De ontstekingmoer draaide tegen de ontstekingskap aan. Nu blijkt die moer dol te zijn. Hoe krijg ik de nieuwe moer goed vast zonder dat de ontsteking meedraait, zuigerstop etc?
Mvg, Dave TheDutchBeast schreef: Jongens, ik heb het weer voor elkaar. Ik heb een derbi senda binnen gekregen maar de kickstart veer deed het niet, dus dat binnen in allemaal vernieuwd. Toen draaide ik het koppelingsheveltje boven op het blok los ( stomstomstommm) Daarna bloke dicht gemaakt en koppeling gesteld. Eerst kwam hij niet vrij, dus dat was koppeling trappen. Toen stelde ik hem zo af dat hij wel vrij kwam.
Nu komt het probleem
Als ik de brommer start hoor ik een rateltje, de brommer komt ook niet op toeren onder het rijden.
Schakelt overigens wel soepel, maar dat rateltje laat hem niet in toeren komen, wel in vrij, maar niet in zijn versnelling.
Ik hoor het rateltje ook als hij in zijn vrij staat.
Kan het zijn dat hij nu te strak staat of wat dan ook.
De derbi is helemaal klaar gemaakt, dus baal er echt van.
Alles op een rijtje
Koppeling niet afgesteld, dus niet vrij komen; geen rateltje Koppeling "goed" afgesteld, dus wel vrij komen ; rateltje
Het is in een het frame voelbaar.
Dus ik vraag jullie : "WATSMETDEZEDERBI"
Let me know xx Lijkt me vreemd 
ma apr 09, 2012 7:29 pm |
Persoonlijk album
|
 |
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
|
Nu heb ik de ontsteking vliegwiel weer perfect vastgezet, alleen hij start niet meer Is een derbi ontsteking afstelbaar? Of is dat gewoon á la minarelli, spietje en ontsteking erop?
|
ma apr 09, 2012 7:39 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Stellen doe je met de grondplaat, niet met de rotor. Zit je vliegwiel netjes op de spie? Niet verdraaid tijdens vastzetten ofzo
ma apr 09, 2012 7:47 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Dave, die ontstekingen van am6 en derbi nt zijn 1 op 1 gelijk 
ma apr 09, 2012 7:53 pm |
Persoonlijk album
|
 |
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
|
oooooh oke, waar defuq start ie dan niet. Ik moet verdomme studeren, niet derbi's sleutelen 
|
ma apr 09, 2012 7:55 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
|
Doe dat dan. Kijk maar uit, Ries heeft me een keer een dag geband omdat ik huiswerk moest maken 
ma apr 09, 2012 7:57 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
marien schreef: Dave, die ontstekingen van am6 en derbi nt zijn 1 op 1 gelijk  De ontsteking wel, de grondplaat is bij Derbi meestal stelbaar
ma apr 09, 2012 7:58 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
|
Ja, bij am6 ook, tenminste, in mijn geval wel.
ma apr 09, 2012 7:59 pm |
Persoonlijk album
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
marien schreef: Ja, bij am6 ook, tenminste, in mijn geval wel. de 2 blokjes wat ik hier heb liggen is dat niet.
ma apr 09, 2012 8:02 pm |
|
 |
|